Dere med anterior morkake

liillemyy

Gift med forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
hvor mye bevegelse kjenner dere? Jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt småbekymret, kjenner han to tre ganger før jeg sovner på kveldene.. bør jeg ikke kjenne mer iløpet av dagen? Var sist på ultralyd i uke 23, da så alt bra ut, er i uke 26 i morgen.
 
Har det jeg og, og har bekymret meg for det samme. Forrige svangerskap merket jeg mye liv allerede fra uke 16/17, mens jeg denne gangen har merket veldig lite. Er ikke lenge siden jeg ikke visste om det var luft eller baby jeg kjente. Har vært dager hvor jeg nesten ikke har kjent noe i det hele tatt:-( men de siste dagene har jeg merket litt mer, med at babyen sparker mer mot "siden" av magen. Men er fortsatt mye mindre enn sist....er forresten 26+6:)
 
hvor mye bevegelse kjenner dere? Jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt småbekymret, kjenner han to tre ganger før jeg sovner på kveldene.. bør jeg ikke kjenne mer iløpet av dagen? Var sist på ultralyd i uke 23, da så alt bra ut, er i uke 26 i morgen.

Sniker fra juni :)

Dette står på kjennliv.no ! Kjempe fin side!

Foranstilt morkake: Før svangerskapsuke 28 kan en foranstilt morkake gjøre det vanskeligere å kjenne fosterbevegelser. Dette gjelder spesielt tidlig i svangerskapet.

Det står også at man ikke skal nødvendigvis følge med på daglig bevegelse før uke 28. Også hørt dette fra jordmor.

Anbefaler deg likevel å snakke emd jordmor om det. Er ikke noe godt å bekymre seg :)
 
24 uker og har også morkaken foran. Jeg merker lite til han i løpet av dagen, var et par dager i romjulen hvor jeg ikke kjente noen ting. Prøver å tenke at han fremdeles har stor plass, morkaken er i veien og kanskje han er en bedagelig type :p tenkte jeg skulle snakke med jordmor om det på neste kontroll.
 
Jeg har morkaken foran og er overrasket over hvor mye jeg kjenner. Har kjent små spark alt fra uke 15/16. Nå kjenner jeg mange ganger om dagen, veksler mellom nedover, oppover og på sidene. Lite midt foran, men til tider livlig slik at hele magen beveger seg under genseren nå. 26+0 i dag.
 
Har morkaken foran og kjent bevegelse fra ca uke 16. Kjenner veldig mye bevegelse døgnet rundt, så tror det er veldig individuelt hvor mye man kjenner. Her er det så mye bevegelse at jeg sliter med å sove om natta.
 
Morkaken fremme og kjent liv siden uke 14. Men tok lengre tid en de to andre gangene jeg har vært gravid før mannen kjente. Nå er jeg straks 27 uker og har kjent harde spark titt og ofte de siste to ukene. Magen bølger og ribbebeina svir. Tror han er en aktiv type. Skal sies at jeg har kjent tidlig og mye liv med de to andre også. Har ikke så mye polstring om der har noe å si .
 
Jeg har morkaken fremme og har begynt å kjent gode bevegelser og spark flere ganger om dagen nå (uke 25+3). Men er avhengig av hvordan hun ligger, for noen dager kjenner jeg nesten ingenting, bare litt dulting.
 
Hadde det forrige svangerskap, og hadde veldig rolig baby/kjente lite bevegelser. Hadde aldri bestått sparketest. Denne gangen er morkaken posterior og jeg kjenner mer liv.
 
Back
Topp