Dere med skolebarn: klassetur

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor mange klasseturer er klassen til barnet ditt på i løpet av ett skoleår? Og hvilken klasse går barnet i?
 
Nybakt fjerdeklassing og førsteklassing her.

Men, klassetur? Altså. De går på tur. Uteskole.

Også har de skolens fjelldag og skidag.

Men klassetur, hva da?
 
Enig her. Hva menes med klassetur.

Her har vi uteskole hver uke, menellerser detsmått med klasseturer både i 4 og2...
 
har 5. klassing, aner ikke hvor mange utflukter de skal på, men de begynner med en heldagstur nå til uka. I 4. Klasse mener jeg å huske de hadde kun en utflukt. De har andre utedager, men da i nærområdet.
 
Jeg har 1. klassing også, og aner ikke om de skal på utflukter dette året, men de har uteskole 1 dag i uka. Vi får mer info på foreldremøtet som kommer etter hvert tenker jeg.
 
Mener du små utflukter med buss og slikt? 3 ganger i året ca, har vært det samme alle årene.
 
Mye uteskole, kanskje 3-4 turer utenom dette. Sist skoleår var de på teknisk museum, reptilparken, på tur hjem til en lærer (bor på gård) og en tur til bygdøy[emoji5]
 
3, klasse.
Skoletur hvert år 1.-8. Klasse som varer over 3 dager. Ellers skoleturer ellers rundt i året.. kommer an på, men de pleier ha uteturer kanskje 3-4 ganger ila året, og forestillinger etc kanskje 1-2 ggr året.
 
Skolen her har ikke økonomi til buss, fjorårets julegudstjeneste ble holdt i gymsalen på skolen fordi de ikke hadde råd til buss. Så tipper på at ikke 2.trinn heller byr på større utflukter [emoji13]
De har vinteraktivitetsdag, men da går de på ski dit de skal.
 
Er jo på forestillinger og slikt gjennom den kulturelle skolesekken, og turer nesten ukentlig. Må også i peropder dra for å ha svømming ved andre skoler, siden vi ikke har basseng. Blir mange "turer" i løpet av et år :p
 
Mener utflukter til f.eks museer, Bjørneparken, Freia, Hunderfossen osv osv... uteskole er jo en del av skolehverdagen
 
Da ganske nøyaktig 0
 
Back
Topp