Dere som er i et forhold

Boblefrua

Forumet er livet
Gift, samboere, kjærester..

Har dere et bra forhold?
Hvis ja, gjør dere noe spesielt for det?

Hvis nei, kunne dere gjort noe for å få det bedre?

:)
 
Ja.
Kommer selvsagt ikke gratis. Det mest essensielle for oss, som gjør at vi vanligvis fungerer så bra, er kommunikasjonen.
Vi hinter ALDRI, irriterer vi oss over noe, så er vi voksne nok til å si det.
Fører til at vi gjerne snakker om småting før de blir en irritasjon og.
Klart at det ikke alltid er en dans på roser, vi er travle småbarnsforeldre, har hatt kolikkbaby, han er arbeidsnarkoman etc, men vi har fortsatt ikke lagt oss til å sove med sure miner de 5,5 årene vi har bodd sammen. Konflikter løser vi når de oppstår. Det, sammen med en god dose gjensidig respekt, kjærlighet, vilje til samarbeid, tiltrekking og tillit gjør at vi har det bedre enn mange. :)
 
Det er ikke helt tipp topp fortiden, vi krangler enn del.
Vi er utrolig slitene etter ett år med minimalt med søvn og sykdom som har vært i hus siden januar omtrent, samtidig som vi altså jobber fullt begge to :)
Jeg tror og håper at vi kommer oss gjennom dette også, men vi er litt på vent enn så lenge.
Ikke lett å pleie ett forhold når vi ikke orker oss selv engang.
Nå er det ferie, tid for familie og håper det er siste innspurt i sykdom slik at vi kan få tid til å hvile ut og ha litt tid sammen :)
 
Ja, jeg vil si vi har et veldig bra forhold nå. Har vært sammen i 14 år, og gift i 2,5år. Holdt på å gå fra hverandre i fjor høst, men tok tak i de tingene som var problemet. Mangel på alenetid, noe familiefeider, stress med jobb,studier og litt mye på planen.

Vi har alenetid i ny og ne, gir hverandre massasje og små kjærtegn hver dag. Ellers så tar vi opp problemene med en gang. Ellers har vi en sær måte å " småkrangle" på. Jeg prøver å få han i bakken, siden han er i politiet, så han har lært meg noen tips. Får ut litt aggresjon og ler av det etterpå.

Vi har hatt langdistanseforhold i 4 år, og bare det å gi hverandre meldinger eller ringe hverandre hjelper på.
 
Vi er gift :) det er ganske bra ! Vi er dårlig på å gjøre noe ekstra, men vi har det veldig gøy sammen
 
Ja. Vi småkrangler en del, men det er bare sånn vi er.
Vi har aldri noen store krangler for vi er veldig like og enig om alle viktige ting. Også har vi det veldig morsomt, er skikkelige barnslige og har mye moro i hverdagen :) også har vi ingen hemmeligheter for hverandre , er veldig åpne og ærlige.
 
Last edited:
Vi anser oss begge to som et veldig godt par:) Vi er litt kvalme for enkelte :D Ikke sånn kline i offentlighet-lykkelige (skaff dere et rom liksom haha), men vi er veldig flinke til å prate sammen. Krangler så og si aldri. Vært sammen i 10 år snart og jeg kan huske 3 krangler. Da er det veldig mange som sier "men det er jo sunt å krangle" eller den klassiske "hvis dere ikke krangler er noe galt". Nei nei nei! Det er ikke nødvendig å krangle. Man kan snakke sammen! Så slipper man å gå rundt å ha vondt i magen, unngå øyekontakt og alt det kjipe en krangel fører med seg. Jeg hater å krangle! :rolleyes:

Så hvis vi gjør noe spesielt så må det være den skravla vår som går støtt. Forteller hverandre om skapet står feil liksom. Eller om den andre tråkket over en eller annen strek, før det smeller. Herregud han kan irritere meg:p Men da får han høre det, uten kjeft og smell, for vi tar det som sagt før det går for langt. Og det er så herlig! Jeg føler meg veldig heldig og tror han gjør det samme. Ingenting er bedre enn å vite at han har det godt i det forholdet her. Da blir det trygt og forutsigbart.

Vi ble et sterkere par av å få unger også da. Samarbeid har vel med å styrke det meste ❤️:D

Nå tar jeg med det kvalme lykkegliset mitt for å finne noe digg i kjøleskapet :p
 
Ja det har vi, men klart det både er oppturer og nedturer
Har vært sammen i 16.5 år
 
Vi har et godt og stabilt forhold. Vært sammen i 15 år. Vi prioriterer hverandre!
 
Ja, vi har det fint sammen.

Men så klart går det opp og ned. Vi prøver å ta ting ved rota. Ikke la det eskalere. Etter at vi fikk barn har vi blitt flinkere til å hjelpe hverandre :)
 
Ja.
Kommer selvsagt ikke gratis. Det mest essensielle for oss, som gjør at vi vanligvis fungerer så bra, er kommunikasjonen.
Vi hinter ALDRI, irriterer vi oss over noe, så er vi voksne nok til å si det.
Fører til at vi gjerne snakker om småting før de blir en irritasjon og.
Klart at det ikke alltid er en dans på roser, vi er travle småbarnsforeldre, men vi har fortsatt ikke lagt oss til å sove med sure miner de 5,5 årene vi har bodd sammen. Konflikter løser vi når de oppstår. Det, sammen med en god dose gjensidig respekt, kjærlighet, vilje til samarbeid, tiltrekking og tillit gjør at vi har det bedre enn mange. :)

Vil si dette beskriver vårt forhold ganske så bra :)
 
Vi har set greit men vi kunne vell prioritert hverandre mer..
 
Er gift.
Har ett veldig bra forhold.
Hva vi gjør? Nei, si det. Syns vi er helt vanlige.

Vi har null sjalusi i forholdet, for meg var det veldig viktig, da jeg har vært sammen med en ekstremt sjalu person før. Verste jeg har vært borti.
Men med mannen stoler vi begge fullt på hverandre.

Vi går ut sammen, og vi klarer fint å gå ut alene på jente/guttefest.

Jeg og han er ikke avhengig av hverandre i hverdagen. Noe av det som tiltrakk meg var at han jobba borte ei uke. Å snakke i telefonen i timer i ukedagene ble da hellig og vi snakka om alt. Når han da var hjemme var det virkelig oss ♡

Vi snakker mye. Det jeg ikke kan si, skriver jeg. Jeg har slitt med depresjon, men mannen har stått bak meg og holdt meg oppe.

Humor er viktig. Vi tøyser mye og erter mye.

Vi er ulike på mye, men for det meste er vi veldig enige.
Vært sammen i 11 år, gift i 8 år og to barn på 10 år og 5.5 år. Vi takler det aller meste sammen.

Jeg har fremdeles sommerfugler i magen når jeg ser på han. Og jeg vet han elsker meg utrolig mye. Det er utrolig godt å kjenne den følelsen enda.
 
Me har vært ilag i 4 år.
På dei 4 åra har me vært opplevd 2 graviditeter og fødsler, at huset blei totalskadd av vannlekkasje, gjenoppbygging av huset, far min døde brått, eg mistet jobben osv.

Men på tross av alt har me aldri krangla, hatt veldig god kommunikasjon, funnet tid til aleinetid både kvar for oss og som par.

No planlegg me bryllup. :)
 
Vi har opp og nedturer. Det er på godt og vondt. Helt klart ting som kunne blitt endret på og som vi jobber med i en travel hverdag. Viktigste er jo at man er glad i hverandre og at begge prøver og få det til og fungere. Ikke alltid så enkelt:)
 
Ja, vi har det fint :) gubben må strammes opp med jevne mellomrom for at gan ikke skal glemme at han er voksen, men sånn er det bare :p vi er enige om det det ikke blir noe særlig kjærestetid med en baby og en toåring, så det er ikke noe problem ;)
 
Samboere :)
Vi har ett ganske bra forhold,tøyser med hverandre, pleier kjærligheten.

selvsagt kan vi ha våre diskusjoner men vi er flinke til å komme fram til gode løsninger som passer for begge to :)
 
Gift på 5 året og ting går som vanlig opp og ned, man må jobbe for å ha et godt forhold og skape tid til hverandre.
Syns vi har et generelt veldig bra forhold og spesielt bra for tiden.
Mannen kommenterte at forholdet vårt blir bedre og bedre som tiden går ❤
 
Vi anser oss begge to som et veldig godt par:) Vi er litt kvalme for enkelte :D Ikke sånn kline i offentlighet-lykkelige (skaff dere et rom liksom haha), men vi er veldig flinke til å prate sammen. Krangler så og si aldri. Vært sammen i 10 år snart og jeg kan huske 3 krangler. Da er det veldig mange som sier "men det er jo sunt å krangle" eller den klassiske "hvis dere ikke krangler er noe galt". Nei nei nei! Det er ikke nødvendig å krangle. Man kan snakke sammen! Så slipper man å gå rundt å ha vondt i magen, unngå øyekontakt og alt det kjipe en krangel fører med seg. Jeg hater å krangle! :rolleyes:

Så hvis vi gjør noe spesielt så må det være den skravla vår som går støtt. Forteller hverandre om skapet står feil liksom. Eller om den andre tråkket over en eller annen strek, før det smeller. Herregud han kan irritere meg:p Men da får han høre det, uten kjeft og smell, for vi tar det som sagt før det går for langt. Og det er så herlig! Jeg føler meg veldig heldig og tror han gjør det samme. Ingenting er bedre enn å vite at han har det godt i det forholdet her. Da blir det trygt og forutsigbart.

Vi ble et sterkere par av å få unger også da. Samarbeid har vel med å styrke det meste ❤️:D

Nå tar jeg med det kvalme lykkegliset mitt for å finne noe digg i kjøleskapet :p

Akkurat samme her!! :) Bare at vi har vært sammen i 4 år. Håper det holder seg slik for alltid <3 :)
 
Back
Topp