Dere keisersnittdamer!

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Jeg har fulgt litt med her inne også siden jeg hadde termin 01. Mai, men skulle ha pks den 19.April.

Lurte på noe som jeg har helt glemt å spørre om, og husker ikke om det ble nevnt heller.

Jeg skal gjerne den bandasjen som ble lagt på etter operasjon imorgen, den skulle ligge på til dag 7 etter ks.
Men skal jeg legge på noe annet då eller hva gjorde dere?
 
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne legge på en lett bandasje hvis jeg syntes arret irriterte mot bukselinning osv, men var opp til hva jeg selv følte for. Bandasjen min satt ikke så bra (akutt KS så ble ikke barbert), så den falt av tidlig og jeg satte på en vanlig bandasje istedenfor. Arret mitt har blitt helt fint, og det var i grunn grodd veldig fint etter 7 dager, ikke et «sår» lenger.
 
Jeg skal selv ta bandasjen i dag (rakk ikke i går - fødte 18.04).
Jeg har kjøpt sånn plasterfjerner spray - kan ikke tenke meg det er behagelig å fjerne bandasjen uten [emoji38][emoji38]
Også sånn teip å ta på selve arret som jeg fikk anbefalt av sykehuset og apoteket. I tillegg kjøpe jeg sånn bandasje å kunne ta over dersom jeg føler for beskyttelse.

Eneste er at jeg har blødd på den ene siden og jeg kjenner fortsatt en del smerter i såret på samme side.
Må innrømme jeg gruer meg til å fjerne bandasjen og se hvordan det faktisk ser ut der nede [emoji85]
 
Jeg tok av dusjbandasjen på dag 5 og hadde på vanlig mepore i 2 dager. Siden i går har jeg ikke hatt noe på, men strips fra operasjon er fortsatt på da. I følge jm kunne jeg la de sitte så lenge jeg syns det var behagelig, kunne og fortsette med mer bandasje over hvis det føltes bedre. Jeg har fått et hematom i såret og syns sånn sett det er greit å gå uten bandasje for å kunne følge bedre med på det.

For øvrig ikke noe ubehagelig å ta av bandasjen når jeg gjorde det etter dusjing
 
Endte med å ta den av i dusjen. Litt styrete det også synes jeg. Men funket på et vis. Såret ser for så vidt fredelig ut, vil tro det er grodd greit. Men må si at jeg ikke liker sånne sår. Ser ut som det er noe overlapping av sårkantene så ser ut som det sprikte litt.
 
Hvordan fikk dere vekk lim fra huden etter teipen? Huden klistrer seg sammen..
 
Fikk fjernet dusjbandasjen på dag 4 på sykehus, fjernet bandasjen igjen på dag 6 og på med ny til dag 8 når aggraffene skulle fjernes. Etter der begynte min ferd! Fastlegen så at dette var en dårlig stifting av kirurgen. Såret begynte å sprike og ble overlappet... Væsket masse gul/grønn væske. For å beskytte såret og samt gi det luft, sa fastlegen en rar metode å bruke. Rett og slett bruke bind under magen. Skulle bytte 1-2 ganger om dagen og lufte i mellom. Det tok 4 1/2 uke før det grodde.. nå etter 6 uker kjenner jeg en liten hump der det har vært overlapping men ellers fint ut [emoji4]
 
Hvordan fikk dere vekk lim fra huden etter teipen? Huden klistrer seg sammen..
Man kan kjøpe plasterfjerner på apoteket. Tar bort lim ganske bra. Men spør for sikkerhetsskyld om det er greit å bruke det såpass nært opp mot inngrepet.
 
Back
Topp