Det største ønske

Heia heia :D
 
PP21 - CD11

Tempen er så hakkete. Skjønner meg ikke på den. Men så lenge den holder seg lav enda så er jeg fornøyd.
Fikk Høy på monitoren i dag. Veldig fornøyd med det etter fire dager med lav.

Prosjekt Veknedgang/Baby har startet litt. Fikk beskjed om å gå ned mellom 6-9kg. Har "gått ned" litt over tre kilo siden mandag (veide det samme forrige onsdag også). Sånn blir det når man blir veid på sykehuset når man har TR på besøk og har kroppen full av vann+++. Så nå er det minimum 2,5 kg jeg må ned, men helst 5,5 kg+. Nå er det bare å fokusere på å spise sunnere og mindre. Ikke gå tilbake til gamle vaner :p (sier hun som kjøpte Dream yoghurtis i dag :sorry: :hilarious: ). Men litt skal jeg kose meg, men bare litt i helgene.
 
Det er viktig å kose seg også! Så en video med en som hadde forsket på dett med vektnedgang og ga noen tips i forhold til det. Det ene var å ikke drive med "berøvelse" (føles så feil å bruke det, men jeg kommer ikke på noe annet. Han snakket om "deprivation"). Da var faren overhengende stor for at man både sprakk og spiste alt for mye når man endelig fikk kloa i noe igjen. Så passe på mengden så går det bra.

Da jeg gikk ned så hadde jeg først en kick-off hvor jeg var uten snop ei stund, men så innførte jeg helgegodis og spiste både pizza og taco uten å telle kalorier, men var påpasselig i ukedagene. Funka fint! :) Så kos deg i helgen, det er viktig å ikke overdrive. En skal ha litt av alt, og noe kosemat må man faktisk få lov å spise innimellom. :)
 
Det er viktig å kose seg også! Så en video med en som hadde forsket på dett med vektnedgang og ga noen tips i forhold til det. Det ene var å ikke drive med "berøvelse" (føles så feil å bruke det, men jeg kommer ikke på noe annet. Han snakket om "deprivation"). Da var faren overhengende stor for at man både sprakk og spiste alt for mye når man endelig fikk kloa i noe igjen. Så passe på mengden så går det bra.

Da jeg gikk ned så hadde jeg først en kick-off hvor jeg var uten snop ei stund, men så innførte jeg helgegodis og spiste både pizza og taco uten å telle kalorier, men var påpasselig i ukedagene. Funka fint! :) Så kos deg i helgen, det er viktig å ikke overdrive. En skal ha litt av alt, og noe kosemat må man faktisk få lov å spise innimellom. :)
Helt enig. Må jo ha litt å kose seg med. Være strengere i ukedagene, så kan man se frem til lørdagskosen. En liten premie for å ha vært flink resten av uka. :)
 
PP21 - CD12

Dagene går sakte mot EL. Hvertfall når man ikke vet hvilken dag den bestemmer seg for å komme på denne gangen :p Ingen EL slim i sikte enda. Sjekket FF om når jeg bruker å ha det, og det er i fire dager. Og EL bruker å være da på siste dag med EL slim. Og hvis jeg skal gå ut i fra det så er EL tidligst på tirsdag. Bare å smøre meg med tålmodighet.
Har de to siste dagene kjent på en måte en knytefølelse i den ene eggstokken, svakt. Så kjenner litt at de begynner å gjøre seg klar :)
EL testene er svake enda, tar lang tid før det kommer en strek. Håper den blir sterkere snart :)
 
PP21 - CD14

Er allerede på syklusdag 14 og ikke i nærheten av noen positiv EL test... Kjenner jeg blir litt frustrert og lurer på om syklusen skal begynne å tulle nå.
Har hatt tre dager med svake tester som streken kom veldig sent. Testen i dag kom også veldig sent, men litt sterkere strek enn i går. Monitor testene har vært nesten usynlig strek nr 2, men i dag er den bittelitt sterkere.
Syns testene må skynde seg å bli positive nå, ligger mange dager etter tidligere sykluser.
Kjenner i blandt noe i eggstokkene og tenker at nå er det på vei, så blir det borte. Får bare fortsette å teste og håpe på det beste :)

7122350B-8824-43F2-BB83-E785729B66C9.jpeg
DBC92E1F-7EB7-4E81-BD12-9D0A92B47475.jpeg
77A6047B-EA00-4844-B49F-1EC59A77665A.jpeg
 
Last edited:
PP21 - CD14

Er allerede på syklusdag 14 og ikke i nærheten av noen positiv EL test... Kjenner jeg blir litt frustrert og lurer på om syklusen skal begynne å tulle nå.
Har hatt tre dager med svake tester som streken kom veldig sent. Testen i dag kom også veldig sent, men litt sterkere strek enn i går. Monitor testene har vært nesten usynlig strek nr 2, men i dag er den bittelitt sterkere.
Syns testene må skynde seg å bli positive nå, ligger mange dager etter tidligere sykluser.
Kjenner i blandt noe i eggstokkene og tenker at nå er det på vei, så blir det borte. Får bare fortsette å teste og håpe på det beste :)

Hvordan ligger du an med tempen da? Og hva sier monitoren? Får håpe du slipper sykluskrøll og at EL er rett rundt hjørnet! :happy093.
 
Hvordan ligger du an med tempen da? Og hva sier monitoren? Får håpe du slipper sykluskrøll og at EL er rett rundt hjørnet! :happy093.
Tempen holder seg lavt, og monitoren sier høy. Så håper testene plutselig blir positiv :) Etter andre sykluser så kan jeg forvente EL senest på onsdag, cd17. Får bare smøre meg med tålmodighet :)

7057507F-09C5-4AF7-9EE3-10BB0B1F0EC6.jpeg
 
Da er det heldigvis noen dager igjen å gå på, så det blir! Du vet jo du har EL hver måned heldigvis, så. :)
Ja har jo noen dager igjen, men skulle jo hatt enda sterkere tester nå. Ingenting å gjøre med det, kroppen får bestemme og så får jeg bare følge etter og gjøre det jeg kan :p
 
Ja har jo noen dager igjen, men skulle jo hatt enda sterkere tester nå. Ingenting å gjøre med det, kroppen får bestemme og så får jeg bare følge etter og gjøre det jeg kan :p

Så nå er det salviete og grapefruktjuice for alle penga, mens i DPO-land er det ananas som gjelder, eller? :)
 
Så nå er det salviete og grapefruktjuice for alle penga, mens i DPO-land er det ananas som gjelder, eller? :)
Salviete (ikke vært så flink med det) og silicea før EL. Kanskje jeg må øke tempoet på salvieteen og drikke litt oftere :p Ananasjuice er kjøpt inn men ikke ananas enda. Prøvde å lete etter den ananas juicen du likte så godt, men finner den ikke. Ikke sikkert de selger den her...
 
Salviete (ikke vært så flink med det) og silicea før EL. Kanskje jeg må øke tempoet på salvieteen og drikke litt oftere :p Ananasjuice er kjøpt inn men ikke ananas enda. Prøvde å lete etter den ananas juicen du likte så godt, men finner den ikke. Ikke sikkert de selger den her...

Hmm... Vet de selger juicen på Kiwi her i alle fall, og som du vet - er jo SÅ dårlig utvalg av alt i nærheten av meg, som f.eks. sitronfromasj! :p Det viktigste er jo fersk ananas uansett, så da berger du. ;)

Hva hjelper silicea for?
 
Hmm... Vet de selger juicen på Kiwi her i alle fall, og som du vet - er jo SÅ dårlig utvalg av alt i nærheten av meg, som f.eks. sitronfromasj! :p Det viktigste er jo fersk ananas uansett, så da berger du. ;)

Hva hjelper silicea for?
Var innom Kiwi her men de solgte et annet merke. Kan jo hende at de ikke tar inn Cecvita her jeg bor. Håper jeg får tak i en mer moden ananas neste gang, forrige gang var den hard og ikke så god. Synd de ikke selger sitronfromasj der du bor, syns jo de kunne ha gjort det da ;)

Silicea gjør slik at slimhinnen blir tykkere og mer mottakelig.
 
PP21 - CD15

Jeg som stresset sånn med at testene var så svake og kom til å ta enda noen dager før de ble positive... men så feil man kan ta :p Litt usikker på om jeg vil si at testen er positiv eller er i grenseland. Kjenner litt stikk og ilinger i eggstokkene, så det jobbes litt :)
Sterkere strek på monitor testen også, kanskje litt for optimistisk at den skal komme på max i morgen??? Men kanskje det blir på onsdag hvis ikke :)
Har også kjent litt ilinger i lysk og nedover i lår de siste dagene. Ser ut som et nytt tegn for EL :p
Tempen spratt litt opp i dag, men sikkert pga av varmen ute.

Sola skinner og det er varmt ute, 20 grader. Ikke det at jeg har benyttet meg av det enda. Andre dag med finvær, og det er meldt det resten av uka og litt til. September bruker gjerne å få noen flotte dager. Får nyte det så lenge vi har det.


EE3AA5CC-F54C-496B-B3AB-3EA1ECA09EA0.jpeg


CC4F918C-E046-4E91-9B23-CF9EE86ED212.jpeg
 
Last edited:
Se der ja, nå nærmer det seg! :D
 
Back
Topp