Dere som nettopp har lykkes med første graviditet

Vi og er på vår første! En spennende tid! ❤️❤️
Dumt du ikke har fått TR ennå, men med pcos kan det klusse systemet når man går på p-piller! Jeg blei anbefalt å IKKE bruke p-piller etter den lille kommer. Den kan gjøre fruktbarheten dårligere. (Med tiden, om jeg ønsker flere barn) Jeg har ikke brukt p-piller siden jeg var 18. Pgr jeg ikke kan bli gravid uten hjelp. Da er deg liksom ikke vits. P-piller er ikke bra for kroppen sjenerelt. Så du får gjerne den beskjeden du også.
Etter jeg sluttet på p-pille så tok det 1.5 år før syklusen min var någenlunde stabil. Håper du slepper å vente så lenge ❤️

Skikkelig spennende ja! :D Kos deg i ventetiden <3
Det varierer litt hva legene mener om akkurat det, i mange tilfeller blir p-piller brukt som behandling (i forbindelse med øket hårvekst), og skal visstnok ikke klusse tingene til. Mange mener at kvinnen har blitt mer uregelmessig imens hun går på p-piller, men så synes det ikke fordi pillene sørger for en p-pille blødning en gang om måneden. Så det er først når man slutter at man legger merke til det. Det er også endel med PCOS som faktisk ikke har problemer med fertiliteten, altså kan det være ganske så risky å ikke bruke prevensjon, hvis man ikke vil ha flere barn ;) Mamma har også PCOS og hun har fått 3 barn uten hjelp. Siste var en overraskelse, de hadde ikke regnet med at det å glemme prevensjonen en enkelt gang skulle ende i en til, når nå de andre tok litt tid ;)
 
Jeg er 29 år! Vi hadde egentlig ikke gått i gang med prøvingen enda, men min el hadde forskjøvet seg med fire dager (følger bare en app, tester ikke). Da mensen ikke kom tok jeg en test nesten litt på tull, for mensen tuller seg ofte og er litt forsinket. På en skala fra 1-10 trodde jeg 1 på at den kunne være positiv. Var ikke spent på resultatet en gang, kun fordi jeg hadde en liggende.

Så kom det svak strek og da tok jeg tusen tester til. Jeg var nok ganske mange dager dpo da jeg begynte å få svake streker (så ikke stress om man ikke ser noe 7 dpo). Jeg var sikkert 15 dpo da jeg testet.

Nå er jeg i uke 10, og alt er foreløpig fint. Vært på to private ultralyder fordi jeg er så nysgjerrig og alt ser foreløpig supert ut.

I Danmark får alle gravide duotest, med blodprøve og nakkefoldscanning (hvis man ønsker det) så det blir veldig spennende i mai.

Selvom det ikke var planlagt (irriterende når folk spør om det som det første) så var det nært forestående å gå i gang med prøvingen og vi begge to gleder oss masse. (Selvom vi fikk litt sjokk først).

På en måte deilig å slippe den store «skal vi gå i gang med prøving nå» og.

Jeg har vært ganske mye kvalm men samtidig er det bare en deilig og spennende tid du kan glede deg til. Jeg har bestemt meg for å ha tanken om at «det går sånn som det skal gå» og heller nyte det og være glad for at jeg er gravid enn bekymret for at noe skal gå galt. (I forhold til å miste). Jeg vil heller være glad og spent de neste syv månedene og evt takle det hvis det skjer noe, enn å være bekymret helt til jeg har født. Så det forsøker jeg så godt jeg kan <3

Lykke til! Klem
 
Første gang var jeg 24 da jeg ble gravid. Brukte 3 forsøk [emoji4]
 
Spiren satt 7 mnd pp 5. Jeg er 23 år. Å det første jeg følte når det viste seg å være en posetiv test var mye glede! Så kom bekymringene. Hadde aldri forestilt meg hvor mye jeg kom til å bekymre meg. Er 10 uker nå og holder nesten pusten til uke 12[emoji28] det har vert rene Berg og dal bane av følelser.

Hadde et litt sånn «rosabildet» av hvordan det å være prøver og hvordan å være gravid var. Ting har vert mye hardere og frustrerende enn jeg hadde trodd.

Men det hele skal være verdt det til slutt[emoji87]
 
Spiren satt 7 mnd pp 5. Jeg er 23 år. Å det første jeg følte når det viste seg å være en posetiv test var mye glede! Så kom bekymringene. Hadde aldri forestilt meg hvor mye jeg kom til å bekymre meg. Er 10 uker nå og holder nesten pusten til uke 12[emoji28] det har vert rene Berg og dal bane av følelser.

Hadde et litt sånn «rosabildet» av hvordan det å være prøver og hvordan å være gravid var. Ting har vert mye hardere og frustrerende enn jeg hadde trodd.

Men det hele skal være verdt det til slutt[emoji87]

Ååh så hyggelig! Jeg er også 23 og vet ikke om så mange andre som prøver, men jeg har vært tidlig ute med alt, kjøpe bolig, fastjobb og har vært i seriøst forhold med samboer siden jeg var 17[emoji28]

Gleder meg og gruer meg til følelsene etter positiv test! Jeg også er en som bekymrer meg mye[emoji4]
 
Var 21, ble gravid under en måned etter jeg sluttet på pillen (fikk ikke mensen tilbake), men det endte i exu og ble operert for 3 uker siden i dag hvor de fjernet høyre eggleder med graviditet i. Nå venter jeg på å få 1 mens slik at vi kan starte prøvingen igjen
 
Ååh så hyggelig! Jeg er også 23 og vet ikke om så mange andre som prøver, men jeg har vært tidlig ute med alt, kjøpe bolig, fastjobb og har vært i seriøst forhold med samboer siden jeg var 17[emoji28]

Gleder meg og gruer meg til følelsene etter positiv test! Jeg også er en som bekymrer meg mye[emoji4]

[emoji28] er sikker på at jeg er en gammel sjel i ung kropp[emoji87] har fast jobb og bor sammen med samboer på et småbruk.

Masse lykke til med prøvingen[emoji4] håper det sitter en spire snart og at du ikke bekymrer deg for mye[emoji28] det siste der burde jeg tatt til meg selv også[emoji23]
 
32 år. Prøvd i 18 pp til det klaffet. Var veldig glad, men også ekstrem overrasket. Du blir uansett overrasket.
 
Begge er 30 år. Hadde kjemisk 1.pp og så satt spiren på 3.pp :Heartred Tempet og brukte el-tester. Prøvde også salvie-te og grapefruktjuice, men ikke den pp'en spiren satt.
Svidde av en hel haug med graviditetstester når jeg fikk den første positive i 3.pp, og trodde ikke helt på at dette skulle gå bra iogmed at det var kjemisk 1.pp. Men var jo glad og overrasket allikevel. Tror ikke jeg roet meg før jeg fikk 3+ på digital test :p
 
Vi er 25 år begge to, sluttet på p-piller i Oktober, fikk tilbake mensen i desember, ble gravid i Januar [emoji85][emoji7] Ble veldig positivt overrasket og glad!
 
Back
Topp