Dere som nettopp har lykkes med første graviditet

Soffi23

Elsker forumet
Hvor lenge prøvde dere? Hvor gamle er dere og hva kan jeg forvente meg av følelse og spenning når jeg tar første forhåpentligvis positive test?

Skravl i vei, er nysgjerrig og fryktelig verpesyk nå, tenker ikke på annet[emoji16]
 
Vi prøvde ikke på verken nr.1 eller 2. Men var 24 år min første ble født.
Nå er jeg 29, og prøver på nr.3.
Ble gravid i pp3, var super nervøs når jeg begynte å se at det var noe på testen, og selvfølgelig kjempe glad for at jeg ble gravid igjen. Dette endte i MA, så er igang med prøvingen igjen. Det slår deg litt i bakken og miste å måtte starte helt på nytt igjen. 2 pp etter MA, og enda ikke gravid, går snart inn i pp8 totalt.

Jeg ville forberedt meg på at det kan ta litt lengere tid enn det du hadde sett for deg, da blir du ikke så lei deg om det blir og ta tid.
Men håper selvsagt at du ikle blir her inne så lenge!
 
Vi prøvde ikke på verken nr.1 eller 2. Men var 24 år min første ble født.
Nå er jeg 29, og prøver på nr.3.
Ble gravid i pp3, var super nervøs når jeg begynte å se at det var noe på testen, og selvfølgelig kjempe glad for at jeg ble gravid igjen. Dette endte i MA, så er igang med prøvingen igjen. Det slår deg litt i bakken og miste å måtte starte helt på nytt igjen. 2 pp etter MA, og enda ikke gravid, går snart inn i pp8 totalt.

Jeg ville forberedt meg på at det kan ta litt lengere tid enn det du hadde sett for deg, da blir du ikke så lei deg om det blir og ta tid.
Men håper selvsagt at du ikle blir her inne så lenge!



Så spennende at dere prøver dere på nr 3, men trist at dere opplevde MA...[emoji20] Har lest lenge og gledet meg til samboer ble klar, så er klar over alt som kan oppstå føler jeg. Kjemperedd for å oppleve sa eller ma.

Lykke til med pp8[emoji173]
 
Hvor lenge prøvde dere? Hvor gamle er dere og hva kan jeg forvente meg av følelse og spenning når jeg tar første forhåpentligvis positive test?

Skravl i vei, er nysgjerrig og fryktelig verpesyk nå, tenker ikke på annet[emoji16]
Vi prøvde ikke lenge. Var heldig å bli gravid første pp<3 Men mistet desverre i uke 6 for noen uker tilbake! Nå er vi i gang med pp2 og håper vi klarer det like fort! Vi begge er 28 år:) Forventningene er nok ganske varierende, for meg som var verpesyk osv som deg så merket jeg at når jeg først så positiv så ble jeg litt nervøs, men visste det var det jeg ville:)
 
Spiren satt på første forsøk <3 Brukte Letrozol pgr PCOS! Er nå 22 uker!
Vi er 25 og 27 år!
Vi var begge klare for dette, og tenkte ikke på annet! Så ved posetivtest var det bare lykke i heimen! Nå er vi spent på å treffe den lille! :)
Masse lykke til med prøvingen! :)
 
Her satt spiren i pp11. Vi startet å prøve september 2016. I de første pp var det veldig nervepirrende å ta tester, men etterhvert sluttet jeg å teste, fordi jeg regnet med de skulle være negative uansett. Tenkte heller at jeg merker det når spiren sitter. Testen jeg tok som var positiv, tok jeg bare fordi vi skulle inn på forsamtale før prøverør (jeg har pcos, og har gått på 3-4 kurer med clomifen). Jeg ble veldig overrasket da to streker lyste mot meg. Vi hadde ikke gått skikkelig inn for å prøve de 2-3 siste pp (med el-tester og det hele), og jeg hadde ikke merket noen symptomer. I dag er jeg 10+1 og håper og ønsker mer enn noe annet at dette går bra! Vi er forresten 25 og 27 år :happy:
Vi opplevde mye nederlag når testene gang på gang var negative. Mye tårer, iallfall fra min side. Da testen viste positivt var det kun glede. I disse første ukene er det veldig mye nerver. Kommer dette til å gå bra?:)
 
Vi prøvde ikke lenge. Var heldig å bli gravid første pp<3 Men mistet desverre i uke 6 for noen uker tilbake! Nå er vi i gang med pp2 og håper vi klarer det like fort! Vi begge er 28 år:) Forventningene er nok ganske varierende, for meg som var verpesyk osv som deg så merket jeg at når jeg først så positiv så ble jeg litt nervøs, men visste det var det jeg ville:)

Trist å høre at dere mistet, men bra du er ved godt mot! Jeg krysser fingrene mine for dere[emoji173] Jeg kjenner jeg gruer meg men gleder meg mest til min første positive test. Er litt yngre (23) men har vært verpesyk så lenge jeg kan huske[emoji849] Samboer er 28 og han har nettopp funnet ut at nå skal jeg slutte på prevensjon og det som skjer det skjer, så da får jeg ta jobben å prøve å virkelig få det til å skje. Han snakker mye om at "tenk når du blir gravid"... Gleder meg iallefall mye til den dagen jeg faktisk er det!
 
Spiren satt på første forsøk <3 Brukte Letrozol pgr PCOS! Er nå 22 uker!
Vi er 25 og 27 år!
Vi var begge klare for dette, og tenkte ikke på annet! Så ved posetivtest var det bare lykke i heimen! Nå er vi spent på å treffe den lille! :)
Masse lykke til med prøvingen! :)

Så utrolig hyggelig å høre!! Gratulerer[emoji7]! Håper vi også får den til å sitte på første[emoji5]
 
Her satt spiren i pp11. Vi startet å prøve september 2016. I de første pp var det veldig nervepirrende å ta tester, men etterhvert sluttet jeg å teste, fordi jeg regnet med de skulle være negative uansett. Tenkte heller at jeg merker det når spiren sitter. Testen jeg tok som var positiv, tok jeg bare fordi vi skulle inn på forsamtale før prøverør (jeg har pcos, og har gått på 3-4 kurer med clomifen). Jeg ble veldig overrasket da to streker lyste mot meg. Vi hadde ikke gått skikkelig inn for å prøve de 2-3 siste pp (med el-tester og det hele), og jeg hadde ikke merket noen symptomer. I dag er jeg 10+1 og håper og ønsker mer enn noe annet at dette går bra! Vi er forresten 25 og 27 år :happy:
Vi opplevde mye nederlag når testene gang på gang var negative. Mye tårer, iallfall fra min side. Da testen viste positivt var det kun glede. I disse første ukene er det veldig mye nerver. Kommer dette til å gå bra?:)


Gratulerer så mye!![emoji7] Det er rart med det, men hører stadig at man ikke skal prøve alt for hardt, da stresser kroppen og klusser det til. Du har jo allerede kommet langt på vei, jeg tror dette kommer til å gå helt fint! Heier på dere og spiren![emoji173]
 
Vi begynte i august 17, og det satt på første ordentlige forsøk. Følelsen av positiv test var skummel, litt sånn Oj shit. For vi hadde jo akkurat bestemt oss, og tenkte det ville ta litt tid. Mange tanker om er jeg klar for dette, burde vi ventet litt til. Men også masse lykke og tanker om fremtiden ❤️ endte desverre i MA i uke 8.

Er gravid igjen nå, gikk 5pp totalt, men var kun 2 PP vi faktisk hadde mulighet pga diverse. Så gikk faktisk fort nå og. Denne gangen begynte jeg å gråte fordi jeg var så glad og dette var så ønsket. Litt mer trygghet i det nå, da vi har prøvd siden august :)
Vi var 24 og 25 når vi begynte, og er 25 og 26 nå :)
 
Var 20 :) Sluttet på p piller 2-3 mnd før...
 
Min første satt i PP6. Den gangen var jeg 24 år :)
 
Min første satt pp1, rett etter pilleslutt i en alder av 19 år. Ble gravid igjen noen år senere som ente i MA, tror det også var pp1.
Er nå i pp2 med min mann som ikke har barn fra før. Så er fryktelig spent! :)
 
Spiren satt på første forsøk <3 Brukte Letrozol pgr PCOS! Er nå 22 uker!
Vi er 25 og 27 år!
Vi var begge klare for dette, og tenkte ikke på annet! Så ved posetivtest var det bare lykke i heimen! Nå er vi spent på å treffe den lille! :)
Masse lykke til med prøvingen! :)

Gratulerer! Å, så spennende, det gir håp! Jeg har selv PCOS, ca samme alder som deg og teller ned til time på sykehuset om 9 dager, håper veldig på å få letrozol!
 
Gratulerer! Å, så spennende, det gir håp! Jeg har selv PCOS, ca samme alder som deg og teller ned til time på sykehuset om 9 dager, håper veldig på å få letrozol!
Spennende tid i møte for dere!!! ❤️ Håper spiren klamrer seg fast fort! Masse lykke til, håper dere får letrozol som kan hjelpe dere! :) jeg trodde og personlig at det skulle ta veldig lang tid, at vi måtte belge oss på gjerne 1 år med prøving!
Men nå venter vi en liten gutt i midten av august :) så alt er muligt!! ❤️❤️
 
Spennende tid i møte for dere!!! ❤️ Håper spiren klamrer seg fast fort! Masse lykke til, håper dere får letrozol som kan hjelpe dere! :) jeg trodde og personlig at det skulle ta veldig lang tid, at vi måtte belge oss på gjerne 1 år med prøving!
Men nå venter vi en liten gutt i midten av august :) så alt er muligt!! ❤️❤️
Tusen takk! <3 Håper vi er like heldige! Vi prøver på førstemann, og jeg har enda ikke fått TR siden jeg sluttet på pillen i desember-17 :/ Heldigvis har jeg en veldig grei lege som henviste videre med en gang, håper vi slipper alt for lang prøveperiode :)
 
Tusen takk! <3 Håper vi er like heldige! Vi prøver på førstemann, og jeg har enda ikke fått TR siden jeg sluttet på pillen i desember-17 :/ Heldigvis har jeg en veldig grei lege som henviste videre med en gang, håper vi slipper alt for lang prøveperiode :)
Vi og er på vår første! En spennende tid! ❤️❤️
Dumt du ikke har fått TR ennå, men med pcos kan det klusse systemet når man går på p-piller! Jeg blei anbefalt å IKKE bruke p-piller etter den lille kommer. Den kan gjøre fruktbarheten dårligere. (Med tiden, om jeg ønsker flere barn) Jeg har ikke brukt p-piller siden jeg var 18. Pgr jeg ikke kan bli gravid uten hjelp. Da er deg liksom ikke vits. P-piller er ikke bra for kroppen sjenerelt. Så du får gjerne den beskjeden du også.
Etter jeg sluttet på p-pille så tok det 1.5 år før syklusen min var någenlunde stabil. Håper du slepper å vente så lenge ❤️
 
Jeg ble gravid med min første ett år etter at jeg hadde sluttet på p-piller, men jeg har bare hatt eggløsning 5 ganger som jeg vet om i løpet av dette året- 4 av dem på Letrozol (PCOS).

Jeg hadde egentlig trodd jeg ville blitt mer glad for positiv test enn jeg ble. Hadde hatt to kjemiske tidligere og var aller mest redd for å begynne å blø. Til og med nå, i uke 16, klarer jeg ikke helt å glede meg... Min anbefaling er å ta en vurdering på hvor mye du egentlig skal lese om på nettet :p Det har ødelagt en del for meg.
 
Gravid uke 25. Brukte 2,5 år og mye hjelp. Men det er en del av worst case scenario, så ikke veldig gjennomsnittlig ;)
 
Back
Topp