Dere som har født flere ganger

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
og som har hatt et fødselsforløp uten dramatikk. Har dere vært i sånn høvelig lik form etter begge/alle fødslene?
Altså hvis du var frisk og fin i formen etter fødsel med første, og fødsel nr to var ganske lik, har du vært mer sliten da, eller omtrent like opplagt?
Jeg vil hjem raskest mulig etter fødselen, og vet selvfølgelig at alle fødsler er ulike.

Men lurer på om det statistisk sett er større sannsynlighet for at fødselen og tiden etter er lik tidligere fødsler, så lenge fødselen forløper uten dramatikk?
 
Min første fødsel startet med rier. Gikk hele natta og fødte 1736 kvelden etter. Nr 2 og 3 var styrtfødsler som startet med vannavgang. Nr 2: fødte 1t 45min etter vannavgang. Nr 3: fødte 38min etter vannavg. På de to siste merket jeg ingen åpningsrier, kun pressrier.
 
Min første fødsel startet med rier. Gikk hele natta og fødte 1736 kvelden etter. Nr 2 og 3 var styrtfødsler som startet med vannavgang. Nr 2: fødte 1t 45min etter vannavgang. Nr 3: fødte 38min etter vannavg. På de to siste merket jeg ingen åpningsrier, kun pressrier.
Ja hvordan var formen etter fødselen da? Raskt i form? Kom du deg raskt på beina, og hvor lenge før du var aktiv utenfor huset igjen?
 
Var på bena etter 30 min med alle 3 :) kjempe fin form, ingen smerter noen vei, kjappe fødsler. Reiste hjem samme dag med nr 2.
 
Begge mine fødsler var veldig lik i fødselforløp og startet på samme måte. Eneste forskjellene var at den første startet på natten og at den andre var et par timer raskere.
Men var mye mer utslitt etter den første rett og slett pga et dårlig utgangspunkt. Startet i ett tiden på natta, hadde knapt sovet eller spist :)

Men jeg fødte begge hjemme, så aner ikke hvor lenge jeg hadde blitt på sykehuset om jeg fødte der :p
 
Følte meg pigg etter første fødsel, hadde stort blodtap etterpå og litt dramatikk med det men enkel fødsel:)

Etter andre fødsel var jeg svimmel (rullestolsvimmel) i et døgn, hadde da ikke mistet noe mer blod enn man forventer:p spiste og drakk som normalt.

......for spesielt interesserte........
Fødsel nr to varte et par(?) timer lenger, jeg sov litt dårlig i forkant men ellers var det ganske likt. Begge er født i juli, den ene 10.30, den andre 13.30.
Fødsel 1) igangsatt m drypp kl 12 etter natt med søvn på sykehuset. ungen ute 13.30. Fødsel 2) kom inn 8.30 med 8cm åpning etter natt med rier som gjorde at jeg sov dårlig. Ungen ute 10.30. Så nøkkelen her er kanskje at jeg var mer uthvilt før første fødsel:)

Men ikke noe jeg hadde planlagt etter:p er jeg pigg, kan jeg reise hjem, flott. Er jeg dårlig, blir jeg på sykehuset:)
Det er forresten slitsomt å være barselkvinne på sykehuset!? Ville også hjem og få fred og ro, og ha hjelp og ikke måtte tenke på naboer og avtaler på sykehuset.
 
Etter første var jeg i elendig form, uten annen grunn enn at fødselen var langvarig. Svimmel og virkelig dårlig lenge.

Etter andre var jeg i toppform. Begynte å trene igjen når babyen var et par timer gammel, og vasket ned hele huset i løpet av de første dagene. (Hadde vært dårlig form i svangerskapet, så husvasken trengtes.:p)

Etter tredje var jeg ganske slapp og litt svimmel en stund, men da hadde jeg blødd mye mer enn ved de to første fødslene. Det var ikke så ille som første gang, og jeg ble bedre for hver dag. :)
 
Følte meg pigg etter første fødsel, hadde stort blodtap etterpå og litt dramatikk med det men enkel fødsel:)

Etter andre fødsel var jeg svimmel (rullestolsvimmel) i et døgn, hadde da ikke mistet noe mer blod enn man forventer:p spiste og drakk som normalt.

......for spesielt interesserte........
Fødsel nr to varte et par(?) timer lenger, jeg sov litt dårlig i forkant men ellers var det ganske likt. Begge er født i juli, den ene 10.30, den andre 13.30.
Fødsel 1) igangsatt m drypp kl 12 etter natt med søvn på sykehuset. ungen ute 13.30. Fødsel 2) kom inn 8.30 med 8cm åpning etter natt med rier som gjorde at jeg sov dårlig. Ungen ute 10.30. Så nøkkelen her er kanskje at jeg var mer uthvilt før første fødsel:)

Men ikke noe jeg hadde planlagt etter:p er jeg pigg, kan jeg reise hjem, flott. Er jeg dårlig, blir jeg på sykehuset:)
Det er forresten slitsomt å være barselkvinne på sykehuset!? Ville også hjem og få fred og ro, og ha hjelp og ikke måtte tenke på naboer og avtaler på sykehuset.
Ja jeg synes sykehuset er slitsomt fordi jeg ikke klarer å slappe av der. Jeg klarer ikke å sove, er nervøs, og føler det er død og sykdom overalt rundt meg, og det lukter medisin, og det er så masse bakterier... :( Jeg sliter litt med OCD i forhold til bakteriene, men resten er bare pga assosiasjoner. Så vil hjem til egen seng, mitt trygge hus, hvor jeg og samboeren kan legge oss sammen med baby i dobbeltsenga istedet for at jeg må ligge alene på sykehuset med mange fremmede :(
 
Ja hvordan var formen etter fødselen da? Raskt i form? Kom du deg raskt på beina, og hvor lenge før du var aktiv utenfor huset igjen?

Var i fin form alle tre gangene. Første gang lå jeg i senga en stund pga litt mye epidural, Men var oppe så snart den var ute. Med de andre to var jeg oppe med en gang. Var jo på sykehuset de første dagene, men hadde ikke noe problemer med å gå rundt.
 
Jeg har vært frisk og rask etter begge fødselene. Var nok litt mer sliten etter nummer 2, men ikke noe utover det som er forventet. Fikk høre at jeg trippet så fint og lett på veien fra føderommet til pasienthotellet ;)
 
Ja jeg synes sykehuset er slitsomt fordi jeg ikke klarer å slappe av der. Jeg klarer ikke å sove, er nervøs, og føler det er død og sykdom overalt rundt meg, og det lukter medisin, og det er så masse bakterier... :( Jeg sliter litt med OCD i forhold til bakteriene, men resten er bare pga assosiasjoner. Så vil hjem til egen seng, mitt trygge hus, hvor jeg og samboeren kan legge oss sammen med baby i dobbeltsenga istedet for at jeg må ligge alene på sykehuset med mange fremmede :(
Ikke et blivende sted! Håper du kan dra hjem raskt :)
 
og som har hatt et fødselsforløp uten dramatikk. Har dere vært i sånn høvelig lik form etter begge/alle fødslene?
Altså hvis du var frisk og fin i formen etter fødsel med første, og fødsel nr to var ganske lik, har du vært mer sliten da, eller omtrent like opplagt?
Jeg vil hjem raskest mulig etter fødselen, og vet selvfølgelig at alle fødsler er ulike.

Men lurer på om det statistisk sett er større sannsynlighet for at fødselen og tiden etter er lik tidligere fødsler, så lenge fødselen forløper uten dramatikk?

Hei!
Har hatt tre fødsler som forløp veldig likt. Tre gutter, kun lystgass som smertelindring, fostervannet har enten gått under fødsel eller blitt tatt av jordmor.
Bekkenløsning med nr 3, (kom under 2 år etter nr 2), ellers fin form under alle svangerskap. Aldri kasta opp, og fin form etter fødseler. Venter nr 4 nå, skal visstnok være en jente, ikke noe mer kvalm, har jobbet helt til nå, uke 35, bekkenet som kranglee litt nå på slutten. 10 år siden siste fødsel, nesten 11.

Spent på om denne fødselen blir like fin! Jeg tror det:).

Lykke til!
 
En startet selv og en satt i gang. når riene begynte ganske like. Men den som ble satt i gang ble litt mer intenst
 
Egentlig ganske lik form, men vondere nedentil denne gangen pga hemmorider, og større blodtap så er litt svimmel.
 
Back
Topp