DERE SOM BRUKER BRILLER

anniie6

Elsker forumet
Hvordan fant dere ut at dere trengte briller?   Tenker da på om dere var rare i hodet eller no sånt???
 
Under svangerskapet fikk jeg svangerskapsforgiftning som ga synsforstyrrelser... så etter fødsel så ble aldri teksten på tv og lignende som før.
Vet at man kan få endret syn etter svangerskap uansett...
 
Så da kan man bare ta en tur til optiker,så viser det seg fort [;)]
 
oki..  hmz, er så rar i øyeområdet inni hodet.. sånn ør eller no.. merker spesielt om jeg leser, er i butikk og kikker på MASSE ting.. blir litt rotlete.. hehe.. tenkte kanskje jeg måtte bestille time til øyelegen..
 
tror jeg begynte da jeg var 9. foreldra mine reagerte på at jeg myste så ille når jeg så på tv og hadde trynet nede i boka når jeg leste... synet har bare blitt værre, så nå sitter her med styrke på -7. er glad det finnes linser[:D]
 
Gikk med hodepine i 9 år, men ingen trodde på meg. Optikern fant ingen feil heller. Linjene bølget seg, bokstavene fløt i hverandre. Når jeg leste hoppet jeg plutselig over masse linjer uten å merke det, så fikk jo aldri med meg sammenhengen.

Så jeg har ikke lest mange bøker oppigjennom årene, men tar det igjen nå[;)]Feil med samsynet har jeg
 
Fant det ut på barneskolen siden jeg satt langt bak i klasserommet, og ikke så hva som sto på tavla...
 
når jeg hadde detti ned trappa og gått på 100 dører x-antall ganger forstod mamma at noe ikke var som det skulle[:D][:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: ovis lovis

når jeg hadde detti ned trappa og gått på 100 dører x-antall ganger forstod mamma at noe ikke var som det skulle[:D][:D][:D][:D]

 
Hehehehe...huff[:D][:)]
 
tusen takk for svar [:D]
 
jeg var ikke mer rar i hode enn det jeg bruker å være.
Merka det når jeg ikke kunne lese så godt på avstand....
 
Begynte for ca 13 år siden. Var en del plaget med hodepine, og test hos optiker tilsa at jeg var litt nærsynt, og burde bruke briller når jeg leste og så på tv for å unngå å anstrenge øynene mer. Brilleglassene var da - 0,25. Nå har jeg holdt meg stabil på - 2,0 de siste 5-6 årene, men nå er jeg avhengig av briller eller linser for å fungere! Klarer jo bevege meg rundt i huset uten, men er mye skygger da, og lett å snuble borti ting[:D] 
 
ORIGINAL: Mz Roma

ORIGINAL: anniie6

Hvordan fant dere ut at dere trengte briller?   Tenker da på om dere var rare i hodet eller no sånt???

hehehe..nå måtte jeg bare le...rar i hodet? Joda, er rar i hodet også, men det er nok medfødt.[;)]
Merket at jeg hadde dårlig syn når jeg var 13år. Måtte nærmere og nærmere tv for å se teksten. Min mor tok meg da til øyelege og fikk da briller.

 
Hehehe [:)]  ja tenkte litt på ør eller no sånt? hehehehe
oki doki. Takker for svar [:D]
 
ORIGINAL: Mz Roma

hehe..klarte ikke å la være å komentere den, men forsto at du mente noe annet enn hva jeg tenkte da.[:)]
Kan ikke huske jeg var ør eller noe. 

 
 
hihihi [:)] heilt i orden, litt vansker med å ordlegge meg kanskje?! hehehe
 
ORIGINAL: Ciceline

tror jeg begynte da jeg var 9. foreldra mine reagerte på at jeg myste så ille når jeg så på tv og hadde trynet nede i boka når jeg leste... synet har bare blitt værre, så nå sitter her med styrke på -7. er glad det finnes linser[:D]
Var som en ny verden når jeg fikk briller. Har nå styrke på "bare" -5.00 og-5.50 Men vært oppe i -6.50 Bruker linser for det meste for med den styrken er det skikkelig cola bunner, og veldig tunge på nesa hvis man ikke betaler en masse ekstra for en annen type glass.[:)]
 
Jeg skjønte det i 8.klasse da jeg ikke klarte å lese hva som stod på tavla lenger.... Men jeg bruker bare briller på jobb foran dataen og når jeg ser på tv/kino.
 
Hodepine i en time etter jeg kom fra skolen, og en time til etter å ha gjort lekser.
 
Fikk briller tidelig på barneskolen ja...
 
Back
Topp