Dere som ammer ennå..

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
..hvor mange ganger i løpet av dagen? Hvor mye melk skal de egentlig ha nå?
Jeg ammer når han våkner, en gang midt på dagen (da i forbindelse med lunsj eller middag) også igjen ved leggetid.

Nysgjerrig på dere om dere ammer mer eller mindre, og evt når på dagen?
 
Sniker fra juli..

Jeg ammer en gang på formiddag,og to midt idagen.Ved legging ammes det,og hun tar seg til rette om natta:oops: hun nekter alt som heter melk på flaske,tenkte at nå som jeg kunne prøve litt vanlig melk at det skulle hun like men nei.Hun har nektet tutt siden hun ble født så jeg sliter litt med å bare slutte selv om jeg er Mer enn klar
 
Sniker fra juli..

Jeg ammer en gang på formiddag,og to midt idagen.Ved legging ammes det,og hun tar seg til rette om natta:oops: hun nekter alt som heter melk på flaske,tenkte at nå som jeg kunne prøve litt vanlig melk at det skulle hun like men nei.Hun har nektet tutt siden hun ble født så jeg sliter litt med å bare slutte selv om jeg er Mer enn klar

Takk for svar! :)

Litt kjedelig når det må ammes på natten da. Jeg var glad når min var ferdig med det ;-)
Skjønner at det ikke er bare å slutte, vanskelig når de ikke vil ha vanlig melk. Har du prøvd å varme den litt? Det måtte jeg gjøre med min første. Kald melk ble liksom helt feil :)
 
Ammer 1 gang per dag ca :) på kvelden og 1-2 ganger om natten :)
Ellers når ho vil ha. Har ikke tid til å ammes lengre på dagtid nesten, blitt så aktiv [emoji23]
Får ikke noe ekstra tillegg :)
 
Ammer 1 gang per dag ca :) på kvelden og 1-2 ganger om natten :)
Ellers når ho vil ha. Har ikke tid til å ammes lengre på dagtid nesten, blitt så aktiv [emoji23]
Får ikke noe ekstra tillegg :)

Her er det 1 om morgenen, 1 i lunsjtider, 1 på kvelden...ooog...1-2 på natten[emoji30]

Da er det ikke så ulikt meg..om vi tar bort nattammingen da ;-) blir ca like mye..
 
Min lille puppeguri ammes mye fortsatt, jeg har faktisk ikke oversikt over hvor mange ganger det er ila dagen. Men før eller etter hvert måltid fast føde i alle fall, pluss litt. Og pupp er det første hun vil ha om morgenen og det siste hun får før leggetid. Men den nattåpne baren har jeg stengt :)
 
Ammes når hun våkner om morgenen og når hun legger seg på kvelden. Prøvd å tilby på dagen, men hun vil ikke ha mer. Når jeg er på senvakt blir det bare en gang for dagen, da jeg er hjemme lenge etter hun har lagt seg. Drikker mye vann på flaske, men ikke noe mer melk.

Er det noe fasit på hvor mye melk de skal ha?
Min helsesøster sa at det holdt med to ganger for dagen, men de sier jo så forskjellig :/
 
1 gang på morgen når han våkner rundt kl 06.30
1 gang før dupp nr 1 (sover fra 9-11)
1 gang før dupp nr 2 (sover fra 13-14)
Muligens en gang mellom 15-19 om han har lyst på
1 gang før legging rundt kl 19
Noen ganger våkner han igjen mellom 19-21 og vil ha påfyll
Sover stort sett mellom 21-06 uten melk, men er han ikke helt i form eller noe blir det fri bar...
 
Min lille puppeguri ammes mye fortsatt, jeg har faktisk ikke oversikt over hvor mange ganger det er ila dagen. Men før eller etter hvert måltid fast føde i alle fall, pluss litt. Og pupp er det første hun vil ha om morgenen og det siste hun får før leggetid. Men den nattåpne baren har jeg stengt :)

Hvordan stengte du nattbaren?? Trenger tips[emoji53]
 
Gikk aktivt inn for 1 uke siden for å slutte nattamming da mini begynte å bli vel ivrig på antall oppvåkninger i løpet av natten[emoji42] Om det har hjulpet...tja, kanskje litt, men han våkner ennå 2-4 ganger mellom 19 og 06 (i all hovedsak etter vi har lagt oss i tillegg[emoji29]), heldigvis begynner d å gå greit at han ikke får pupp.
Vel...over til spørsmålet, vi ammer ca. 3-5 ganger gjennom dagen. Litt avhengig av hvordan jeg jobber (turnus) og ikke minst om han vil ha...men det er ikke ofte han takker nei gitt[emoji23]
 
Takk for svar! :)

Litt kjedelig når det må ammes på natten da. Jeg var glad når min var ferdig med det ;-)
Skjønner at det ikke er bare å slutte, vanskelig når de ikke vil ha vanlig melk. Har du prøvd å varme den litt? Det måtte jeg gjøre med min første. Kald melk ble liksom helt feil :)

Prøvd å varme litt ja:) prøvd både lett og hel,samt biola men nei:confused:
 
..hvor mange ganger i løpet av dagen? Hvor mye melk skal de egentlig ha nå?
Jeg ammer når han våkner, en gang midt på dagen (da i forbindelse med lunsj eller middag) også igjen ved leggetid.

Nysgjerrig på dere om dere ammer mer eller mindre, og evt når på dagen?

Lille har omtrent ikke tid til å ammes på dagtid lenger,så det hender jeg klarer å få inn en amming rundt ettermiddagstider. Ellers tidlig morgen, rundt 05,gjerne en til rundt 07,muligens en gang sent på kvelden. Nå er han forkjølet,hoster kraftig,og hvis han da får melk på dagen,så spyr han. Så nå nattammer vi igjen,men det hadde han egentlig slutta med. Men sykdom krever unntakstilstand :) Så går vi nok tilbake til det vanlige når han er frisk igjen.
 
Hvordan stengte du nattbaren?? Trenger tips[emoji53]

Sendte inn gubben når hun våknet om natta. Hyl og vræl første nettene såklart, men har gått seg litt til. Våkner fortsatt endel ganger ila natten men nå lar hun seg raskere roe uten pupp. Spesielt hvis pappaen går inn.

Akkurat NÅ er vi på vei ut av en uke med opp i 40 i feber og oppkast, så nå har det vært nattåpent igjen. Men kun midlertidig, når ferien begynner denne helgen blir det tilbake til normale åpningstider.
 
Ammes når hun våkner om morgenen og når hun legger seg på kvelden. Prøvd å tilby på dagen, men hun vil ikke ha mer. Når jeg er på senvakt blir det bare en gang for dagen, da jeg er hjemme lenge etter hun har lagt seg. Drikker mye vann på flaske, men ikke noe mer melk.

Er det noe fasit på hvor mye melk de skal ha?
Min helsesøster sa at det holdt med to ganger for dagen, men de sier jo så forskjellig :/

"Fasiten" er at de bør ha like mye morsmelk hele det første året, i tillegg til gradvis tilvenning til fast føde etter de er 6 mnd. :)
Men det er jo ikke alltid babyen og/eller livssituasjonen er helt med på de notene. ;)
 
Prøvd å varme litt ja:) prøvd både lett og hel,samt biola men nei:confused:

De bør jo ikke ha kumelk før de er 1 år gamle, og da ikke mer enn ett glass Biola om dagen. ;) (Annet enn at de kan få litt i maten som f.eks om man laget saus.)
 
Back
Topp