Dere som pumper og er fullammere.

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Når på døgnet pumper dere mest og best?

Her er det midt på natta. Da slapper jeg av og har fulle pupper og melka strømmer.
I tillegg er det bra driv på morgen/tidlig formiddag.
Hvordan er det hos dere?

Hvor mye pumper du ut pr døgn?

Jeg pumper 200-250 pr døgn i tillegg til amming. Jeg fryser ned det meste og noe står i kjøleskapet til vesla i tilfelle jeg må ut en tur. Edle dråper som begynner å bli " gamle" hiver jeg i melkeglasset til 2-åringen, så går ingenting til spille ;):joyful:.
 
Denne gangen pumper jeg like godt døgnet rundt :) mens med nr.1 kun på morgen/formiddag

Pumper ikke hver dag men når jeg synes det er lenge siden sist eller han ikke får tømt puppen helt og det er igjen kuler/mye melk. Så hver gang jeg pumpet er det alt fra 40-100ml. Kommer ann på om jeg pumpet en ny pupp eller "restene" fra den han spiste fra ;p

Jeg fryser ned alt til de gangen jeg skal ut på ærender eller det oppstår noe slik at han ikke kan ammes :) begynner å få et greit stort lager ;p og minker veldig med beholdere
 
Pumper på morgenen dersom jeg pumper, er da jeg evt har tid. Har ingen problem med å fylle en flaske på 150 ml.
 
Pumper en gang om dagen, men ikke hver dag. Pumper da på formiddagen, og pumper den ene puppen mens hun dier på den andre. Får ut ca 120ml i løpet av 5 minutter. Sier meg fornøyd med det. Fryser ned melken
 
Er oppe i 300-600 pr døgn nå. Er nå godkjent morsmelkgiver og skal donere melk til nyfødtintensiven. Første leveranse går nå til uka.

Wow, så utrolig. Hva gjør du eller hva spiser du? Jeg har aldri pumpet, men fullammer[emoji847]Utrolig snilt av deg å donere melk[emoji254]
 
Eg kan pumpe på formiddag når han har langdubben sin, men kun eine sidan eg aldri veit kor lenge han søv. Har ikkje pumpevennlege puppar (var det før eg tok brystreduksjon men ikkje etter) så får ut mellom 40-70 ml på 10-15 min.

Ammar såpass mykje resten av døgnet at det ikkje er rom for meir amming.
 
Pumper totalt 90-110ml 2t etter at hun er lagt for kvelden (18min, begge bryst).

Resten av dagen ammer jeg for ofte til å pumpe [emoji1]

I går pumpet jeg 180ml, men da hadde jeg hørt babyen min gråte i 7 minutter mens pappaen la henne - så melkespruten stod [emoji23]
 
Eg kan pumpe på formiddag når han har langdubben sin, men kun eine sidan eg aldri veit kor lenge han søv. Har ikkje pumpevennlege puppar (var det før eg tok brystreduksjon men ikkje etter) så får ut mellom 40-70 ml på 10-15 min.

Ammar såpass mykje resten av døgnet at det ikkje er rom for meir PUMPING .
skulle sjølvsagt stå pumping...:rolleyes:
 
Wow, så utrolig. Hva gjør du eller hva spiser du? Jeg har aldri pumpet, men fullammer[emoji847]Utrolig snilt av deg å donere melk[emoji254]

Mengden øker som følge av at etterspørselen øker. Jeg må derfor pumpe jevnlig i tillegg til amming.
Jeg drikker mye ( 3 liter minst) og spiser normalt. Ellers er det viktig med god tid uten stress, da fyrer utdrivningsrefleksen ofte og man får ut mer melk.
 
Mengden øker som følge av at etterspørselen øker. Jeg må derfor pumpe jevnlig i tillegg til amming.
Jeg drikker mye ( 3 liter minst) og spiser normalt. Ellers er det viktig med god tid uten stress, da fyrer utdrivningsrefleksen ofte og man får ut mer melk.

Takk for svar. Bare lille er fornøyd,så er jeg også fornøyd. Mengden er det vel ikk så viktig [emoji847] men min går ikke opp fort i vekt han går sakte men sikker...det har gitt meg stress
 
Takk for svar. Bare lille er fornøyd,så er jeg også fornøyd. Mengden er det vel ikk så viktig [emoji847] men min går ikke opp fort i vekt han går sakte men sikker...det har gitt meg stress

Hvis han følger kurven sin, så er det ikke grunn til bekymring.
Jeg måtte jo gi min eldste litt mat i tillegg fra 4 mnd pga at han krevde det og var også en lang, tynn ting. Da fulgte han kurven.

Forsøk å senke skuldrene, da strømmer melka mye lettere ( vet det er enkelt å si.....).
Forøvrig vil jeg si at lillesøster nå stupte litt på vektkurven sin, men d har ikke sammenheng med at jeg har lite melk. Det er nok pga at storebror har tatt med seg all verdens sykdommer hjem. Hun har vært litt syk både med forkjølelse og diare, så da r det naturlig at det slår ut på kurven. Har ammet henne jevnlig som før.
 
Back
Topp