Dere som strikker kluter

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hvilket garn bruker dere? Og bruker dere et spesielt mønster, eller strikker dere på frihånd?
 
Bruker litt forskjellig garn, men Elise fra Järbo er kanskje favoritten. Strikker oftest mønstrene til Bitta Mikkelborg, både fra boka "Kluter " og de som ligger gratis på facebooksiden hennes. Ellers blir den noen på frihånd innimellom :)
 
Bruker litt forskjellig garn, men Elise fra Järbo er kanskje favoritten. Strikker oftest mønstrene til Bitta Mikkelborg, både fra boka "Kluter " og de som ligger gratis på facebooksiden hennes. Ellers blir den noen på frihånd innimellom :)

Da skal jeg sjekke ut det, takk skal du ha :)
 
Liker bomullsgarnet dem har på Søstrene Grene. Strikker stort sett kluter av Bittamis design her og. (Bitta Mikkelsborg). Boken heter vel bare kluter mener jeg å huske.
 
Liker bomullsgarnet dem har på Søstrene Grene. Strikker stort sett kluter av Bittamis design her og. (Bitta Mikkelsborg). Boken heter vel bare kluter mener jeg å huske.

Takk for tips :)
Er det det garnet som har flere farger? Jeg har vel bare sett 2 typer tror jeg.
 
Takk for tips :)
Er det det garnet som har flere farger? Jeg har vel bare sett 2 typer tror jeg.


Mange forskjellige farger å velge mellom, selve nøstene er ikke flerfarget. :)
 
Ok. Tynt garn? Jeg har lyst til å prøve meg på kluter, men det må vente til julegavene er ferdige :D


Ja, minner vel om mandarin petit tror jeg? Passer for pinne 3-3,5 mener jeg å huske.
 
Bruker garnet fra Søstrene Grene på pinne 3,5 og er veldig fornøyd med det:) masse farger å velge mellom og fin pris.

Strikker hovedsaklig på frihånd, som oftest noe med perlestrikk da jeg synes det funker bra til kluter:)
 
Bruker garnet fra Søstrene Grene på pinne 3,5 og er veldig fornøyd med det:) masse farger å velge mellom og fin pris.

Strikker hovedsaklig på frihånd, som oftest noe med perlestrikk da jeg synes det funker bra til kluter:)

Jeg har kjøpt inn 6 nøster nå. Tenker å strikke i glattstrikk, men med mønster i rett/vrang (avhengig av på hvilken side jeg er på). Tror du det blir ok? Hvor mange masker legger du opp, og hvor mange nøster bruker du på en klut?
 
Jeg har kjøpt inn 6 nøster nå. Tenker å strikke i glattstrikk, men med mønster i rett/vrang (avhengig av på hvilken side jeg er på). Tror du det blir ok? Hvor mange masker legger du opp, og hvor mange nøster bruker du på en klut?

Det blir sikkert fint:) evt kan du ta jo ta 2 rett og 2 vrang, så får du et litt bredere mønster som er bedre å vaske med:) klut blir det nok åkkesom

Jeg pleier å legge opp 60 masker og bruker litt under et halvt nøste. Lykke til!
 
Strikker eller hekler etter frihand som regel. Gøy å prøve ut ulike masker og sette sammen til mønster. Bruker bomullsgarn som tåler høy temperatur på vask.
 
Back
Topp