Desogestrel minipille - noe er galt! Erfaringer?

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg har brukt minipillen Desogestrel (erstatning for Cerazette) siden minste ble født i oktober 2016. Før det brukte jeg cerazette men måtte slutte pga konstante blødninger og blødningsforstyrrelser. Merkelig nok fungerte Desogestrel bedre - etter de 3 første mnd stabiliserte det seg og jeg var blødningsfri - storfornøyd! Det hendte det kom bitte-litt en sjelden gang men gav seg raskt, innen en dag. Inntil forrige uke. Da kom det en blødning. Og en til. Og slik har det vært - har nå blødd ei uke i strekk! Ikke mye, men nok til at dette er plagsomt. Mistenker at noe må være galt - jeg har jo brukt pillene så lenge uten problemer nå! Noen råd og erfaringer?
 
Jeg måtte bytte piller hver 6mnd fordi kroppen tilpasset seg dem.. kan det være noe liknende som har skjedd med deg? :)
 
Jeg måtte bytte piller hver 6mnd fordi kroppen tilpasset seg dem.. kan det være noe liknende som har skjedd med deg? :)

Men om kroppen har tilpasset seg, skal jo ikke slike forstyrrelser forekomme? Men jeg må jo bytte om det fortsetter...
 
Men om kroppen har tilpasset seg, skal jo ikke slike forstyrrelser forekomme? Men jeg må jo bytte om det fortsetter...
Når jeg sier tilpasset så mener jeg eggløsning og mens uten hinder :p at kroppen "driter i dem" og kjører sitt eget løp uansett
 
Det er nok ikke uvanlig. Det er jo en av bivirkningene, regner bare med det er samme opplegg på de to pillene. At man kan miste blødninger, få det hele tiden eller at det plutselig kommer ut av det blå.

Har brukt cerazette i lengre perioder, nåværende fra sommeren 2016-nå. Ikke hatt blødninger før for noen mnd siden. Da hadde jeg vanlig mensperioder tre ganger på rad:p så er det vekke igjen.

Men skader jo ikke å nevne det for legen din, kanskje ta celleprøve om det er en stund siden sist (ingen erfaring, bare synsing:) )
 
Back
Topp