Dere som ikke jobber i butikk...

Førstings

Elsker forumet
VIP
Assistert-jentene
Novemberbarna 19
Kunne du jobba i butikk? Evt hvorfor ikke?

Hva jobber du med? [emoji1]
 
Har jobbet i butikk, ønsker meg ikke tilbake. Savner ikke kundene, å stå og gå hele dagen, skiftordninger osv. Da foretrekker jeg 8-16 jobb på kontor istedet. Kanskje ikke min nåværende jobb men allikevel heller en kontorjobb :)
 
Jeg har jobbet i en kiosk. Dørgende kjedelig. Kunne ikke tenke meg butikkjobb. Fikk mye vondt i ryggen og beina også..
 
Jeg jobbet i butikk som ungdom, og kunne aldri tenkt meg det igjen.
Lite givende, veldig monotont og null utfordringer, kombinert med mye "usunt" stress.
Jobber som lærer nå.

Jeg er veldig glad for at noen vil jobbe med det, og anser ikke de jobbene som noe mindre viktige enn andre jobber, men det passer absolutt ikke for meg. :)
 
Jeg elsket det. Frem til jeg fikk nok av sure kunder og sjefer som ikke forstod hvor mye det er fysisk mulig og forsvarlig for en person å gjøre alene på kveldene mtp helse og sikkerhet. Slet meg ut og det knakk psyken min.
 
Jobbet i dagligvarebutikk da jeg var yngre. Kunne ikke tenkt meg å gå tilbake. Trenger litt mer hjernetrim og variasjon i arbeidet :D For ikke å snakke om andre arbeidstimer og bedre lønn. Samtidig vil jeg ikke ha personalansvar:rolleyes:

Men det finnes jo utrolig mange forskjellige butikker... Uansett hva man jobber med, er jo det viktigste at man trives! Er jo ikke noe kjekt hvis man hater jobben sin. Man tilbringer jo utrolig mye tid der!
 
Med det rette arbeidsmiljøet og sjef, ja. Ikke nå, men tidligere kunne jeg gjort det. Har jobbet på sykehjem og det var tungt og trist å vite at jeg ikke strakk til fordi vi var for få på jobb.

Jobber i psykisk helse nå.
 
Har hatt sommerjobb i kiosk en gang. Lenge nok til å få slått fast at jeg er komplett udugelig til salgsyrket. Var forsåvidt nyttig. Jeg ble helt sikker på at jeg skulle få meg en mastergrad og aldri jobbe med noe lignende igjen. Stor respekt for de som holder ut og gjør en god jobb i yrket!
 
Jada, kunn gjort det :) Er helsefagarbeider
 
Jobbet i butikk i noen mnd da jeg var 22 år. Det var ikke noe for meg. Er ikke selgertype, og ikke god med mennesker.

Må jobbe med noe kreativt og ha mulighet for å være litt asosial.
 
Spørs helt hvilken butikk. Spesielle butikker innfor reise eller håndarbeid hadde vært greit, eller kanskje mer innenfor firma som selger labutstyr, selv om det gjerne ikke er faktiske butikker..
Men matbutikk e.l hadde ikke vært helt min stil.
 
Jeg har jobbet i butikk og trivdes forsovidt med det, var godt arbeidsmiljø og hygglige kunder + bevegde meg mer. Men etter noen år synes jeg rett og slett det ble kjedelig, det ble litt for mye støvtørking og flytting av ting og for lite utfordring. Jeg er en type som trenger å utfordres og ha mulighet til å «vekse» for å trives. Så det var hovedårsaken til at jeg valgte å gå litt andre veier.
 
Back
Topp