Dere med flere barn, merker dere forskjell på graviditetene?

Pink_87

Blir kjent med forumet
Jeg er 17 +3 nå, og syns jeg har fått stooor mage allerede.

Dette er jo andre graviditeten min, og føler alt har gått så mye fortere denne gangen .Kjente liv første gang for ca 2 uker siden, og kjenner nå daglig :) Med første mann kjente jeg først noe i uke 19-20, og magen kom først ordentlig i uke 23-24.Føler magen min nå er like stor som når jeg var ca 6 mnd sist.Lurer på hvor dette ender;)
 
Jeg merker STOR forskjell.
Formen var super med nr 1 og hadde ikke en eneste plage. Denne gang har jeg slitt veldig med kvalmen og ekstrem tretthet.
Med vekten, gikk jeg opp over 30 kg med første. Foreløpig denne gang har jeg gått opp 2kg så jeg blir neppe like stor som sist.
 
Stor forskjell på graviditetene. Formen var ganske lik med de to første. Magen vokste mye kjappere med nr to.
Med nr tre har formen vært elendig. Har så og si vært sengeliggende fra dag en med svangerskapskvalme. Magen har nesten ikke vokst. Er i uke 17 nå og man ser fortsatt ikke at jeg er gravid hvis man ikke vet om det fra før.
Har to gutter fra før og venter gutt denne gangen også :)
 
Dette er ikke andre graviditeten min, men jeg venter mitt andre barn:) De to siste gangene jeg har mistet så har jeg ikke vært uvel, og graviditetstestene ble positive 1-2 dager før IKM. Med førstemann testet jeg ikke før 4 dager etter IKM. Denne gangen testet jeg positivt 6 dager før IKM. Med datteren min var jeg dårlig i noen uker fra uke 8. Da kastet jeg opp daglig en liten periode. Denne gangen ble jeg dårlig i uke 5 og det holdt på til uti uke 14. Jeg kastet sjelden opp, men kvalmen var grusom likevel og jeg var og blir veldig fort utmattet. Denne gangen kjente jeg liv i uke 16, og daglig fra uke 17. 19 uker på vei så kjente jeg spark på utsiden fpr første gang. Med førstemann kjente jeg ikke liv før over 20 uker på vei! Jeg er mye mer sliten denne gangen. Og bekkenplagene kom noen uker tidligere. Med jenta mi så fikk jeg (til meg å være) veldig ren hud, mens denne gangen er det helt omvendt. Jeg har lagt mer på meg denne gangen (hadde lettere utgangspunkt nå), og magen er diger.
 
Dette er ikke andre graviditeten min, men jeg venter mitt andre barn:) De to siste gangene jeg har mistet så har jeg ikke vært uvel, og graviditetstestene ble positive 1-2 dager før IKM. Med førstemann testet jeg ikke før 4 dager etter IKM. Denne gangen testet jeg positivt 6 dager før IKM. Med datteren min var jeg dårlig i noen uker fra uke 8. Da kastet jeg opp daglig en liten periode. Denne gangen ble jeg dårlig i uke 5 og det holdt på til uti uke 14. Jeg kastet sjelden opp, men kvalmen var grusom likevel og jeg var og blir veldig fort utmattet. Denne gangen kjente jeg liv i uke 16, og daglig fra uke 17. 19 uker på vei så kjente jeg spark på utsiden fpr første gang. Med førstemann kjente jeg ikke liv før over 20 uker på vei! Jeg er mye mer sliten denne gangen. Og bekkenplagene kom noen uker tidligere. Med jenta mi så fikk jeg (til meg å være) veldig ren hud, mens denne gangen er det helt omvendt. Jeg har lagt mer på meg denne gangen (hadde lettere utgangspunkt nå), og magen er diger.
 
Merker forskjeller denne gang kontra sist.
Med storebror var jeg uendelig kvalm de 3 første månedene.
Denne gang hadde jeg kanskje en kveld og to med kvalme!
Og med storebror kjente jeg ikke liv før uke 20, men denne gang kjente jeg liv i uke 15.
Magen er ikke større denne gang i forhold til sist (ikke foreløpig iallefall). Så det er ganske likt :)
Med storebror gikk jeg opp sikkert 7 kg frem til der jeg er nå, og totalt 16 kg.
Denne gang har jeg gått opp et halvt kilo til nå.
Så det er stort sett forskjell på det meste :)


Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15
 
Vil si de er ganske like, bortsett fra at magen og bekkenplagene kom myyye tidligere. Største forskjellen er omstendighetene, student+jobb og masse stress sist. Nå er jeg hjemme, tar livet med ro og nyter graviditeten :)
 
Her er magen mye større en første gang, da var magen helt flat enda når jeg var 5månder på vei, nå er jeg uke 17 og allerede har magen kommet, kommet fort de 3siste ukene.
 
Stor forskjell her også! Forrige gang var jeg nesten ikke kvalm, slet kun med migrene og halsbranm de siste månedene. Denne gangen var jeg kvalm frem til ca uke 14, og har slitt med ekstremt lite energi og mue tretthet pga jernmangel som jeg ikke får dekket selv etter 2 uker med tabletter. Formen e bra nå, selv om energien ikke strekker til desverre. Er 18 uker idag og lagt på meg 1,5 kg, sist la jeg på meg 20 totalt. Håper jeg slipper det igjen:)
 
Tre like svangerskap bortsett fra bekkenløsning som ble verre for hver gang. Ellers helt like, oppkast i 3mnd og super form ellers gjennom hele graviditeten. Disse tre var jeg gravid med gutter. Nå er det stor forskjell og det ei jente:) veldig mye kvalm, oppkast, trøtt og i dårlig humør.
 
Jeg merker stor forskjell jeg også.
Riktig nokk venter jeg tvillinger denne gangen...;)

Sist: ingenting kvalm, litt trøtt inni mellom bare, og kjente lite liv.. Kramper i beina på natta.Visste ikke hva jeg kjente etter på en måte. Fullførte siste året på VGs- almennpåbygg og fødte i uke 33. Ingen som ikke visste jeg var gravid så det på meg..

Denne gang : meget trøtt, kvalm fra uke 10-fremdeles småkvalm ettermiddag og kveld i uke 15+6.. Mennesker rundt meg ser jeg er gravid. Har kjent liv fra uke 13 og tydeligere og tydeligere bevegelser :) har jobba fult til nå, og henter meg inn med 20% sykemelding, og ønsker er lengre svangerskap denne gang. Tar forhåndsregler med krampa på natta ønsker den ikke tilbake :)
 
Her har det vært stor forskjell fra gang til gang.
 
Dette er mitt fjerde svangerskap, og så langt har de vært helt like. Super form, frisk og rask. Meeen, magen kom mye tidligere denne gangen, kanskje fordi det bare var 9 mnd siden siste svangerskap?...Venter også min 4. jente ;)
 
Ja, men nr 1 kastet jeg opp hele svangerskapet og la på meg masse.

Nr 2, helt andre plager, men ingen oppkast så kan ikke klage. Magen er mye større nå, men så er den også litt mer polstret
 
1 gang hadde jeg ingen plager i d hele tatt. Dette svangerskapet er dritt i forhold. Alt er galt, finnes ikke et symptom eller plage eg ikje har/har hatt. Gleder meg i hel til d er over!!
 
Jeg hadde nesten ikke mage sist. Kastet opp hele svangerskapet. Kraftig bekkrnløsning. Nå har jeg kjempe mage alt 18+5 sluttet å kaste opp uke 15. Men bekkenløsningen har kommet :(
 
Med førstemann kastet jeg opp til uke 19, var mye trøtt, mye halsbrann og la på meg 32 kg! Denne gangen har jeg vært i kjempefin form heletiden, sett bort ifra mye mer migrene enn sist. Vet ikke om det er en gutt til eller jente, det blir overraskelse.
 
Har en fra før og frem til nå har det vært ganske likt:)
 
Veldig like svangerskap. :)
Få symptomer (mer kvalme første gangene).
Ingen plager, annet enn lavt blodtrykk som alle gangene.
Liten mage, morkaken foran igjen.
Eneste forskjellen er at jeg nå venter gutt.
 
Har 2 gutter fra før. Denne gangeb kan det ikke sammenlignes. Symptomer, følelser, reaksjoner (alt) er totalt annerledes.. kanskje fordi det er en annen pappa? Eller fordi det er ei jente? (Ul i morgen)
 
Back
Topp