Dere med skolebarn

Min datter har tatt bussen og gått 400m fra bussen hver dag fra hun begynte å 1.klasse[emoji5] det gikk kjempe fint[emoji106]

Godt å høre at det kan gå helt fint [emoji4]
 
Men jeg kjenner til hønemorfølelsen altså[emoji23] var rimelig stressa når snuppa her skulle ta buss første gangen[emoji51]

Hehe, ja, det vil jeg tro! Jeg hadde sikkert vært nervevrak! Men hvis vi kan ta vanlig rutebuss sammen til skolen, og jeg bare fortsette videre på den til jobb, så er det jo i grunn ikke noe problem!
 
Skal ikke kjøres i flere år, men jeg sender ikke en 1.- eller 2.-klassing alene den avstanden. Da må hun følges begge veier, enten ved kjøring eller at vi går. Det er i og for seg ikke et problem alene, men logistikken med at jeg da må finne en buss som tar meg videre til jobb, samt én til som skal i barnehagen et helt annet sted, gjør meg litt svett når jeg sammenligner med det vi har i dag.
Vent og se hva naboene gjør før du bestemmer deg. Vi bor bare 1,2 km fra skolen, men jeg trodde likevel jeg måtte følge min litt usikre 1.-klassing i årevis. Viste seg at hun gikk helt fint selv fra hun fylte 6 år. Mange av klassekammeratene hennes som bor på et felt 2-2,5 km unna skolen har gått selv fra september-oktober i første klasse. Foreldrene byttet på å følge første ukene, og så fikk de gå alene. Er de flere sammen, og veien er trygg, så kan det hende det føles helt annerledes når skolehverdagen er der. Er det et boligfelt, så vil det alltids være flere barn som skal samme vei, og noen av de litt større barna kan kanskje holde et øye med de minste også. Hvis ikke naboene heller vil sende alene, så kan du nok de fleste dagene få sendt henne avgårde med en nabo som likevel følger sitt barn. :)
 
Back
Topp