Dere som revnet/ble klippet

Jeg hørte at jeg revnet, for en grusom lyd! Trodde da at jeg revnet noe helt enormt, men var bare en liten rift i leppa, fikk to pyntesting.
 
Jeg revnet på begge indre kjønnslepper,heldigvis var de flinke til å sy det på plass igjen... Fødte i vann så det svidde!!!!
 
:s kjenner jeg angrer litt på at jeg lagde denne tråden.

Jeg vet faktisk ikke om jeg ble klippet eller om jeg revnet naturlig (sugekopp + tangforløsning), merket ikke noe til hverken klipping eller revning. "Trøsten" er at smerten når babyen kommer ut stort sett overdøver alt det andre - det høres sikkert fælt ut, men den smerten er til å tåle når du vet at du snart er ferdig ;)
 
Fikk grad 3/4, så revnet bakover, ble operert (sydd i narkose) så antall sting vet jeg ikke, mange :p men de sydde godt, har ikke hatt vondt eller plager etterpå (5 mnd siden fødsel). Var litt "stramt" pga hevelser en uke etter fødsel, men ingen problemer utover litt knot med dogåing frem til hevelsene gikk tilbake :p
 
Ble klippet, gjorde grusomt vondt, som å bli klippet liksom. Hører mange si de ikke merker det, men det gjorde altså jeg... På skrått på venstre siden ja. Aner ikke hvor mange sting, klarer ikke se. Men er veldig øm enda, 5 uker etter fødsel.
 
Revnet.. Kjente godt når det skjedde også! Revnet rundt skjeden, litt bak mot anus, og langt innover i skjeden.. kjenner godt hvor jeg har blitt sydd! Jordmor sydde meg i 45-50 minutter og hadde ikke tellingen på antall sting til slutt.
 
:s kjenner jeg angrer litt på at jeg lagde denne tråden.
Hehe, jeg revnet masse, men i stedet for å beskrive riftene, så vil jeg heller få understreke at de sydde meg sammen igjen alle tre gangene. :p God bedøvelse fikk jeg også. :p Har ikke merket noe som helst til det i ettertid, det pleier å gro helt fint.:):)
 
Jeg revnet bakover på skrått, også oppover inni skjeden også fikk jeg en rift på indre kjønnsleppa på samme side som jeg revnet bakover :)
 
Jeg merket heller ikke noe av det når de sydde. men jeg var så uheldig at den ene tråden lå og pirket meg i urinrøret i 6 uker. så jeg hadde skikkelig vondt når jeg tisset på grunn av det. jeg fikk to forskjellige tråder. fordi de ikke hadde igjen svart fikk jeg en lys en og den ble hard istedenfor å råtne slik som den mørke. derfor den pirket i urinrøret mitt
 
Begynte revne, så de klipte et kjapt snitt til siden. Kjente INGENTING. Så sydde de etterpå. Aner ikke hvor mange sting, men kjente ingenting av det heller.
 
Jeg revnet to veier oppover, aner ikke hvor mange sting, men jeg sydde i 1,5t. Men når du ligger der så har du ditt lille mirakel på brystet og du er så høy på adrenalin så du tenker knapt på det, men om du må sy litt så ikke vær redd for å si ifra om det gjør vondt, de bruker en spray som svir litt men så fort den virker så merkes det knapt :)
 
Et klipp på skrått bakover, tror ikke det ble mer enn 6sting og et lite pyntesting foran som var et skrubbsår(?) sa de. Ble klipt pga de brukte vakuum. Merket verken de klipte eller sydde.

Var litt vondt i max 14dager, da var stingene løsnet og verkingen forsvant da. Mannen sier han heller ikke merker forskjell, men selvfølgelig ser man det.
 
rever grad 3c
klippet ut mot venstreside.
revnet fra klitoris til endertamsmuskelen 1mm fra oprasjon... 3 mnd med helvetes smerter etterpå.
 
Jeg fikk total reptur, 4 grads. Revnet hele veien mot anus og ødela muskler. Operasjonen tok 4 timer. Og jeg er reoperert da operasjonen ikke var vellykket og jeg ikke fikk riktig oppfølgning av sykehuset.
Jeg er en av få hvor fødselen ikke ble fulgt opp riktig, derfor fikk jeg de skadene jeg fikk.

Jeg merket ingenting at jeg revnet under fødselen, før jordmor sjekket meg og tilkalte leger. Og jeg har ingen plaget nå etter siste operasjon
 
Back
Topp