Deppa

S

Sliten

Guest
Vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Men jeg føler meg litt deppa for tiden :(

Føler meg skikkelig blerk! Jeg er så misunnelig på enkelte folk og det er jeg ikke stolt av! Burde ikke være det!

Er litt redd for å bli gjenkjent så vet ikke hvor mye jeg skal dele.

Jeg er misunnelig på folk som har god råd, som kan reise over alt. Som kan reise på ferie. Som har råd til å kjøpe det de vil. Som har råd til å kjøpe større hus.
Misunnelig på de som er fine og tynne! Er så lei av å være tykk! Og ikke føler jeg meg noe fin.

Det er liksom ikke så lett å bare slanke seg heller.
Så føler jeg meg så alene! Har ingen å snakke med. Har ikke noen nære venner heller. Ikke som jeg kan snakke med om slike ting. Er så misunnelig på folk som har gode venner de kan snakke med, ha det hyggelig sammen med og finne på ting med. Jeg er veldig sjenert så føler det ikke er så lett å få venner heller.
Lettere å bare holde seg hjemme :(

Jeg er heldig som har mann og noen flotte barn! Men der stopper det.

Vi har et barn med spesielle behov og jeg kjenner at det sliter meg/oss ut! Hverdagen er ganske utfordrende pga dette barnet!
Og det blir lite tid å være bare kjærester. Har ikke råd til å reise bort og ikke har vi noe særlig med barnevakt heller!

Nei huff, får være nok klaging nå. Vet egentlig ikke hva jeg ville med innlegget..

Føler meg bare skikkelig pyton!
 
Vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Men jeg føler meg litt deppa for tiden :(

Føler meg skikkelig blerk! Jeg er så misunnelig på enkelte folk og det er jeg ikke stolt av! Burde ikke være det!

Er litt redd for å bli gjenkjent så vet ikke hvor mye jeg skal dele.

Jeg er misunnelig på folk som har god råd, som kan reise over alt. Som kan reise på ferie. Som har råd til å kjøpe det de vil. Som har råd til å kjøpe større hus.
Misunnelig på de som er fine og tynne! Er så lei av å være tykk! Og ikke føler jeg meg noe fin.

Det er liksom ikke så lett å bare slanke seg heller.
Så føler jeg meg så alene! Har ingen å snakke med. Har ikke noen nære venner heller. Ikke som jeg kan snakke med om slike ting. Er så misunnelig på folk som har gode venner de kan snakke med, ha det hyggelig sammen med og finne på ting med. Jeg er veldig sjenert så føler det ikke er så lett å få venner heller.
Lettere å bare holde seg hjemme :(

Jeg er heldig som har mann og noen flotte barn! Men der stopper det.

Vi har et barn med spesielle behov og jeg kjenner at det sliter meg/oss ut! Hverdagen er ganske utfordrende pga dette barnet!
Og det blir lite tid å være bare kjærester. Har ikke råd til å reise bort og ikke har vi noe særlig med barnevakt heller!

Nei huff, får være nok klaging nå. Vet egentlig ikke hva jeg ville med innlegget..

Føler meg bare skikkelig pyton!

Abaolutt lov å lufte tankene litt av og til! Har egentlig ikke noen råd å komme med, ville bare sende deg en styrkeklem [emoji173]
 
Hei! Jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver. Økonomien her er relativt laber, egentlig. Kroppen er ikke perfekt. Lite venner. Men, jeg har heldigvis ikke den depresjonen jeg hadde før. Gikk over da jeg sluttet på p-pillene, faktisk...
Men uansett - vit at du ikke er alene om å føle sånn.

Jeg vil også råde deg til å undersøke litt. I kommunene jeg har bodd i, har det eksistert en kommunal psykiatrisk tjeneste. Er psykiatriske sykepleiere gjerne som man får snakke med. Tror egentlig alle kommuner skal ha det..? Anbefaler virkelig å undersøke om det finnes et slikt tilbud i din kommune. Spør gjerne legen din dersom du ikke vet selv. Dette tilbudet skal være et gratistilbud for de som har behov for det..

Så.. Om du føler selv depresjonen ta overhånd, test det ut!
 
Det kan gjøre godt bare det å lufte ut alle tankene og følelsene man sitter på i blant, uten at man nødvendigvis klager, så det må du ikke tenke på. :) Selv om en er nedfor til tider, så er det ikke nødvendigvis en depresjon man går igjennom, men dersom du er redd for at du er i ferd med å utvikle en depresjon, så kunne det kanskje ha vært lurt å ha tatt en samtale med legen i første omgang for å høre hvilke råd du kan få med deg på veien videre?

Håper det går bedre med deg fremover, sender deg en stor klem! :Heartred
 
håper det går bra med deg, vil også anbefale deg å prate med fastlegen om hvordan du har det. kan være utbrenthet, depresjon, eller noe annet som plager deg og da vil det hjelpe å bli utredet og få noen å prate med.
 
Av og til er det rett og slett helt nødvendig å lufte tankene litt!
Sender deg en god klem :Heartpink
Og jeg kan godt innrømme at jeg er litt missunnelig på de som er i godt etablerte forhold ;)
 
Takk for at du deler og tør og vise denne siden av livet også! Sender over en stor klem <3
 
Back
Topp