Desemberjentenes skravletråd

Etter å ha vært til samtale og omvisning på sykehuset i går, så gikk det opp for oss begge at det er ikke lenge til hun kommer :p det ble plutselig veldig nært og virkelig! Merker samboeren "våkna" litt :p
Ja, det blir veldig virkelig da :)
Vi har jo ventet i evigheter nå :p
 
Vi må fjerne en skjerm i bilen for å få plass til barnesetet og mine lange bein, samboeren min ville egentlig vente til den skulle inn på en garantisak. Men nå har han plutselig snudd og bestilt time utenom. Tror han og skjønner at vesla kan komme når tid som helst. :D
 
Hva bruker dere mot halsbrann? føler jeg dør snart!
 
Elsker dette vinter været :) syns det er nydelig! Får lyst å til å pynte til jul :p
 
Hva bruker dere mot halsbrann? føler jeg dør snart!

Kommer det av press på magesekken eller av maten du spiser? Jeg har faktisk sluppet lettere unna denne gangen enn sist svangerskap. Men hadde ei natt det halsbrannen var uutholdbar. Dro på apoteket dagen etter og fikk råd om to forskjellige merker- Gaviskon som legger seg som et salgs lokk på magesekken, og et annet merke (rød og hvit pakke) som er syrenøytraliserende.
Her har sistnevnte hatt veldig god effekt. Men de få gangene jeg har hatt halsbrann i dette svangerskapet har det vært av maten jeg spiser. Fårikål, lammefrikassé, pizza fra pizzabakeren, og mat som inneholder mye fett eller sterkt krydder.

Jeg har også spist mye mandler i dette svangerskapet ( i motsetning til forrige gang..). Det tror jeg har hjulpet!
Har ei skål stående fremme, så det blir hvertfall en håndfull til dagen!
 
Kommer det av press på magesekken eller av maten du spiser? Jeg har faktisk sluppet lettere unna denne gangen enn sist svangerskap. Men hadde ei natt det halsbrannen var uutholdbar. Dro på apoteket dagen etter og fikk råd om to forskjellige merker- Gaviskon som legger seg som et salgs lokk på magesekken, og et annet merke (rød og hvit pakke) som er syrenøytraliserende.
Her har sistnevnte hatt veldig god effekt. Men de få gangene jeg har hatt halsbrann i dette svangerskapet har det vært av maten jeg spiser. Fårikål, lammefrikassé, pizza fra pizzabakeren, og mat som inneholder mye fett eller sterkt krydder.

Jeg har også spist mye mandler i dette svangerskapet ( i motsetning til forrige gang..). Det tror jeg har hjulpet!
Har ei skål stående fremme, så det blir hvertfall en håndfull til dagen!
Spiser i utgangspunktet item av både feit og salt mat, og har kuttet ut brus.. men det hjelper fint lite, så regner kanskje med det kommer av press :( takk for tips, skal kjøpe mandler for å se om det kanskje kan hjelpe i første omgang, hvis ikke blir det en tur på apoteket i morgen :)
 
Spiser i utgangspunktet item av både feit og salt mat, og har kuttet ut brus.. men det hjelper fint lite, så regner kanskje med det kommer av press :( takk for tips, skal kjøpe mandler for å se om det kanskje kan hjelpe i første omgang, hvis ikke blir det en tur på apoteket i morgen :)
Anbefaler også Link tyggegummi :) Om du har halsbrann ila dagen. Gaviscon slutter å fungere med en gang du drikker eller spiser.
 
Elsker dette vinter været :) syns det er nydelig! Får lyst å til å pynte til jul :p

Ja, selv om det er litt skummelt med så glatt føre ute så er det stemningsfullt med snø og vintervær :) Kommer litt i julestemning, tror jeg skal pynte til jul tidligere i år enn jeg pleier, slik at jeg slipper å begynne å styre med det sånn helt på slutten :) Gleder meg til å være hjemme med baby i den koseligste måneden i året :) (er selv født i desember ) .
 
Ja, selv om det er litt skummelt med så glatt føre ute så er det stemningsfullt med snø og vintervær :) Kommer litt i julestemning, tror jeg skal pynte til jul tidligere i år enn jeg pleier, slik at jeg slipper å begynne å styre med det sånn helt på slutten :) Gleder meg til å være hjemme med baby i den koseligste måneden i året :) (er selv født i desember ) .

Hehe, ja tenkte også å få opp pynten litt tidligere. Kan jo fort gå litt tid til fødsel og sykehus også. Så greit å nyte det lengst mulig ;) første min er født i desember. Kjempe koselig tid å få baby på ;) denne skulle jo egentlig komme i januar men de vil vist at hun skal ut et par uker før tiden. Så da blir enda en desember baby på meg ❤️
 
Jeg skal på ekstra jordmortime i morgen for å sjekke om det er noe på gang allerede. Har så kraftige kynnere og menssmerter i korsryggen på kvelden at det føles som starten på rier. Litt tidlig enda... er jo tross alt 6 uker igjen til termin. Stresser meg litt, kjenner jeg.
 
Jeg skal på ekstra jordmortime i morgen for å sjekke om det er noe på gang allerede. Har så kraftige kynnere og menssmerter i korsryggen på kvelden at det føles som starten på rier. Litt tidlig enda... er jo tross alt 6 uker igjen til termin. Stresser meg litt, kjenner jeg.
Oisann! Håper det bare er modning og at lille blir i magen bittelitt til :)
 
Jeg skal på ekstra jordmortime i morgen for å sjekke om det er noe på gang allerede. Har så kraftige kynnere og menssmerter i korsryggen på kvelden at det føles som starten på rier. Litt tidlig enda... er jo tross alt 6 uker igjen til termin. Stresser meg litt, kjenner jeg.
Hvordan går det med deg i dag? :)
 
Har nettopp blitt ferdig med all vasking av klær, hånddukker og annet tøy til den lille. Siste rest står til tørk nå og blir lagt på plass i skapet når det er tørt :)
 
Som dere kanskje har fått med dere, har vi kjøpt huset vi har leid. Og i den forbindelse har jo jeg ønsket å pusse opp soverommene som tidligere eier har okkupert. Og hver gang jeg har "mast" om å ha lyst å få det ferdig snart, har sambo utstrålt sitt vanlige haster det?!? Men så i går, når huset ble vårt. Sa jeg til han at jeg ønsket at han skulle gi beskjed om at rommet må tømmes, da det faktisk bare er 5 uker til termin. Da må det ha gått opp et lys for han. For da svarte han: ja lille kan jo faktisk komme når som helst nå. JA nettopp HaLeLua. Så nå håper jeg fyren dukker opp i helgen og blir ferdig. Spes med tanke på jeg får ikke gjort så mye oppussing. Så da blir det sambo som må ta det etter jobb og i helger. Og da er det i alle fall ikke mye tid igjen.

PS: det skal sies at det gikk litt opp for meg også at det ikke er lenge igjen. :p Litt stresset, men utrolig utålmodig også. Så det veksler mellom kom nå og vent litt :p
 
Back
Topp