Dere som har Kura barneseng fra Ikea

Mrs Stupedama

Betatt av forumet
Vi vurderer å kjøpe denne senga, men har noen spørsmål.

Vi har et lite rom som skal være barnerom for både toåringen og gutten vår når han vokser ut av vogga på vårt soverom (om et halvt år kanskje). Siden vi har liten gulvplass på barnerommet, har vi ikke plass til vanlig enkeltseng og sprinkelseng i tillegg. Da er det i tilfelle ikke plass til å leke på gulvet.

Nå ligger jenta vår i sprinkelseng, og vi er usikre på når hun er stor nok til å kunne ligge i en seng som er såpass høy. Evt kan vi starte med å snu senga, så hun ligger nede i starten.

Vi vil ikke kjøpe enda ei sprinkelseng, for ser ikke helt behovet for det. Et alternativ er at gutten kan sove i reisesenga en periode, mens jenta bruker sprinkelsenga. Men hun bør nok sikkert få stor seng om ikke så alt for lenge.

Har noen av dere som har Kura erfaringer med om det funker greit å leke under denne? Hadde det evt gått an å sette ei sprinkelseng under? Vi måtte trukket denne ut på gulvet når gutten sover i den uansett, men om vi kunne satt den under på dagtid for å frigjøre litt gulvplass?

Blir veldig glad om noen har innspill ift hvordan en kan utnytte plassen best mulig til to små. Evt andre typer seng.
 
Dytt...
 
vi satte opp sengen først i går og storebror og lillebror deler rom. lillebror er 5 mnd. NÅ har vi et togbord som vi har satt under sengen vi da for å ha mer plass i rommet. kommer ikke til å sette sprinkelsengen under sengen på dagtid siden lillebror sover på dagen x antall ganger,så mye pes. Rommet deres er 12 kvm. Det er Kura sengen, sprinkelsengen og en kommode..også er det togbordet og saccosekken under kura sengen. Fortsatt plass å leke midt i rommet, men nå har vi også et rom rett ved siden av som blir deres lekerom.
 
Takk for svar! Vi har et veldig lite rom, 4,5 kvm. Så er avhengige av å kunne leke under. Men det ser vel ut som det kan gå an. Er sengen enkel å klatre opp og ned fra? Når syns du at det er forsvarlig å la et barn sove i den høyden?
 
Beklager sent svar. Så lenge poden klarer å klarte opp og ned fra sengen og ellers håndterer trapper osv greit synes jeg det er helt forsvarlig å la et barn sove i den høyden. Han er 3,5 år. Vi kjøpte også "tunnelen" som jeg kaller den blå telt tunnelen som man kan kjøpe til den. Han har nå ligget i den siden fredag og det har vært null problem.Han kommer seg ut av den selv etter å ha vist en gang hvordan det fungerer. Og han forstår han ikke skal hoppe fra sengen, men som sagt, hjelper med den tunnelen rundt føler jeg.
Min er for høy til å leke under faktisk med mindre han sitter...(tror jeg da.hmmnå må jeg sjekke..ha ha ha ha)
 
Back
Topp