Det største ønske

Jippiii! Har lurt lenge på om ikke du hadde/skulle ha dagbok og mine bønner har blitt hørt! :D Skal lese her inne, men det betyr ikke at jeg ikke lengre får personlig utdates altså! ;)

Satser på at du tar med deg denne inn i termingruppe ila. helga! :Heartred
Det ble dagbok på meg tilslutt ;) Hadde egentlig ikke planer om det men så ble det likevel.
De updates'ene skal du fortsette å få :) hvis og når det er noe.
Håper virkelig at jeg kan flytte inn på termingruppa snart. Test i morgen så får se hvordan det går, ikm er alt mellom søndag og onsdag denne gangen.
 
Har den siste uka drømt så masse rart, ting jeg ikke bruker å drømme, så mye nytt. Ikke ofte man drømmer det samme men likevel kjent, men dette var alt annet enn jeg bruker til vanlig.

Forrige uke etter EL var jeg veldig oppblåst. Det bruker jeg ikke å være. Hadde også masse ilinger, spesielt på høyre side mot midten. Har kjent noen svake sug-følelse i livmor-området.

Søndag/mandag gikk oppblåstheten bort og erstattet med såre nipler og svakt ømme bryst. Fortsatt ilinger men nå er det mest på venstre side. Kjenner det også oppover mot midjen og litt nedover. Kjenner også svakt trykk.

I dag har jeg vært litt oppblåst igjen og klarer ikke holde inne magen så mye som før. Har fortsatt hatt ilinger og fremdeles mest på venstre side. Kjent litt trykk. Ilinger som gikk nedover høyre lår. Ikke at det nødvendigvis skulle være noe med en evt graviditet.

Blir spennende å se hva testen sier i morgen, selv om jeg er forberedt på at den er negativ nok en gang :)
 
For to uker siden fikk jeg meg et lite sjokk med en positiv test, selv om jeg hadde hatt TR uka før. Fin rosa strek, selv om den var svak. Undersøkte den med forstørrelsesglass og både jeg og mannen var helt enig at det var en rosa strek. Tenkte at "er jeg en av de som får "mens" men likevel er gravid?"

Var til kiropraktor den dagen og fortalte han at jeg muligens var gravid så ønsket ikke å bli knekt i korsryggen eller hofta. Og det var helt i orden (vet at hvis jeg var gravid så ligger egget godt beskyttet der nede, men ville ikke ta sjansen på noe når vi har prøvd så lenge). Tok test senere på dagen, den var negativ. Og en test to dager etter, den var også negativ.

Selv om det ikke var en spire der, så fikk jeg kjenne på følelsen av å få en strek, og muligheten for at jeg var gravid. Og gleder meg til den dagen den lyser sterkt imot meg. Siden jeg nå har fått min første tullestrek, så må den være mye sterkere neste gang for at jeg skal tro det. Har noen digitale tester også klar for å konstantere det :)
 
Dagens g-test var negativ. Blir ikke å flytte innpå en termingruppe enda :) Fremdeles tidlig så alt kan skje enda, selv om jeg føler at håpet daler litt nå.
IMG_5043.JPG
 
Himmel og helvete i bevegelse når man tester positivt! Sykt hvor mange følelser og tanker som kan rase igjennom en ila. en brøkdelssekund og da pga. en liten strimmel! :D

Hang in there og ikke la håpet dale! Mange produserer HCG sent, og som du svarte lengre oppe - din IKM kan jo være alt fra søndag-onsdag, så det kan være for tidlig husk!

Satser på at du står igjen i et tankevirvar ila. de nærmeste dagene! :signs003
 
Ikke helt sikker på ikm/dpo jeg heller, og jeg fikk også blenda test i dag så skjønner deg veeeldig.

Det tar på! DPO dager i uvisshet er så slitsomt. Merker noe som kan være et tegn - håpet stiger, tester blenda - håpet knuses, spotter rundt tid for festeblødning - håpet stiger, tester blenda - håpet knuses, ingen såre nipler eller bryst enda - føler meg dum og tullete som hadde håp, fortsatt ingen tegn til TR da - håpet stiger, tester blenda - håpet knuses .. :( :dead:
 
Himmel og helvete i bevegelse når man tester positivt! Sykt hvor mange følelser og tanker som kan rase igjennom en ila. en brøkdelssekund og da pga. en liten strimmel! :D

Hang in there og ikke la håpet dale! Mange produserer HCG sent, og som du svarte lengre oppe - din IKM kan jo være alt fra søndag-onsdag, så det kan være for tidlig husk!

Satser på at du står igjen i et tankevirvar ila. de nærmeste dagene! :signs003
Ja var mange tanker som gikk i hodet da. Etter jeg tok testen gikk jeg ned til mannen med tårer i øynene og viste han den positive testen. Kortvariig lykke men gir ikke opp håpet enda om at det ikke går denne pp. Har jo lest at mange ikke får positiv test før IKM eller i uke 6-8 heller. Vet jo ikke om hvordan kroppen min produserer HCG enda siden jeg aldri har vært gravid.
 
Ikke helt sikker på ikm/dpo jeg heller, og jeg fikk også blenda test i dag så skjønner deg veeeldig.

Det tar på! DPO dager i uvisshet er så slitsomt. Merker noe som kan være et tegn - håpet stiger, tester blenda - håpet knuses, spotter rundt tid for festeblødning - håpet stiger, tester blenda - håpet knuses, ingen såre nipler eller bryst enda - føler meg dum og tullete som hadde håp, fortsatt ingen tegn til TR da - håpet stiger, tester blenda - håpet knuses .. :( :dead:
Prøving er ikke for noen pyser, man må være sterk som prøver mnd etter mnd. Og du er uten tvil en sterk jente :) Du fortjener sånn en spire nå som sitter godt fast i 9 måneder!
clear.png
<3
Man kjenner jo etter tegn hele tiden som blir erstattet av nye, som man aldri har hatt før. Og da tror man at denne mnd gikk det, men nei, TR kommer som vanlig.
 
FF_Jan_croped.png




Krysset i FF fikk jeg noen dager etter EL. Hadde positiv EL test på cd13 og cd14, men tempen sier jeg hadde EL på cd16. Temper i munnen.

I dag eller i går endret krysset seg fra fast kryss til foreløpig kryss, fremdeles samme dag da. Tempen har vært litt opp og ned de siste dagene så da blir det vel ikke helt sikkert lenger.
FF_Jan_2_croped.png



Jeg har også denne måneden tempet vaginalt (ja jeg vet, ikke gjøre for mye, stress etc etc :p ) men tenkte å prøve en måned for å se hva som er best. Har jo hørt at vaginalt er mer nøyaktig men håpte at å tempe i munnen skulle også gå bra for det gjorde det i desember. Fikk et fint kryss i desember og ingen problem. Men som chart'en over, denne måneden ble det plutselig mer usikkert.

Men chart'en for vaginal måling viser at jeg hadde EL på cd16, 2 dager etter positiv EL test.
FF_Jan_V_croped.png


Ser at på begge chart'ene så er tempen på vei ned, og det er vel en grunn til at jeg ikke er så veldig sikkert på at det gikk denne gangen. Hvis den ikke plutselig går opp igjen nå da ;)
 

Vedlegg

  • FF_Des_croped.png
    FF_Des_croped.png
    134,9 KB · Visninger: 182
Da kom TR idag på cd28. Fikk litt rosa på papiret igår kveld og håpte det ikke skulle bli noe mer. Men det kom litt mer idag og g-testen var negativ. Kjenner svakt murringer også.

Siden jeg har tempet bare to måneder så har jeg ingen anelse hvir lang lutealfasen virkelig er her, utenom ved EL testing. I desember hadde jeg en lf på 14 dager, nå i januar bare 11. Selv om lengden på syklusen er den samme.
Nå er det bare å forberede seg på ny pp og utredning som blir midt i den fertile perioden.
 
Da ser det ut til at tanta har pakket sakene sine og dratt, og håper jeg ikke ser henne på en god stund nå :)
Bare en uke til utredning. Gruer meg for det er ikke noe kjekt, men samtidig så skal det bli bra å få noen svar, forhåpentligvis.
Trodde aldri det skulle ta så lang tid å bli gravid. Nå må det bli min tur snart :)
 
Da ser det ut til at tanta har pakket sakene sine og dratt, og håper jeg ikke ser henne på en god stund nå :)
Bare en uke til utredning. Gruer meg for det er ikke noe kjekt, men samtidig så skal det bli bra å få noen svar, forhåpentligvis.
Trodde aldri det skulle ta så lang tid å bli gravid. Nå må det bli min tur snart :)

Lykke til med utredningen. Håper alt går bra :)
 
Åh nei! Trodde ikke du hadde fått TR, men at du fortsatt var avventende og surrehodet meg, tenkte det var I MORGEN (fredag, for jeg mener du sa det tidligere, på fredag?) du skulle teste... :(

Men lykke til med utredning, håper dere får hjelp og at spiren sitter dønn da! :)
 
Åh nei! Trodde ikke du hadde fått TR, men at du fortsatt var avventende og surrehodet meg, tenkte det var I MORGEN (fredag, for jeg mener du sa det tidligere, på fredag?) du skulle teste... :(

Men lykke til med utredning, håper dere får hjelp og at spiren sitter dønn da! :)
Forrige fredag skulle jeg teste :)
Takk for det :) Satser på at vi får vite litt mer når utredningen har vært om hvilken hjelp vi evt får :) noe hjelp må vi jo få nå.
 
Back
Topp