Dere med skolebarn...

I 3. Og 5 klasse har de... Jeg tror kanskje det er 10 timer hver gang
 
Her har de hver uke 1. til 5. trinn. Og litt færre timer 6. og 7. Trodde alle hadde det, helt til jeg snakket med ei venninne på en annen kant av landet.
 
Han går i 1.kl og de har ingen svømming.. Håper det kommer :)
Det kommer helt klart, det er krav i læreplanen som tilsier at de må. Men undervisningen de får er på de fleste skoler ikke i nærheten av å lære ungene å svømme

Våre har derfor gått svømmekurs. Fullført undervisning i 3 klasse, ikke i nærheten av måloppnåelse. Påmeldt svømmekurs fra august i fjerde klasse og nå kan han svømme. Så innen utgangen av fjerde klasse har han kravene inne (og læreplanen sier fjerde klasse) derved har han grunnlag for å ha utbytte av undervisningen i femte

Men det burde vært mye mye mer.
 
Her har de hver uke 1. til 5. trinn. Og litt færre timer 6. og 7. Trodde alle hadde det, helt til jeg snakket med ei venninne på en annen kant av landet.
Helt fantastisk tilbud. Og desverre utopi for de fleste
 
Altfor sjelden! De har noen timer i året, usikker på hvor mange. Vi hadde svømming annenhver fredag året rundt når jeg vokste opp.
 
Det kommer helt klart, det er krav i læreplanen som tilsier at de må. Men undervisningen de får er på de fleste skoler ikke i nærheten av å lære ungene å svømme

Våre har derfor gått svømmekurs. Fullført undervisning i 3 klasse, ikke i nærheten av måloppnåelse. Påmeldt svømmekurs fra august i fjerde klasse og nå kan han svømme. Så innen utgangen av fjerde klasse har han kravene inne (og læreplanen sier fjerde klasse) derved har han grunnlag for å ha utbytte av undervisningen i femte

Men det burde vært mye mye mer.
Så godt å vite at det kommer på planen etterhvert :) Men synd det ikke blir så ofte, som det bør :(

Jenta mi går siste året i bhg og der er de på svømming 1-2 timer i uken :) Hun kan snart svømme sa de til meg før påsken :)
 
Min førsteklassing har svømming en dag i uken fra etter høstferien til uti april :)
Veldig heldig med basseng på skolen.
Dette har vært veldig positivt fordi han har vært litt utrygg i vann, men nå har fått god tid til å bli trygg og oppleve mestring. Han jobbet lenge med å tørre å dukke under :)
 
Min førsteklassing har svømming en dag i uken fra etter høstferien til uti april :)
Veldig heldig med basseng på skolen.
Dette har vært veldig positivt fordi han har vært litt utrygg i vann, men nå har fått god tid til å bli trygg og oppleve mestring. Han jobbet lenge med å tørre å dukke under :)
Så bra :)
Skal de ha svømming oppover i klassetrinnene også?
 
Så bra :)
Skal de ha svømming oppover i klassetrinnene også?

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om det gjelder alle klassetrinn, men jeg tror de i hvertfall gjelder til og med 4. Klasse. De får også mulighet til å bruke bassenget innimellom på SFO :)
 
Har ikke hatt det enda.. Går i 1.klasse, begynner i 2 til våren
 
Back
Topp