Dere som la på dere 20+ kg i svangerskapet

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Når kom kiloene? La dere på dere mye før dere var halvveis og hadde gått opp mye da, eller kom det mot slutten?
 
La på meg 27 kg da jeg gikk med første. Det meste kom på i siste trimester. Da jeg forlot sykehuset var 17 kg forsvunnet. Den neste uka forsvant 5 kg. Resten ammet jeg av ika 4-5 mnder.
 
Sniker fra oktober :greet025

Jeg ser ut til å bli en av dem som ligger på seg mer enn de anbefalte 11-16 kg.
Allerede i uke 25 var det +10 kg på vekten.
Er nå 30+5 og er +15 kg :sorry:
Spiser normalt og variert, ikke noe brus og lite snop.

Hva så JM/lege tok dere som gikk opp over de anbefalte 16 kg?
 
Det meste kom i andre trimester. Hadde lagt på meg 5 kilo i uke 20 tror jeg, resten kom etter det. De siste ukene var vekta veldig stabil. La på meg akkurat 20 kg totalt :)
 
La på meg 12 kg til vk 22, 20 kg vk 32. No i vk 34 er det vell komt 1-2 kg til. Sist la eg på meg ca 27 kg, alle kg var vekk igjen etter 9 mnd. Er normalvektig til vanlig, verken jm eller lege seier noko på vekta.
 
Jevnt og trutt hele veien vil jeg si..

+22 kg uke 36 og så blir det vel sikkert noen fler..
 
Sist svangerskap la jeg på meg ca 2/3 av det jeg la på meg før uke 18, fordi jeg ikke fikk sove og var så sliten at jeg ikke greide å gjøre noe. Satt vell nesten bare på rompa og spiste. Deretter la jeg på meg veldig lite frem, frem til uke 34, og så kom det litt mer igjen på slutten..
 
På på meg mest etter uke 17. Var stor fra før av og så ut som ett fjell til termin. Men gikk ned alt på en uke heldigvis, så det var nok mye vann.
 
Kom jevnt og trutt. Meste kom noe etter uke 12, så bare fortsatte det. Fikk totalt opp 23, 11 av disse forsvant ved fødsel
 
Jeg har lagt på meg 35kg + i begge svangerskapene !!!
5år mellom de. Første svangerskap var startvekt 50kg og nr 2 var den 60kg.. det meste kom i siste trimester. Har gått raskt ned igjen i vekt, men synst ikke det er så moro. Tror jeg har stor forbrenning til vanlig, men at det slutter å virke når jeg blir gravid ;)
Spent nå på nr3..
 
La på meg ca 20 kg. 2-3 kg i første trimester, 7-8 i andre og så i tredje bare raste de på :p ulvehunger lenge leve :p
 
Hadde lagt på meg 4 kg i uke 12. Ved uke 36 var jeg opp 22kg til sammen. Har stått stilt siden det.. 40+5 i dag.
 
Jeg har lagt på meg 35kg + i begge svangerskapene !!!
5år mellom de. Første svangerskap var startvekt 50kg og nr 2 var den 60kg.. det meste kom i siste trimester. Har gått raskt ned igjen i vekt, men synst ikke det er så moro. Tror jeg har stor forbrenning til vanlig, men at det slutter å virke når jeg blir gravid ;)
Spent nå på nr3..
Ah, helt det samme her!
 
La på meg 30 kg med nr to. 10 kg kom de første to trimesterne, de restrerende 20 kom i 3. Trimester
 
Kiloene kom veltene siste trimester gitt, ble ukritisk til hva jeg spiste (melis og boller stort sett) og har beveget meg lite. Akkurat som første svangerskap! :)
 
Jeg gikk opp 21 kg. Først ca 12 kg og var helt innafor, så skøyt det virkelig til værs siste 1,5 månedene, da kun vann! Helt forferdelig..
 
Er ikke ferdiggått, men ser ut til at jeg blir å ende opp på over 20kg.

Gått opp mest i første og andre trimester. Vektoppgangen har stagnert ganske i tredje trimester.
Mistenker at noe av oppgangen kommer av røykeslutt helt i starten av graviditet, var så sulten og alt smakte brått fantastisk.
 
Back
Topp