Dere som har hatt utskrapning for å fjerne rester?

Jeg hadde en utskraping etter resten 2mnd etter sist fødsel og fikk mensen etter ca 5uker.

Nå tok jeg en utskraping etter MA, og de har sagt at den kan komme etter 4-6 uker, og min fastlege sa det kunne ta et par mnd ... så får vente i spenning
 
Jeg hadde utskrapning etter MA i fjor, men da var jeg 10 uker på vei. Nå mistet jeg i uke 5, men alt kom ikke ut så ble utskrapning etterpå. Hadde veldig lave verdier av hCG nå. Håper mensen kommer fort[emoji1303][emoji51]
 
Hadde utskrapning for 6 dager siden. Jeg mistet og i uke 5. Og måtte inn å få ut rester.

Blør fortsatt da :/

Men lurer på det samme som deg.

Skal gi beskjed når det stopper her :p
 
Hadde utskrapning for 6 dager siden. Jeg mistet og i uke 5. Og måtte inn å få ut rester.

Blør fortsatt da :/

Men lurer på det samme som deg.

Skal gi beskjed når det stopper her :p
Jeg blør ikke noe særlig. Bare piiiittelitt rosa på papiret. Bare så spent på når mensen kommer. Økte hCG hos deg og selv med bare rester?
 
Jeg skulle fått mensen ca 19 august, hadde utskraping 3 august. Men jeg ble gravid før jeg kom inn i ny syklus :p Så har bare regnet tilbake til når mens skulle vært i forhold til termin. Hadde EL ca 2 september btw. Så skulle vel egentlig gått 2 uker etter det. Så si 5-6 uker etter utskraping tror jeg er helt realistisk.
 
  • Liker
Reactions: WCE
Jeg blør ikke noe særlig. Bare piiiittelitt rosa på papiret. Bare så spent på når mensen kommer. Økte hCG hos deg og selv med bare rester?

Jeg har ikke fått vite svar på hcg. Det ble kun målt på sykehuset før utskrapningen. Så vet ikke om det var stigende.

Men så var de litt i tvil om det bare var rester eller blæremola. Så venter fortsatt på svar på prøvene som ble tatt av det som ble skrapt ut. Får antageligvis svarene om en ukes tid.

Jeg har blødd som en kraftig mens helt siden utskraping :/ så da er du heldig som bare har litt.
 
Jeg har ikke fått vite svar på hcg. Det ble kun målt på sykehuset før utskrapningen. Så vet ikke om det var stigende.

Men så var de litt i tvil om det bare var rester eller blæremola. Så venter fortsatt på svar på prøvene som ble tatt av det som ble skrapt ut. Får antageligvis svarene om en ukes tid.

Jeg har blødd som en kraftig mens helt siden utskraping :/ så da er du heldig som bare har litt.
Her har ingen nevnt blæremola, men jeg har tenkt tanken selv. Litt fordi de har bedt meg om å ta ny hCG-prøve to uker etter utskrapning[emoji17] Blir litt bekymret for det. Men restene jo sendt til patologen så får vel svar[emoji4]
 
Her har ingen nevnt blæremola, men jeg har tenkt tanken selv. Litt fordi de har bedt meg om å ta ny hCG-prøve to uker etter utskrapning[emoji17] Blir litt bekymret for det. Men restene jo sendt til patologen så får vel svar[emoji4]

Her så de at det kunne ligne på mola på ultralyd før utskrapingen...

Men ettersom jeg har lest så pleier hcg synke etter en utskraping om det er mola. For så å begynne å øke igjen etter en stund.

Håper på gode svar fra patalog for oss begge <3

Er stressende å gå i uvisshet å vente. Blir smågal og paranoid. Blæ
 
Hadde utskrapning 29.11 og fikk mensen 06.01.
 
  • Liker
Reactions: WCE
Hadde en spontanabort 9.des 7uker på vei. Fikk til slutt mast meg til en time på ultralyd 21.des etter å ha blødd store mengder, men fastlege mente alt var Ok pga stigende HCG. Ble cytotec-kur tom julaften og ny kontroll 4.juledag. Da det fortatt var rester til tross for 24cytotec ble det utskrapning samme dag. Hadde da enda en HCG på 1000 til tross for konstant blødning siden 9.des. Mensen kom nesten på dagen 4uker etter utskrapningen og har vært stabil siden :)
 
  • Liker
Reactions: WCE
Hei igjen :)
Husker jeg lovet å oppdatere når jeg visste noe mer ang mensen osv :p
Idag har jeg sterk el test og det er på dagen 4 uker siden utskraping.
Hvordan går det med deg ?
 
Hei igjen :)
Husker jeg lovet å oppdatere når jeg visste noe mer ang mensen osv :p
Idag har jeg sterk el test og det er på dagen 4 uker siden utskraping.
Hvordan går det med deg ?
Så fint[emoji2] 24 dager siden utskrapning og fortsatt ikke eggløsning. Men på etterkontroll for tre dager siden så gyn at jeg ville få EL snart[emoji4]
 
Jeg fikk eggløsning raskere etter MA i uke 10 enn etter tidlig SA der det måtte fjernes rester[emoji19] Begynner å bli lei den ventinga nå!!
 
Håper dere ikke trenger å vente stort lengre og at spiren sitter snart. Sender store klemmer! :Heartred
 
Her så de at det kunne ligne på mola på ultralyd før utskrapingen...

Men ettersom jeg har lest så pleier hcg synke etter en utskraping om det er mola. For så å begynne å øke igjen etter en stund.

Håper på gode svar fra patalog for oss begge <3

Er stressende å gå i uvisshet å vente. Blir smågal og paranoid. Blæ

Jeg har hatt blæremola. Hcg pleier ikke å stige etterpå[emoji4] Det er kun i svært få tilfeller der et stoff har sneket seg over i kroppen, lett å behandle. Det er veldig sjelden. Blæremola er lukket inne i dette fostergreiene og er ikke i kontakt med kroppen din, så i en utskraping får de alt ut:)
 
Fikk mensen 3 uker og 6 dager etter utskraping. Da hadde jeg hatt medisinsk abort to uker før.
 
Utskraping 3 august, og ifølge tul skulle jeg hatt mensen 19 august ca.
 
Jeg hadde utskraping 16mars etter MA, har enda ikke fått mensen..6 uker siden i går.
vi har hatt ubeskyttet samleie , test i går som var negativ...
er vel ikke vanlig å ha rester etter utskraping vel? Er vel bare å smøre seg med tålmodighet
 
Back
Topp