Dere som har blitt henvist TUL offentlig...

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Når fikk dere time? Jeg ble henvist i dag, er 4+5. Legen min sa at hun trodde de fleste TUL var rundt uke 12. Det ble ikke spesifisert noe i henvisningen...

Når er det vanlig å komme inn? Jeg hadde sett for meg uke 7-8. Synes det blir lenge å vente til uke 12 [emoji85] samtidig er det jo MYE mer å se i uke 12 da. Men målet med ultralyden var bare å se antall foster og hjertelyd, så ...

Når har dere fått time?
 
Last edited:
Sniker litt...
Da jeg fikk med bakgrunn i tidligere MA og SA fikk jeg i uke 11.
 
Når fikk dere time? Jeg ble henvist i dag, er 4+4. Legen min sa at hun trodde de fleste TUL var rundt uke 12. Det ble ikke spesifisert noe i henvisningen...

Når er det vanlig å komme inn? Jeg hadde sett for meg uke 7-8. Synes det blir lenge å vente til uke 12 [emoji85] samtidig er det jo MYE mer å se i uke 12 da. Men målet med ultralyden var bare å se antall foster og hjertelyd, så ...

Når har dere fått time?

Jeg var hos lege den 4, ble henvist og fikk time den 30. Formålet med min ultralyd er å se hvor langt på vei jeg er da, litt usikkert nemlig [emoji23]
 
Jeg har time 23., og da er jeg ca 6+2. Er privat for å se tingenes tilstand og krysser fingrene for et bankende hjerte!
 
Jeg var hos lege den 4, ble henvist og fikk time den 30. Formålet med min ultralyd er å se hvor langt på vei jeg er da, litt usikkert nemlig [emoji23]

Hehe! [emoji6] ja da blir det kanskje noe annet!

Jeg hadde en SA i juli så det er vel hovedgrunnen til at jeg vil inn. Da var jeg inn i 8+4 men mini målte bare 6+noe. hjertet slo men avviket var jo stort. Så skulle gjerne vært inn rundt samme tid og fått en positiv beskjed denne gangen.
 
Hehe! [emoji6] ja da blir det kanskje noe annet!

Jeg hadde en SA i juli så det er vel hovedgrunnen til at jeg vil inn. Da var jeg inn i 8+4 men mini målte bare 6+noe. hjertet slo men avviket var jo stort. Så skulle gjerne vært inn rundt samme tid og fått en positiv beskjed denne gangen.

Ja, litt annet formål, men jeg fikk jo iallefall time ganske fort da. Ble du henvist til sykehus for UL eller?
 
Ja, litt annet formål, men jeg fikk jo iallefall time ganske fort da. Ble du henvist til sykehus for UL eller?

Jepp, henvisningen ble sendt i dag. Så håper på kjapt svar slik som du fikk! [emoji1303]

Tok det lang tid fra henvisning ble sendt til du fikk brev om time da?
 
Jeg fikk sms faktisk, fem dager etter at jeg var hos legen [emoji3]

Aha! Kanskje det var derfor legen presiserte at hun sendte telefonnr mitt? [emoji5] fint om de har begynt å kutte ned på brevene.
 
Ble henvist høsten-16. Fikk da time når jeg var 10uker. Har vært fulgt opp siden pga mange aborter og skal nå inn ved 6 uker
 
Ifølge brevet fra sykehuset skal jeg få mellom uke 6-8. Så får se hva legen sier når jeg bestiller time [emoji4]
 
Har fått time 9+4. Fikk beskjed om at de alltid tok det i uke 9-10 her da jeg prøvde å mase meg til en tidligere time ☹️
 
Har fått time 9+4. Fikk beskjed om at de alltid tok det i uke 9-10 her da jeg prøvde å mase meg til en tidligere time ☹️

Tok det lang tid fra du ble henvist til du fikk svar?
 
Tok det lang tid fra du ble henvist til du fikk svar?

Det tok ca 6 arbeidsdager fra fastlegen sa han skulle henvise meg til innkallingen fra gyn kom i posten. Jeg hadde regnet med det skulle gå fortere.
 
Jeg er så heldig at jeg får flere ultralyden gjennom det offentlige. Først rundt uke 7.
 
Kan jeg spørre om hva grunnen er til at dere får tul?
Jeg håper å få det også, pga blødning i uke 5.
Og hadde en graviditet i fjor med Downs som i tillegg ikke var levedyktig. Ble abort i uke 13.
 
Kan jeg spørre om hva grunnen er til at dere får tul?
Jeg håper å få det også, pga blødning i uke 5.
Og hadde en graviditet i fjor med Downs som i tillegg ikke var levedyktig. Ble abort i uke 13.

For meg er grunnene: første barnet var IVF etter 2 år prøving, deretter hadde jeg en SA i fjor sommer i uke 9+4. Denne graviditeten brukte jeg hormoner i forkant noe som øker sjansen noe for tvillinger, så det er vel hovedgrunnen: fostertelling.
 
Jeg fikk når jeg er 8+1.
 
Kan jeg spørre om hva grunnen er til at dere får tul?
Jeg håper å få det også, pga blødning i uke 5.
Og hadde en graviditet i fjor med Downs som i tillegg ikke var levedyktig. Ble abort i uke 13.
Jeg ble henvist da jeg ble gravid måneden etter en SA som legen trodde hadde vært en ex u. Har vært fulgt hos gyn siden (over ett år) med gjentatte aborter.
Skal følges tett pga det.
 
Back
Topp