Dere som er gift

Bare delvis. Jeg har mellomnavnet mitt fra "pikenavnet" mitt, men etternavnet er likt for legning mannen sitt.
 
Jeg har mitt navn som mellomnavn og hans etternavn. Barna har da hans etternavn.
 
Ikke gift, og kommer ikke til å ta hans navn om vi gjør det senere, da det er Norges vanligste etternavn. Jeg har et sjeldent et, og ungen får hans som mellomnavn og mitt som etternavn.
 
Ja! Jeg har tatt mannen min sitt etternavn! Syns det var en koslig greie! Og trives godt med det!
 
Er ikke gift, men den dagen vi blir det kommer jeg til å ta hans etternavn, men også beholde mitt eget.
 
Ja vi har samme etternavn, men jeg har beholdt mitt familieetternavn som mitt mellomnavn.:flower

Mvg Undre.
 
Jeg tok hans. Mine var bare navn, og har ingenting med hvem jeg er å gjøre.
De hadde ingen "affeksjonsverdi," og vi ville at alle skulle hete det samme, så vi har hans alle tre.
Sønnen vår ble født før vi giftet oss, og fikk fars etternavn, for vi var jo alt forlovet, og visste at jeg skulle bytte navn. :)
 
Vi bytta sammen til et familienavn, så ingen av oss heter det samme som vi het før = ingen diskusjon om hvilket vi skulle ta :)
 
Ja. Alltid sett for meg å ta navnet til den jeg gifter meg med. Føler jeg tilhører han mer på en måte. :)
 
Ja det har vi. Jeg synes det er noe symbolsk fint med at man tar mannens navn når man blir gift. Og at barna også da får etternavn fra far, og fører dette videre der alle har ett og samme etternavn. Ser ikke logikken med å beholde min fars etternavn når jeg ble gift, d er det mannens som gjelder :)

Jeg forbinder to etternavn med skilsmissebarn fra jeg var liten, eller ugifte foreldre.
 
Nå som jeg har fått tenkt en del på det. Så hadde jeg tatt mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Der igjen kommer jeg aldri til å bli gift eller noe
 
Ikke samme kombinasjon, men jeg la til ett av hans da vi giftet oss.
 
Mitt pikenavn som mellomnavn på begge, og hans etternavn på begge.
 
Back
Topp