Dere som hadde med eget babytøy til sykehuset....

Da har vi pakket helt likt. Jeg har med 3 pysjer, 6 antrekk med bukse og body, 4 par sokker, 3 luer og hjemreiseantrekk. Er det også lurt å pakke med to gulpekluter?

Hadde med mange gulpegluter :) Vi synes det var fint å ha med eget ;) og fikk bruk for det - storgulper! Så sendte vi bare med gulpeklutene som var møkkete med foreldrene våre hjem ds de var på besøk for vasking
 
Utfra egen erfaring...

Det jeg vil anbefale er:
-3 bodyer m/lang erm (eller 2 i str 50, 2 i str 56, min svømte i str.56 og det var 8dager over termin)
-1 strømpebukse
-hentesett gjerne hjemmestrikket i ull
-babyteppe
-new born bleier
-noen få vanlige hvite gass kluter fra prinsess
-baby ull lue UTEN snøring (ull lue er VELDIG viktig, de tar på h_m sykehuset sin ull lue med en gang h_n er født enda det gjerne er litt blodrester på hodet enda fordi så mye kroppsvarme forsvinner gjennom hodet)
-et par myke babystrømper (de der elastiske litt tykke)
-talkum eller zink til baby rumpen ved behov

-morgenkåpe (kan bli frysen før og etter fødsel)
-tøfler
-badesko (kan lett pådra deg fotsopp)
-shampo/dusjsepe/balsam
-hårbørste
-2 pakker tena nettingtruser (klipp en eller to der bena skal være så kan du bruke den til amme BH for plutselig svulmer brystene opp og blir veldig ømme) Disse kan vaskes og brukes i evigheter. De har vaskeinnstrukser innpå og er ikke engangs.
-brystvortesalve som du ikke må skrubbe vekk før amming
-tena bind fra apoteket 1grønn pakke, 2 blå pakker
-tannbørste og tannkrem
-litt barriere salve til å smøre hvis du blir veldig sår (tena fra apoteket)

-pc med lader
-mobil med penger på og lader
-kamera med fullt batteri

-babybok til å skrive fødehistorien mens du husker den
-kulepenn

-noe ullundertøy til deg selv (fryser du kan du lett få brystbetennelse med all melka i brystene)
-noen varme gode strømper

-en ammetopp/ammegenser (så du slipper å sitte med brystene på utstiling

-noe leskedrikk til deg og til partner (fødselen kan ta laaaang tid om du er uheldig)
-noe sjokolade for energi

og husk å montere bilstolen i bilen FØR du havner inn til fødsel :) :) :)

Her lå baby stort sett i bleia på den fint varme rommet på sykehuset. De kjører opp temperaturen på nyfødt avdelinger. Tett inntil mamma sin. Mye hudkontakt og mye pupp hele tiden :) :) Veldig koselig :)

Mvh Undre.[/QUOTE

Bleier og stelleutstyr til babyen får man på sykehuset
 
Mange har lyst til å bruke tøyet de har kjøpt. De vokser så fort ut av størrelse 50, så jeg vil gjerne få brukt det. Forstår at alle vil forskjellig, men dette er deg VI vil :)
Det er det sikkert mange som vil, men du begrunnet det med "utslitt og utvasket sykehustøy" så vidt jeg kunne lese.
 
Det er det sikkert mange som vil, men du begrunnet det med "utslitt og utvasket sykehustøy" så vidt jeg kunne lese.

Ja, selvsagt det også! Men spiller det noen rolle? Jeg spør etter råd fra de som har tatt samme valg som meg. Jeg synes ikke min førstefødte skal behøve å ha på seg tøyet mange tusen barn har brukt før han. Ikke fordi det gjør noe, men fordi vi synes det er stas med både kleskjøp og forberedelser og det føles riktig for oss. Det er jo også stas å ta på den lille litt fine klær når han akkurat er kommet til verden :)
 
Ja, selvsagt det også! Men spiller det noen rolle? Jeg spør etter råd fra de som har tatt samme valg som meg. Jeg synes ikke min førstefødte skal behøve å ha på seg tøyet mange tusen barn har brukt før han. Ikke fordi det gjør noe, men fordi vi synes det er stas med både kleskjøp og forberedelser og det føles riktig for oss. Det er jo også stas å ta på den lille litt fine klær når han akkurat er kommet til verden :)
OK.
 
Jeg hadde med 3 boddyer 1 heldress og en nattpysj og 2 bukser pluss reise settet. Brukte alle boddyene og nattpysjen pluss heldressen og hjemreise settet:) bebien lå for det meste i boddyen med teppe rundt seg:)
 
Er på tredje dagen nå, og har bare brukt sykehusbody på knøttet (omslagsbody). Skjønner ikke hvorfor det skal være så fælt... Har med egne tynne luer + diverse klær å velge blant til hjemreisen.
Hvis du hadde født på samme sykehuset som meg så hadde du skjønt hvorfor det er så fælt med sykehusklær til babyen :p ikke var bodyene kun utvasket, men kjempe slitte og hullete... så fryktelig stakkarslig ut. Første jeg gjorde når jeg kom meg opp av sengen var å finne egen body :) og lua vi fikk var både altfor stor og i feil farge! Litt kjedelig å bli gratulert med en jente når det egentlig er en gutt :p
 
Hvis du hadde født på samme sykehuset som meg så hadde du skjønt hvorfor det er så fælt med sykehusklær til babyen :p ikke var bodyene kun utvasket, men kjempe slitte og hullete... så fryktelig stakkarslig ut. Første jeg gjorde når jeg kom meg opp av sengen var å finne egen body :) og lua vi fikk var både altfor stor og i feil farge! Litt kjedelig å bli gratulert med en jente når det egentlig er en gutt :p
Vi så ingen hullete bodyer til tross for hyppige skift, så vi klarte oss fint (og alle var hvite) ;)
 
Jeg fødte på søndag og vi dro hjem på torsdag. Hadde med ganske mye babyklær, men brukte kun sykehuset sitt. Man har ikke mulighet til å få vaske egne klær der, så da hadde klærne blitt liggende med bæsj og gulp i flere dager :p
Sykehuset hadde jo newbie og sånn de også, så var ikke noe problem :)
 
Jeg fødte på søndag og vi dro hjem på torsdag. Hadde med ganske mye babyklær, men brukte kun sykehuset sitt. Man har ikke mulighet til å få vaske egne klær der, så da hadde klærne blitt liggende med bæsj og gulp i flere dager :p
Sykehuset hadde jo newbie og sånn de også, så var ikke noe problem :)

På sykehuset jeg skal føde, vet jeg at de bare har de standard hvite kostene og luene.. hadde selvsagt ikke latt lille ligge med bæsj og gulp. Hehe :) takk for innspill :) vi tenker at vi pakker 4/5komplette sett + 3 pysjamas. Så får heller samboer hente mer hvis det trengs :)
 
På sykehuset jeg skal føde, vet jeg at de bare har de standard hvite kostene og luene.. hadde selvsagt ikke latt lille ligge med bæsj og gulp. Hehe :) takk for innspill :) vi tenker at vi pakker 4/5komplette sett + 3 pysjamas. Så får heller samboer hente mer hvis det trengs :)

Haha, jeg mente ikke at babyen hadde blitt liggende med klær med bæsj og gulp! Men møkkete klær hadde blitt liggende i pose til vi kom hjem liksom :p
 
Back
Topp