Dere som har skolestartere til høsten:

Nei, blir nok ikke før til høsten etter oppstart vil jeg tro.
Så flott å få informasjon så tidlig da [emoji4]
 
Hos oss pleier det være i april og så besøksdag i mai/juni
 
Nei, men jeg vet at det er satt en dato for det. Tror det skal være i mai.
 
Nei, blir nok ikke før til høsten etter oppstart vil jeg tro.
Så flott å få informasjon så tidlig da [emoji4]
Ja det er veldig bra.

Og så er det besøksdag både på Sfo og skolen i juni.

På besøksdagen på skolen er det også en egen info-bolk om inndeling av klasser osv.

Og så er det foreldreskole og foreldremøte til høsten igjen.
 
Ja det er veldig bra.

Og så er det besøksdag både på Sfo og skolen i juni.

På besøksdagen på skolen er det også en egen info-bolk om inndeling av klasser osv.

Og så er det foreldreskole og foreldremøte til høsten igjen.

Så flott da, kunne tenkt meg noe sånt [emoji1]
Hos oss er det barnehagen som kommer på besøk, har den «første» skoledagen før sommerferien og vi foreldre får kun informasjon i posten. Klasse inndelingen får vi brev om rett før start.
Hva er foreldreskole da?
 
Så flott da, kunne tenkt meg noe sånt [emoji1]
Hos oss er det barnehagen som kommer på besøk, har den «første» skoledagen før sommerferien og vi foreldre får kun informasjon i posten. Klasse inndelingen får vi brev om rett før start.
Hva er foreldreskole da?
Barnehagene har ikke noe ansvar for besøksdag her, annet enn at man pleier å gå fordi det er hyggelig.

Foreldreskole er 3 kvelder i august/september der det er forskjellige tema. Første kveld er stasjoner der foreldre får innblikk i skolehverdagen og fagene, uteskole, læringsbrett (som de kaller ipadene) osv. En kveld er felles for alle skolene i kommunen, og så er det en kveld til der jeg ikke vet temaene enda.

Så det er mye info i oppstart her. Og det tenker jeg er bra for feks førstegangsforeldre. Du blir for det første godt kjent med skolen, lærere, administrasjon og Sfo, og det er en arena for å bli kjent med andre foreldre. Det er også det skolen sier, at de ser viktigheten av det for at vi skal bli kjent oss imellom.

Besøksdag på Sfo er nytt fra i fjor tror jeg, det blir spennende å være med på. Kan ikke husk det var det med eldste.

Tror kommunen het gjør mye bra på skolefronten. Og så jobbes det nå for å få enda bedre samarbeid om overgang bhg-skole. Lærere og pedledere møttes nå for ikke lenge siden for å snakke sammen og utveksle erfaringer.
 
Her pleier det å være besøksdag i april og en kveld i mai/juni hvor vi foreldre får info og barnet får møte klassen og kontaktlærer.
 
Har ikke hatt noe møte, men storebror går der, så vi kjenner skolen godt. 1.-4. trinn går sammen i en gruppe, så vi kjenner en god del av foreldre/barn allerede. Besøksdag er det vel planlagt litt nærmere sommeren. Vår lille er eneste fra sin bhg som skal på denne skolen, så bhg besøker nok ikke skolen. Vi har fått tilbud om felles møte med skole/bhg, men takket nei.
 
Vi har hatt innskriving og skal på foreldremøte ifm førskoledagen da de skal være alene på skolen:)
 
Nei. Skal det være det nå, da? Har ikke hørt noe om det.

Vet det skal være innskrivelse nå i vår hvor de får faddere, og så har de startet opp med lesegrupper inne på skolen så elever kan lese til dem. Senere i vår skal de være med i timen nå og da.
 
Her er det foreldremøte den første av de to "innskulingsdagane" (førskoledager kalles der vel mange steder på bokmål) altså ungene er på skolen noen timer to dager i mai. Foreldremøte mens ungene er alene med en lærer en times tid ene dagen og andre dagen forlater vi dem der en stund.

Innskriving har vi før jul. Og førskolebarna i bhg treffer første klasse på skolen de skal begynne på tre eller fire ganger det året og en gang treffer de fadderene sine.
 
Back
Topp