Dersom du hadde blitt gravid for første gang igjen

Ikke bekymre deg for hva familien kommer til å si, hva folk rundt deg tenker, drit i de falske vennene - alt kommer til å bli super-dupert! Å være en ung mor er toppers! :)
 
Last edited:
Det er så mye lettere å gå gravid enn å ha en baby som ikke sov. Så ville sagt at det blir bedre :)
 
Ville planlagt hjemmefødsler med alle tre. Visste ikke at det var en mulighet, så tenkte ikke på det.
 
Kos deg og nyt tiden med baby. Plutselig er babyen voksen! Drit i vasking og rydding da babyen sover, legg deg heller å sov om du er trøtt.
 
Så mange bra svar her!!
Vær forberedt på alt:p
 
Slapp helt av, det blir bedre :) også ville jeg tenkt på alle utfall av fødselen slik at jeg hadde vært forberedt.
 
Selv om du har lest at de fleste føder etter termindatoen, tenker du kanskje at du kommer til å føde før - spesielt hvis du får mange tegn over lang tid! Men forbered deg på overtid, og selv om helsepersonell sier "vi snakkes på føden om cirka seks timer" en uke før termin fordi du har ordentlige rier under CTG, så kan du fortsatt ende opp med å gå 10 dager over. Er du forberedt på overtid blir du kanskje litt mindre skuffa og kanskje mindre sliten, psykisk.

Det er tungt den siste tiden. Du er utålmodig, har vondt og sliter med å sove, men det blir ikke lettere å sove etter at baby kommer.

Det er stas å vise frem baby, men begrens besøk og reiser de første to ukene. Baby er like søt etter to uker også. :)

Og lytt til magefølelsen din. Det er kjempeflott og fint med tilgang til såå mye informasjon, men akkurat som voksne er babyer også forskjellige.
 
Noen babyer har veldig vondt i magen den første tiden. Det kan være vanskelig å se babyen sin ha ubehag samtidig som du selv er sliten. Bytt på å bysse babyen, du som mamma trenger ikke ta hele skiftet hver gang. Det går over! Ikke vær lei deg og tro at du gjør alt feil.

Bruk barnepleierne på fødeavdelingen for alt de er verdt, og bli på barsel en ekstra dag heller enn en for lite. De kan dette.

Alt er mye lettere med elastisk bæresjal, ikke glem det hjemme :p
 
Det er ingen skam å innrømme at barseltiden er helt bedriten! Be om hjelp så fort du kan [emoji4]
 
Ta det som det kommer. Stol på magefølelsen. Alt trenger ikke være perfekt, nyt tiden
 
At man ikke kan planlegge fødselen, og at jeg ikke burde kastet bort tid på å føle meg mislykket fordi første endte i haste KS.

Ikke bruke tid på å følge bøker fra a-å.
 
Back
Topp