Dere som har mistet flere gsnger..

sb88

Glad i forumet
Julibarna2014
Har dere (ved neste svangerskap) fått beskjed om noen forebyggende tiltak dere kan gjøre for å minske faren for å miste igjen?
Mistet to ganger i fjor, og mistenker at jeg kanskje kan være gravid igjen.. Men jeg er redd. Så jeg vil gjøre det jeg kan for å forebygge (dersom det går).
 
Ikke direkte sånn. Ble fulgt opp av gynekolog fra abort nr to. Prøvde underveis ulike progesteron-tilskudd og gikk på progesteron, albyl-e og Prednisolon. Hadde hyppig ul første trimester og lav terskel for sykemelding
 
Har dere (ved neste svangerskap) fått beskjed om noen forebyggende tiltak dere kan gjøre for å minske faren for å miste igjen?
Mistet to ganger i fjor, og mistenker at jeg kanskje kan være gravid igjen.. Men jeg er redd. Så jeg vil gjøre det jeg kan for å forebygge (dersom det går).

Har hatt to Ma. Fikk Albyl E av gynekologen selv om jeg ikke er påvist risiko for blodpropper. Går også hos akupunktur og jeg er helt nazi på alt av mat/drikke. Drikker ikke kaffe eller brus lenger :/

hittil går det veldig fint. foster med hjerteaktivitet og uke 7+2 i dag :)
 
Har mistet tilsammen 4 ganger. 3 på rad det siste halvannet året. Ba pent om full pakke da jeg ble gravid nå men fikk kun tidlig ultralyd.

Fått konstatert sekundær habituell abort nå og legen på sykehuset rekvirerte alle blodprøver hun kunne i forbindelse med det i dag før vi reiste hjem. Så slapp jeg å vente tre mnd på innkalling til poliklinikken.

Nå er sjansen for at vi går for et nytt svangerskap lik null, men hvis vi skulle gjort det ville jo utfallet av de blodprøvene hatt noe å si for evt videre oppfølging der.
 
Har mistet tilsammen 4 ganger. 3 på rad det siste halvannet året. Ba pent om full pakke da jeg ble gravid nå men fikk kun tidlig ultralyd.

Fått konstatert sekundær habituell abort nå og legen på sykehuset rekvirerte alle blodprøver hun kunne i forbindelse med det i dag før vi reiste hjem. Så slapp jeg å vente tre mnd på innkalling til poliklinikken.

Nå er sjansen for at vi går for et nytt svangerskap lik null, men hvis vi skulle gjort det ville jo utfallet av de blodprøvene hatt noe å si for evt videre oppfølging der.
Lykke til videre uansett hva som blir riktig for dere
 
Fikk prednisolon + blodfortynnende. Men det er mest grunnet ICSI behandling og faren for overstimulering. Men jeg har mistet tidlig. Uke 6, 5 og 4 noen ganger.
 
Forstår godt at du er redd, var og er litt redd selv denne gangen. Er gravid for fjerde gang på ett år, har hatt to MA og en sa og diagnosen habituell abort. Blei utredet men ingenting galt funnet hos oss. Denne gangen har jeg gått på crinone to ganger om dagen til rundt uke 12 og albyl e fra positiv test og til ca 36. Ser ut som det har funket for meg, er 18+3 ca nå.
Lykke til:)
 
Mistet to ganger i 2016. Jeg dro til gyn og spurte om jeg kunne få gå på albyl e og crinone ved neste graviditet noe jeg nå har gjort. Han ga meg og ukentlige tul fra uke 7–12. Det ser ut til
å ha funket og er i dag 15+2:)
 
Bruker nå crinone og albyl-e etter 2 sa ifjor!
Er fortsatt spent og nervøs, er bare 8 uker enda..
Fingers crossed :)
 
Mistet 3 ganger (tidlig). Fant ikke noe feil under utredning for habituell abort. Ved neste graviditet fikk jeg prøve Crinone og Fragmin (brukte til uke 12-13ca) mulig tilfeldig at det går bra denne gangen, men føltes godt og trygt å kunne gjøre noe selv for å hjelpe til. Er 28+4 i dag :)
 
Ser flere av dere har fått hjelp etter å ha mistet 2 ganger. Får ingen hjelp verken fra fastlege eller gynekolog før det har gått galt 1 ganger. Jeg er superstressa og vet ikke om jeg klarer tanken på å prøve meg på enda en graviditet, og være redd for å miste. Vet det ikke er noen garanti uansett, men hadde vært fint å vite om det er noe galt med noen av oss. Eller at det som kan forebygges, kan forebygges ...
 
Ser flere av dere har fått hjelp etter å ha mistet 2 ganger. Får ingen hjelp verken fra fastlege eller gynekolog før det har gått galt 1 ganger. Jeg er superstressa og vet ikke om jeg klarer tanken på å prøve meg på enda en graviditet, og være redd for å miste. Vet det ikke er noen garanti uansett, men hadde vært fint å vite om det er noe galt med noen av oss. Eller at det som kan forebygges, kan forebygges ...

Du kan få hjelp privat :)
Vi hadde bestilt time til fertilitetsutredning på hausken da jeg ble gravid i januar. Sjekker egg- og sædkvalitet og tar endel blodprøver :) man kan sikkert få annen hjelp og.
Vi mistet for tredje gang på rad i april så vi får utredning og hjelp nå.
 
Du kan få hjelp privat :)
Vi hadde bestilt time til fertilitetsutredning på hausken da jeg ble gravid i januar. Sjekker egg- og sædkvalitet og tar endel blodprøver :) man kan sikkert få annen hjelp og.
Vi mistet for tredje gang på rad i april så vi får utredning og hjelp nå.
Har vært hos den ene private som er her vi bor, han kom med en lang avhandling om at jeg er i en god alder og at det ville ordne seg etterhvert, og at de ikke gjorde noe før etter 3.. :(
Håper at det ordner seg for dere!
 
Back
Topp