Dere som har opplevd to SA/MA før

FruMN

Betatt av forumet
får dere bedre oppfølgning dette svangerskapet? Jeg har fra tidligere en SA fra uke 11, og en MA i uke 9 (kun fostersekk). Jeg har ikle hatt noe vellykket svangerskap mellom disse, men har ei datter fra før. Legen min sier bare at vi uansett ikke får gjort noe, og at det bare må gå som det går. Har fått mast meg til en HCG prøve. Har hatt blødninger, men ikke fått henvisning til UL. Betalte selv for UL i uke 6 og så et bankende hjerte :)

Har ei venninne som har opplevd en Sa og en MA, men ikke på rad. Hun fikk flere ultralyder og HCG prøver. Jeg bare lurer på hvordan dere andre bli fulgt opp? Jeg er bekymret, spesielt fordi jeg har blødd en del.
 
Hatt sa før,men siden vi også har et barn fra før så får vi ikke noe ekstra oppfølging. Selv om jeg ønsket det.
 
Får ikke noe ekstra oppfølging. Hatt 3 sa og 1 ma. Var snakk om å utredes hvis jeg skulle prøve få barn igjen for å finne ut hva som skjer. Oppfølgingen jeg får er å få fastslått svangerskapet med ul, få begynt på medisiner så raskt som mulig :)
 
Og begynner jeg å blø og få smerter så må jeg rett inn å få sjekket dette så ikke det resulterer i stort blodtap da jeg må gå på blodfortynnende pga jeg har hatt blodpropp.
 
Får ikke noe ekstra oppfølging. Hatt 3 sa og 1 ma. Var snakk om å utredes hvis jeg skulle prøve få barn igjen for å finne ut hva som skjer. Oppfølgingen jeg får er å få fastslått svangerskapet med ul, få begynt på medisiner så raskt som mulig :)
Har man ikke krav på utredning etter 3 SA/MA på rad? Har tenkt at om det skjer igjen nå, så vil jeg få utredning for å sjekke om noe er feil. Er i hvertfall bra at du får oppfølging når du har mistet 4 ganger, håper det går bra denne gangen! :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
Får ikke oppfølging fordi jeg har mistet, men pga medisiner som kan riskere at jeg blør ihjel ved en ma /sa :) Men hadde jeg mistet igjen eller ikke klart å bli gravid ville jeg fått oppfølging og mer utredning. Men nå er jeg snart 11 uker og håper den vil sitte helt til desember [emoji85]
 
Får ikke oppfølging fordi jeg har mistet, men pga medisiner som kan riskere at jeg blør ihjel ved en ma /sa :) Men hadde jeg mistet igjen eller ikke klart å bli gravid ville jeg fått oppfølging og mer utredning. Men nå er jeg snart 11 uker og håper den vil sitte helt til desember [emoji85]
Å, tenkte kanskje du fikk tidlig ul Pga alle de gangene du hadde mistet. Så bra! Krysser alt jeg har for deg, nå er du jo snart over den "magiske grensen" :) må være tøft når du har mistet så mange ganger tidligere.
 
Ja mistet sist i uke 11i ma , så håper virkelig vi kommer over kneika nå :) Har 2 gutter fra før på 8 år og 2 år, så er velsignet fra før :)
Jeg som har mistet to ganger er så glad og takknemlig for at vi har ei fra før, Så jeg forstår deg veldig godt. Det er også et bevis på at man faktisk kan få barn. Masse lykke til :)
 
Jeg hadde en sa i uke 6 og deretter en ma tre mnd senere som ble oppdaget i uke 10. Etter flrste nle født og før andremann satt. Ble gravid for tredje gang da etter tre mnd igjen og fikk tett oppfølgning. Ul ved uke 6-9-12 og tok hcg prøver ukentlig fram til uke 8. Var dritnervøs hele de 12 ukene men ga meg en trygghet at det nle fulgt opp og jeg ville få utredning om.det gikk galt tredje gang. Men det gikk bare nra og har en frisk og fin femåring nå
 
Jeg hadde en sa i uke 6 og deretter en ma tre mnd senere som ble oppdaget i uke 10. Etter flrste nle født og før andremann satt. Ble gravid for tredje gang da etter tre mnd igjen og fikk tett oppfølgning. Ul ved uke 6-9-12 og tok hcg prøver ukentlig fram til uke 8. Var dritnervøs hele de 12 ukene men ga meg en trygghet at det nle fulgt opp og jeg ville få utredning om.det gikk galt tredje gang. Men det gikk bare nra og har en frisk og fin femåring nå
Så bra å høre at det gikk fint den tredje gangen :) Jeg syntes det er så rart at det blir gitt så forskjellig oppfølging. Vi har spandert på oss to ultralyder i uke 6 og 13. Jeg er student, og skulle gjerne også fått henvisning som det virker som så mange har fått... Legen min sier bare at det uansett ikke er noe å få gjort, kroppen må få ordne opp selv. Jeg forstår jo det, men er noe med hvordan det virker på psyken
 
Og begynner jeg å blø og få smerter så må jeg rett inn å få sjekket dette så ikke det resulterer i stort blodtap da jeg må gå på blodfortynnende pga jeg har hatt blodpropp.

Får ikke oppfølging fordi jeg har mistet, men pga medisiner som kan riskere at jeg blør ihjel ved en ma /sa :) Men hadde jeg mistet igjen eller ikke klart å bli gravid ville jeg fått oppfølging og mer utredning. Men nå er jeg snart 11 uker og håper den vil sitte helt til desember [emoji85]

Hæ?! Det har ingen sagt til meg [emoji15] Jeg går også på blodfortynnende. Får inderlig håpe dette går bra!
 
Back
Topp