dere som har / har hatt lys håra barn ?

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
har håret mørkna med alderen ? plutselig har han på 4 år fått nesten helt brunt hår fra å ha helt lyst fra han var et par månder til nå :) eller har det kanskje gått mosatt vei for noen ?
 
Jeg selv var helt blond ( nesten hvitt) frem til jeg begynte på skolen! :) da mørknet det og er brunt nå :)
 
Både jeg, pappaen og alle barna har vært lyshåret. Født med mørkerehår, fått hvitt rundt året og blitt mørkere i skolealder.
 
Faren til barna mine var nesten hvithåret frem til han var 12. Så fikk han mørkebrunt hår.
Jeg hadde lys blondt hår, og da jeg ble 14 ble det mer lys kommunefarget.

Sønnen vår ble fort lys blond i håret etter fødsel og har det enda. Han er 5 år nå :)
 
Eldste var mellomblond frem til 8 årsalderen, nå har han mørkebrunt og er 12. Minste var lyseblond, nå er ho 8 og har mer mørkeblondt/lysebrunt:)
 
Både jeg og samboer hadde nesten hvitt hår som barn og er nå blitt mye mørkere. Jeg har nesten blitt helt brun og samboer mørkblond. Guttungen er også lys i håret nå, og regner med han blir mørkere etterhvert.
 
Siste var mørk i håret når han kom, men har lysnet veldig.
 
Både jeg og mannen hadde så og si hvitt hår som barn :p husker jeg ble mørkere og mørkere fram til jeg var 12 ca :) nå har jeg mellomblondt hår som min maturlige farge, mannen har samme. Frøkna her er helt lys ennå og er 7år, blir morro å se om det holder seg lyst...
 
Ja. Sønnen hadde lust gult/hvitt hår frem til i høst. Nå er det merkbart mørkere.
 
Jeg ble født med nesten svart hår, ble så helt blond før det ble helt mørkt igjen :p
 
Min datter er lyshåret, men jeg regner med at hun blir mørk etter hvert, som sin far. Han var platinablond som barn, så ble han plutselig mørk brun.
 
Storesøsteren min var født mellomblond, ble brunette
Jeg er født med kritthvitt hår, er lys blond
Lillesøsteren min ble født med svart hår, ble mørk blond/lys brun.
 
Jentungen min var heilt raud i håret fram til ho var rundt eitt år. Deretter blei ho lysare og lysare, før ho no etter skulestart har begynt å mørkne litt. Framleis blond men ikkje like lys.

Broren var heilt kvit i håret som liten, no som 10-åring har han mørkna til ganske lys blond.
 
Eldste har beholdt sin lyse blonde farge, kanskje fått litt mer striper i det.
Spent på min mellomste, han er snart 2, og helt hvit, ikke et pigment å spore opp.
Ser ut som yngste tar etter sitt eldste søsken, så venter spent :D
 
Alle av min mors 6 barn hadde lyst, nesten hvitt hår som små. Hun har 2 barn med sin første mann - vi er mellomblonde-mørk blonde nå. De 4 med mann nr 2 er alle nå helt mørke.
 
Både jeg og broren min var helt mørkhåra når vi ble født. Broren min ble blond, jeg ble rødhåra :p
 
Min bror hadde helt blonde krøller når han var liten, nå som 17 åring har det blitt brunt :)
 
Frøkna her har hatt gullhår omtrent frem til skolealder. Nå går hun i 3.klasse, og er vel strengt tatt nesten blitt brunette. Blir mørkere og mørkere for hvert år. Jeg er naturlig mørkebrun i håret, faren er brun/rødlig.
 
Jeg var helt hvit i håret helt til jeg var 8-10 år, så mørknet det og jeg er mørkeblond i dag.

Samboer vet jeg ikke helt som barn, tror han var lysere. Han er mørkbrun nå.

Eldste var mørk som nyfødt, ble veldig lys blond, nå er han mørkebrun som sin pappa. Han er 6.5 år.

Yngste ble født lys, og er fortsatt lys, men ser det er blitt litt mørkere nå siste året.

En frisør sa en gang at håret har 7-årssykluser, og at det da kan endre farge og struktur.
Men jeg aner ikke om det stemmer ;-)
 
Ungen min har ikke lyst hår, så kan ikke svare for han :p
Men jeg er født med ganske lyst hår og har nå endt opp som mellomblond. Samme med søsteren min.
Broren min hadde også lyst, men er nå på en slags brunfarge.
 
Back
Topp