Dere som gir flaske enda

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Gir dere mme eller vanlig melk? Frida har nå bikket 1 år, og jeg syntes det er så dyrt med erstatning!! Hun bruker ca to flasker i døgnet!:)
 
Vi har gitt h-melk fra jeg sluttet å amme litt før 1 år :)
 
Får vanlig melk (ekstra lett) til frokosten, drikker ikke så mye. Får mme et par ganger om dagen, før soving.
 
Får vanlig melk (ekstra lett) til frokosten, drikker ikke så mye. Får mme et par ganger om dagen, før soving.
Ja, det samme gjør vi, men om man kan gi h-melk så blir jo det litt billigere;-) Vi har ikke gitt henne kald melk enda..
 
Hs sa til meg at pga at vanlig melk hemmer jernopptaket skal de ikke ha mer enn 600 ml i døgnet :) så jeg gir ikke mer enn det og må dermed over på nan også :)
 
Vi gir fortsatt 180 ml mme til frokost og til natta for at hun skal sove litt tyngre.
Men til lunsj, og av og til til frokost istedenfor mme, så gir vi et glass lettmelk. Kald. Og hun elsker det, men drikker ikke så mye av det.
 
Vi gir fortsatt 180 ml mme til frokost og til natta for at hun skal sove litt tyngre.
Men til lunsj, og av og til til frokost istedenfor mme, så gir vi et glass lettmelk. Kald. Og hun elsker det, men drikker ikke så mye av det.
Har ikke prøvd kald enda, men jeg skal prøve etterpå:) Her spiser hun 200 ml mme før hun sover på dagen, og før hun sovner på kvelden. Vi bruker opp pakken med mme, så prøver vi varm H-melk istedenfor:)
 
Her får hun kun melk. Men innimellom får hun nan pga vi reiser til syden om to uker, og da vil vi gi nan der istedenfor deres melk. Men fra 10/6, når vi kommer hjem er det kun kumelk som gjelder:)
 
I morges prøvde vi nå lettmelk (litt oppvarmet) på flaske til frokost istedenfor nan, for hun holder på å sovne under frokosten når hun koser seg med melka.
Gikk kjempefint med kumelk, men hun ble så lite mett av den i forhold, så da må hu skjønne at hun skal spise hele brødskiva for å bli mett :p
 
Her gir vi lillemann lett melk til frokost og lunsj, for da får han brødskive :) Også gir vi en liten melkeskvett (60ml) nan i senga på kvelden, men så fort vi er tom for nan nå, så skal vi gå over til lett melk til kvelden også, og litt vann i senga :)
 
Back
Topp