Den store husmortråden

Ja, hun var ikke fornøyd. Men hun har det mye bedre nå enn før barberingen :) pelsen var flokete helt ned til skinnet.. store klumper
En av våre katter blir også ganske fæl. Han har den fine pelsen på fremre halvdel og søte krøller på magen. :happy: Men bakerst på ryggen filtrer det seg og flasser. Tror kanskje ikke han vasker seg der? Kanskje vi rett og slett må skinne ham en dag. :)
 
En av våre katter blir også ganske fæl. Han har den fine pelsen på fremre halvdel og søte krøller på magen. :happy: Men bakerst på ryggen filtrer det seg og flasser. Tror kanskje ikke han vasker seg der? Kanskje vi rett og slett må skinne ham en dag. :)
Kanskje han ikke kommer like lett til der.. har mistanke om det samme her.. pluss at pelsen har veeldig lett for å floke seg. Tynn, statisk, lang pels. Og når det først blir floker, så får hun dem ikke vekk selv.. greit å barbere nå til sommeren uansett :)
 
I dag skal jeg:
Rydde
Pakke til tur for hele familien
Støvsuge (noe bekkenet ikke tåler egentlig)
Vaske gulvet oppe

Sovet tre timer i natt og jeg orker bare ikke[emoji849] Kom arbeidskraft og treng deg på, her vil du motstand finne[emoji28]
 
Burde sikkert benyttet dagen til å rydde [emoji85]
 
Har rydda kjøkken og stue
Støvsugd kjøkken og stue
Laget middag
Bakt gulrotkake
Lufta bikkja

Og burde egentlig vaska litt mer babyklær og hengt opp.
 
Har jobbet fem timer
Hentet i barnehagen
Tømt oppvaskmaskinen
Satt på to klesvask, hengt opp og brettet tøy
Badet storebror
Og må før jeg legger meg pakke det vi trenger i helgen.
 
Fri fra jobb i dag
Ble ikke pakket en ting i går så det må jeg få gjort
Må ta ut av oppvaskmaskinen
Kaste søppel
Pakke bilen
Komme oss avgårde, har en drøy tre timers kjøretur foran oss i dag
 
Igår ble litt heftig, men godt å få unna mye jeg har gått og irritert meg over. Vasket gulvet i hele huset, vasket 3 maskiner med klær og hang opp, brettet og hev masse papp fra garasjen, ryddet og organiserte ute i boden, fikk ryddet bort vinterklær og sko (litt treig, må vel hente det frem igjen snart [emoji23]), vasket utpå alle kjøkkenskap, skuffer, kjøleskap og vegger som hadde søl, organiserte i noen av kjøkkenskuffene, støvsugde sofaen og byttet ut noen av pynteputene, og lagde middag.
Skal brette tøy idag, ellers skal bekkenet få hvile [emoji5]
 
fikk ryddet bort vinterklær og sko (litt treig, må vel hente det frem igjen snart
emoji23.png
)
Ene bilen her har fortsatt (piggfrie) vinterdekk...
 
I dag har jeg fylt og startet oppvaskmaskinen, tømt Sunniva (roboten :D ), tørket av alle benker og bord på kjøkken og stue, gått ut med søppel. Det får nesten holde med 31 grader ute og nesten like mye inne!
 
Tja ...
Jeg har tømt oppvask og ryddet inn skittent igjen.
Jeg har brettet tøy, hengt opp tøy og maskin nr. 2 er satt på.
Jeg har handlet mat.
Jeg har vært på posten.
Jeg har ryddet på badet og vært ute med søpla.
 
I dag har jeg
- støvsugd første etasje
- vasket gulv i første etasje
- ryddet ut av og inn i oppvaskmaskinen
- gjort ferdig syrommet
- foreløpig vasket én maskin med klær (vaskemaskinen er fikset!)

Statisk avgårde for å handle mat.
I går ble klær i str 50 lagt på plass, så etterpå skal jeg vaske str 56 og sengetøy, tenkte jeg. :)
 
Back
Topp