Dere som teller kcal

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Ja, hvordan mange kalorier ligger du sånn cirka på daglig? Spiser du mer de dagene du trener/er i mye aktivitet? Og hva gjør du når du er utenfor hjemmet uten kontroll over vekt og mengde?
 
Ligger rundt 1300. Pleier ikke "spise opp" de opptjente kaloriene etter trening.
Har telt såpass lenge at jeg vet sånn ca. hva jeg får i meg når jeg er ute.
 
Ligger rundt 1300. Pleier ikke "spise opp" de opptjente kaloriene etter trening.
Har telt såpass lenge at jeg vet sånn ca. hva jeg får i meg når jeg er ute.

Hvordan er vektnedgangen din da? Og hadde du mye å ta av fra før?

Syns det er vanskelig jeg. Kjenner jeg har null peiling på hvor mange kcal i det er i diverse mat, så kjenner tryggheten av å veie men samtidig skrekken for kommende familiemiddager og ukontrollerte måltider. Noen tips her?
 
Spis mindre enn hva du forbrenner. Skriv ned ALT du putter i munnen i et par uker så ser du fort at det er en del av det som kroppen din ikke trenger og da vil du gå ned i vekt :) Man har kontroll utenfor hjemmet også, man kan takke nei til kaker osv man får servert, spiser man ute kan man bestille salat uten dressing eller suppe.
 
Jeg lå på 1300 ifjor og hadde ikke kjempe høyt aktivitets nivå. Gikk en tur på 40 min daglig ca bare...
Gikk ned 20 kg på 10 mnd. ..

Nå er jeg gravid og skal ligge på 1600 kalorier.
Noe lavere aktivitet nivå denne gang pga bekken og symfyse løsning...
 
Hvordan er vektnedgangen din da? Og hadde du mye å ta av fra før?

Syns det er vanskelig jeg. Kjenner jeg har null peiling på hvor mange kcal i det er i diverse mat, så kjenner tryggheten av å veie men samtidig skrekken for kommende familiemiddager og ukontrollerte måltider. Noen tips her?

Jeg startet med et medlemskap på 3 måneder i vektklubb.no
Mye tips og råd og en ekstrem motivasjon. Der kan man føre dagbok på app. Nesten alt av matvarer ligger inne så man trenger nesten aldri veie.
Hadde litt ekstra å ta av ja, men gikk ned rundt 2 kg. i uka :)
 
Jeg startet med et medlemskap på 3 måneder i vektklubb.no
Mye tips og råd og en ekstrem motivasjon. Der kan man føre dagbok på app. Nesten alt av matvarer ligger inne så man trenger nesten aldri veie.
Hadde litt ekstra å ta av ja, men gikk ned rundt 2 kg. i uka :)

Var medlem der en stund, men likte ikke helt konseptet. Ble for mye dilldall for meg. Men bruker lifesum nå da :)

2 kilo i uka er jo imponerende. Da ligger du på 1300 pluss trening? Tenker selv ligge på rundt 1600 + trening en del uker nå, så får vi se. Men blir så forvirret av hvor lavt jeg egentlig bør ligge. Noen kalkulatorer sier at jeg forbrenner rundt 2600-3000 daglig, mens andre nedi 1800. Normalen sier jo 2000-2200.
 
Bruker myfitnesspal for å logge matinntaket. I følge den skal jeg ligge på 1200 kcal for å nå målet mitt, men jeg er lite opphengt i hvor mange kalorier jeg spiser siden jeg er på lavkarbo som gjør det lettere å kjenne når jeg har spist nok ! :)
 
Bruker myfitnesspal for å logge matinntaket. I følge den skal jeg ligge på 1200 kcal for å nå målet mitt, men jeg er lite opphengt i hvor mange kalorier jeg spiser siden jeg er på lavkarbo som gjør det lettere å kjenne når jeg har spist nok ! :)

1200? Er ikke det veldig lite?
 
1200? Er ikke det veldig lite?

Jo jeg syns det! Men det er basert på at jeg ønsker å gå ned 1 kg i uka... Jeg har uansett ikke telt kalorier men likevel gått ned 1 kg i uka :) har sannsynligvis lagt en del over 1200..
 
Jo jeg syns det! Men det er basert på at jeg ønsker å gå ned 1 kg i uka... Jeg har uansett ikke telt kalorier men likevel gått ned 1 kg i uka :) har sannsynligvis lagt en del over 1200..

Jeg har gått ned 3 kilo siden forrige lørdag.. 1 kilo er vann etter TR (veier alltid 1 kilo mer), mens de 2 andre kiloene vil jeg tro utelukkende er vann :p Håper ikke det går så fort nedover, men beviser jo at jeg spiser mye mer enn jeg trodde.
 
Jeg teller vel egentlig ikke kcal, men siden jeg går på "diett" vet jeg sånn ca nøyaktig hva jeg ligger på og det er derfor ekstra motiverende å prøve å slå inntaket fra tid til annen
 
Jeg telte kaloorier før og dere må huske på at jo mer du veier jo mer kalorier trenger kroppen selv om du skal ned i vekt. Jeg skulle gå ned 1 kg i uka og da måtte jeg ligge på 2100 kcal
 
Jeg har begynt i Vektklubb og skal spise 1300 kcal om dagen for å gå ned ca 1 kg i uka. Lett å holde kontroll når man har den appen! Og man lærer fort hvordan man får i seg god og mettende mat for minst mulig kalorier. Småspising har jeg nesten kuttet ut, for jeg vet at det vil bruke opp kaloriene jeg vil bruke på middag eller kveldsmat :)

Når målet er nådd, får jeg flere kalorier for å vedlikeholde vekten.

Jeg kommer til å spise treningskaloriene mine de gangene jeg føler at jeg trenger det. Dette går jo ikke om man skal gå rundt å være sulten hele tiden :)
 
Back
Topp