Dere som går på crinone

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg skal ta crinone en gang om dagen til uke 12. Har gått på det siden onsdag og det har kommet lite klumper ut til nå.. Tok dagens dose rundt kl 10...klokken 11.30 så kom det crinone klumper ut. Sikkert for flere dager. Spørsmålet mitt er som følger: Ville dere tatt en ny dose med crinone? Eller har kroppen rukket å ta opp virkestoffene?
 
Last edited:
Kun en gang om dagen. Det er helt normalt at det kommer klumper ut, dette er kun restene :) Selve medisinen har hatt virkning.
Jeg tar det om kveldene når jeg skal legge meg etter ordinasjon fra lege
 
Kun en gang om dagen. Det er helt normalt at det kommer klumper ut, dette er kun restene :) Selve medisinen har hatt virkning.
Jeg tar det om kveldene når jeg skal legge meg etter ordinasjon fra lege

Takk for svar! Jeg tenkte mest på at det kom ut bare 1,5 t etter jeg sprøytet det inn....men da tar jeg ikke en ny dose da:)
Er det noen spesifikk grunn til at du fikk beskjed om å ta det på kvelden ? Jeg fikk kun beskjed om en gang til dagen så har valgt å ta det på morgenen.. hmm
 
Kommer ofte klumper ut det er vanlig. Tok noen dager fra jeg begynte med crinone til klumpene komm. Jeg tar både morgen å kveld. Fikk beskjed av gyn å ta på kveld før jeg la meg også var det opp til meg om jeg ville ta en til om dagen.
 
Tror det er vanlig. Skjedde meg og når jeg gikk på det.
 
Takk for svar :)
 
Takk for svar! Jeg tenkte mest på at det kom ut bare 1,5 t etter jeg sprøytet det inn....men da tar jeg ikke en ny dose da:)
Er det noen spesifikk grunn til at du fikk beskjed om å ta det på kvelden ? Jeg fikk kun beskjed om en gang til dagen så har valgt å ta det på morgenen.. hmm

Jeg spurte om jeg skulle ta det på kvelden og da sa han at det var helt greit :) Da slipper jeg jo at det renner ut med en gang.
Tror du også bare kan ta det på kvelden :) Men tror også det er forskjellige meninger om når man bør ta det, men det viktigste er jo at man får medikamentet en gang daglig.
 
Med Crinone har jeg fått beskjed om å være i bevegelse etterpå, med Utrogestan skal jeg ligge en halvtime...
 
Jeg spurte om jeg skulle ta det på kvelden og da sa han at det var helt greit :) Da slipper jeg jo at det renner ut med en gang.
Tror du også bare kan ta det på kvelden :) Men tror også det er forskjellige meninger om når man bør ta det, men det viktigste er jo at man får medikamentet en gang daglig.

Ja, okei! så lenge jeg tar det en gang daglig er det nok det samme når på dagen:)
 
Med Crinone har jeg fått beskjed om å være i bevegelse etterpå, med Utrogestan skal jeg ligge en halvtime...

Okay! Fikk ikke så mye info jeg, så godt å høre andres erfaringer
 
Må spøre hva er det
Progesteron tilskudd
Finnes flere varianter. Brukes ifm assistert befruktning, ved påvist progesteron-mangel og når man har mistet flere ganger
 
Hos meg var det veldig varierende fra dag til dag hvor mye rester som kom. Fortsatte ta hver dag uansett, men følte innimellom at det var fullt oppi der og at den nye dosen kanskje pusha nedover restene hvis det ga mening?:hilarious: synes det gikk veldig fint ta det i starten, men blei veldig lei og synes det var skikkelig ekkelt og irriterende enkelte dager :p
 
Crinone fester seg på slimhinner og frigjør progesteron sakte over tre dager, så ingen fare med rester. Viktig å ta ca en gang pr døgn, og ikke ta dobbelt om man glemmer en dose.

Hilsen snikende apotektekniker :)
 
Crinone fester seg på slimhinner og frigjør progesteron sakte over tre dager, så ingen fare med rester. Viktig å ta ca en gang pr døgn, og ikke ta dobbelt om man glemmer en dose.

Hilsen snikende apotektekniker :)
Dosering av Crinone er ofte to ganger om dagen da.
Gjerne tre ganger om dagen med andre progesteron-tilskudd
 
Dosering av Crinone er ofte to ganger om dagen da.
Gjerne tre ganger om dagen med andre progesteron-tilskudd
Nei det er ikke standarddosering i Norge, men vet at det offlabel blir brukt andre doseringer.
Andre progesteron-tilskudd som feks lutinus er tre ganger om dagen, men den har en annen formulering.
 
Nei det er ikke standarddosering i Norge, men vet at det offlabel blir brukt andre doseringer.
Andre progesteron-tilskudd som feks lutinus er tre ganger om dagen, men den har en annen formulering.
Ved prøverør er jeg ganske sikker på at det er standard med 2 ganger om dagen med crinone.
 
Ved prøverør er jeg ganske sikker på at det er standard med 2 ganger om dagen med crinone.
Ja det kan godt hende noen klinikker bruker den slik, men det var ikke vanlig tidligere på riksen, men det er noen år siden jeg var der :)
 
Ja det kan godt hende noen klinikker bruker den slik, men det var ikke vanlig tidligere på riksen, men det er noen år siden jeg var der :)
Jeg var på riksen i 2015 og ble satt på crinone morgen og kveld:) men ja jeg vet ikke hvordan de gjorde det før.
 
Back
Topp