Deprimert/barnevernet

R

Redd!!

Guest
jeg og samboeren min har lenge prøvd å få barn, har hatt 4 forsøk med ivf. Jeg sliter i perioder med angst/depresjon. Etter siste forsøk ble alt verre. Jeg stresset mye, tenkte på alt, og fikk raserianfall og samboeren ringte legevakten pga jeg sa at det var bedre om jeg ikke var her mer.. fikk akutt time hos dps og de måtte sende det videre til legen. Nå er jeg livredd for om jeg en gang blir gravid om legen kan kontakte barnevernet. Blir helt ødelagt av tanken og angrer meg i hel på alt jeg har sagt. Jeg vil egentlig ikke dø.. jeg er så lei meg og frustrert når jeg sier det. Lei av angst og dumme tanker om meg selv..

Noen andre som har slitt mye og hatt ivf ? Fått barn og ikke vært i kontakt med barnevernet ??
 
Jeg har ingen personlig erfaringer rundt dette. Jeg vil tro at det ikke er grunn til å koble inn barnevernet. Det jeg tror mulig kan skje er at du får tilbud om ekstra oppfølging via helsestasjonen/helsevesenet ift psyken dersom du blir gravid :)
 
Jeg har ingen personlig erfaringer rundt dette. Jeg vil tro at det ikke er grunn til å koble inn barnevernet. Det jeg tror mulig kan skje er at du får tilbud om ekstra oppfølging via helsestasjonen/helsevesenet ift psyken dersom du blir gravid :)

Håper ikke det..:/
 
Dette trenger du ikke bekymre deg om, bv blir ikke koblet inn pga depresjon alene. Men det er fint at du tenker litt på det å få hjelp og støtte, for det er ingen tvil om at det dere går igjennom er en stor psykisk belastning. Ønsker deg lykke til videre!
 
Tviler veldig sterkt på at bv kobles inn pga depresjon. :)
Har slitt selv, og vært innom kommunal psykiatri (frivillig da), og var redd for det samme. Men det var ingen som nevnte noe sånt altså..
Det er jo et godt tegn at du søker HJELP når du trenger det.
 
Dette trenger du ikke bekymre deg om, bv blir ikke koblet inn pga depresjon alene. Men det er fint at du tenker litt på det å få hjelp og støtte, for det er ingen tvil om at det dere går igjennom er en stor psykisk belastning. Ønsker deg lykke til videre!

Håper ikke det! Følte på en måte legen mente at det var en grunn for 1 år siden da jeg ble gravid og mistet. Hun sa jeg måtte få hjelpa osv først, og at det kan gå utover ungen.. sliter med angst/helseangst og depresjon. Så fikk helt panikk da jeg gikk gravid de få ukene jeg var gravid. Legen også sier hun ønsker for min del og at jeg skal bli gravid, og at det skal gå fint. Men er så redd for hun kan sende bekymringsmelding om jeg en gang får barn. Helt teit av meg å tenke det da jeg ikke er gravid en gang.. men er så redd for det.

Men prøverør har gjort at jeg blir enda mer deprimert:( er det normalt ? Vil ikke gi oss heller..
 
Håper ikke det! Følte på en måte legen mente at det var en grunn for 1 år siden da jeg ble gravid og mistet. Hun sa jeg måtte få hjelpa osv først, og at det kan gå utover ungen.. sliter med angst/helseangst og depresjon. Så fikk helt panikk da jeg gikk gravid de få ukene jeg var gravid. Legen også sier hun ønsker for min del og at jeg skal bli gravid, og at det skal gå fint. Men er så redd for hun kan sende bekymringsmelding om jeg en gang får barn. Helt teit av meg å tenke det da jeg ikke er gravid en gang.. men er så redd for det.

Men prøverør har gjort at jeg blir enda mer deprimert:( er det normalt ? Vil ikke gi oss heller..
Men kan hende legen mente det sånn at du må få hjelp fordi depresjonen påvirker deg så hardt at deg kunne gå utover svangerskapet? At du må finne roen liksom...

Ja det er normalt, fordi hormonene man putter i seg i en sånn prosess setter kroppen i en slags kunstig overgangsalder, det er helt normalt å få vanvittige humørsvingninger. Da kan mange slite med depresjoner også. Men jeg tenker at dette burde du få mer hjelp med av legen, så hvis du ikke får nok støtte så bytt lege :)
 
Det tror jeg ikke. Så lenge helsestasjonen ser at du følger opp barnet ditt godt er det ingen grunn til å kople inn barnevernet. Depresjon og angst er det mange som sliter med. Hver 4 nordmann.. og dere er jo to. Hadde ikke bekymret meg over det. Men anbefaler deg å snakke med en psykolog om plagene dine og få hjelp. For din egen del
 
Det kan bli koblet inn jo, men det trenger ikke være negativt så det er sagt :) Så lenge du mottar hjelp og blir bedre så vil det gå bra uansett om du får støtte/hjelp fra bv :) Lykke til :)
 
jeg og samboeren min har lenge prøvd å få barn, har hatt 4 forsøk med ivf. Jeg sliter i perioder med angst/depresjon. Etter siste forsøk ble alt verre. Jeg stresset mye, tenkte på alt, og fikk raserianfall og samboeren ringte legevakten pga jeg sa at det var bedre om jeg ikke var her mer.. fikk akutt time hos dps og de måtte sende det videre til legen. Nå er jeg livredd for om jeg en gang blir gravid om legen kan kontakte barnevernet. Blir helt ødelagt av tanken og angrer meg i hel på alt jeg har sagt. Jeg vil egentlig ikke dø.. jeg er så lei meg og frustrert når jeg sier det. Lei av angst og dumme tanker om meg selv..

Noen andre som har slitt mye og hatt ivf ? Fått barn og ikke vært i kontakt med barnevernet ??

Hei!

Legen kontakter ikke barnevernet pga dette, det er utallige foreldre der ute som er deprimerte, og dps forstår fort om du faktisk er suicidal eller om dette "bare" var et forbigående tilfelle av desperasjon, dette er de eksperter på. :)
Fortsett å gå til DPS og bruk de verktøyene du lærer deg der så går dette bedre med tiden skal du se! <3

Hvis barnevernet mot all formodning skulle kontaktes er det absolutt ikke noe å være redd for. De stjeler ikke barn slik som mediene og diverse kanaler med forsmådde foreldre fremstiller det.
Senk skuldrene og ikke tenk mer på dette, du er i gode hender hos DPS og dette kommer til å gå helt fint! :)
Skriv gjerne en PM til meg om du vil, jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg, bortsett fra at jeg ble gravid på "vanlig" måte.

<3
 
Back
Topp