Dere hjelpepleiere/omsorgsarbeidere/helsefagarbeider

Tre muskuterer

Lykkelig!
Jeg er ferdig med all teorien på det nye helsefagarbeiderfaget i desember og deretter trenger jeg arbeidserfaring før jeg kan gå opp til praksis eksamen.

Hva er det beste med yrket ditt?
Hva er det værste?
Hvor stor stilling har du?
Innenfor hvilken del av helsesektoren jobber du?
Hvor mye ansenitet har du?
Hvor mye har du utbetalt i måneden?
 
Hei! jeg er hjelpepleier med 5 års ansenitet, jobber i psykisk helse jeg i 100 % stilling:) jeg stortrives der ! har også jobbet 2 år i hjemmetjenesten, men måtte slutte pga. håndeksem. det beste er å kunne hjelpe et annet menneske som trenger min hjelp, uansett hva det måtte være egentlig, bare det å ha en god samtale kan hjelpe mange gjennom dagen. Det "verste" med hjelpepleir -yrke er turnusarbeid, for min del allefall, mannen min er fisker å er mye borte så da er det vanskelig med kvelds å helgearbeid, men med en snill familie som stiller opp går dette egentlig helt greit:) har utbetalt rundt 20.000 hver mnd, men jobber litt ekstra i helgene å tar litt nattevakter når jeg kan.
 
jeg er heløsefagarbeider lærling på 2. året..
jeg skal jobbe så langt fram til fødselen som mulig, også skal jeg søke om å få jobbe 50% i en lengre periode mens far har pappa perminsjon... etter fødslen slik at jeg har mindre tid å ta igjen... (etter ca 2 mnd eller noe sånn) så skal jeg være hjemme igjen etter pappa perminsjonen, mens jeg leter etter dagmamma/barnehage til ungen...
når jeg skal ha termin så har jeg vel 5-6 mnd til jeg skal opp til fagbrev..
så har en del mnd ta igjen då mens jeg er i perm--.
 
Hiii ,  har jobbet som hjelpepleier ved siden av dvs studier i 8 år. Har¨jobbet 5 år på sykehjem og nå 3 år i hjemmesykepleien... Det neggative for meg er turnus arbeid, begynner allerede å bli lei kveldsvakter og helg... Sykehjemmet ble litt for kjedelig for meg, trengte mere utfordringer i lengden og det har jeg absolutt fått i hjemmesykepleien. Her setter vi insulin til spennende sårstell og ofte er det vi som har ansvarsvakt på kvelden. kjempespennende men det er nok å gjøre for å si det slik ..  Jeg må nok desverre bytte jobb nå etter permisjonen pga turnus, ettersom samboer også jobber skift går ikke dette. Men får jeg tak i en jobb fra mandag til fredag uten kveld og helg skal jeg slå til =)) Jeg har lønnstrinn 27 i oslo komune.. ikke noe å skryte av men får ca utbetalt 18000 kr etter 36% skatt.
 
hei. eg ska opp til eksamen i novemper/desember da blir eg helsefagarbeider.jobber en del på ett sykehjem ved siden av studie. eg syns det er kjempe greit å jobbe turnus. ingen dager er like å en har mange jobbmuligheter å velge mellom som helsefagarbeider.
 
ska du ikkje gå opp til eksamen når du er ferdig som helsefagarbeider. trodde alle måtte det når en sko avslutte eit studie...???
 
Hei.
Er ikke ferdig utdannet enda jeg heller,
studerer for å bli helsefagarbeider.
men bortsett fra at jeg har  lavere lønn er det jo det samme.

Det beste med yrket er å føle at man gjør noe,at man betyr noe for andre mennesker.
I mange tilfeller tar du jo faktisk over for familie.
Mennesker som blir glade når du kommer på jobb,
takker deg og gir deg en klem-det betyr noe.

Det værste er nok at man til tider blir veldig sliten.
Mye avføring,urin,bleieskift og mating noen steder.

Jeg har bare 27% fast,men går i ett 100% vikariat, altså jobber jeg over fullt.
Jeg jobber på  bolig for psykisk utviklingshemmede.
Har kun jobber innen kommunen i to år,
og får utbetalt ca. 17 000
 
Back
Topp