Den store barnevogn-tråden

Noen som vurderer UPPAbaby? Her er mannen teknofreak og har sett på så og si alle vogner på markedet, og faktisk kommet frem til at UPPAbaby Vistas 2017-modell virker supergrei. Den er superlett å gjøre om til søskenvogn, tar liten plass i bilen, masse praktiske finesser og gode nye hjul som kommer til i all slags vær. Sikler på denne i fargen Henry :) En ting er teori, men så får vi se i praksis da ;)
 

Vedlegg

  • VISTA17_Henry_Bass_side.jpg
    VISTA17_Henry_Bass_side.jpg
    92 KB · Visninger: 211
En venninne av meg har den i grå og er såå fornøyd! Tar liten plass i bilen og kommer til overalt :) Og ikke minst fin!!

Nå har jeg snakket med noen som har hatt den, og de sier det er null demping i den til babyer[emoji29] Så selvom den er knallfin så er jeg redd for at det ikke skal være noe god vuggevogn.
 
Nå har jeg snakket med noen som har hatt den, og de sier det er null demping i den til babyer[emoji29] Så selvom den er knallfin så er jeg redd for at det ikke skal være noe god vuggevogn.
Ah, så kjedelig! Skal høre med venninnen min en ekstra gang når jeg ser henne på fredag. Vet at de går mye tur i skog og mark, og hun har ikke sagt noe om det...
 
9dd3fb999ec9750eaceb2e84d00b100a.jpg

Vi har denne, men litt annet understell. Super fornøyd med Emmaljunga! [emoji4][emoji108]
 
Ah, så kjedelig! Skal høre med venninnen min en ekstra gang når jeg ser henne på fredag. Vet at de går mye tur i skog og mark, og hun har ikke sagt noe om det...

Vi endte med å kjøpe en Emmaljunga Edge duo med svinghjul på tilbud vi nå [emoji4] Den har i alle fall god demping og er lun å ligge i [emoji7]
 
Har egentlig vært bestemt på å kjøpe Britax Go Next. Men etter å ha lest om Stokke trailz så heller jeg faktisk mer mot denne!! Samboer er 190 lang, så er viktig at ikke vognen blir alt for lav! Noen erfaringer med Stokke trailz?[emoji4]
 
Kjøpte emmaljunga Edge duo til førstemann, det angret vi fort på. Den var så tung og uhåndterlig. Solgte den når Snuppa var ca 5 mnd og kjøpte oss heller en mountain buggy terrain. Den elsker jeg! Nå står valget i å kjøpe bag og tilbehør til den eller gå for noe helt annet/ søsken vogn. Savner veldig at man ikke kan ha barnet mot seg i MB'en. Sikler fælt på bugaboo donkey og bugaboo buffalo, men det er jo også en stiv pris [emoji85]

Du kan lage bagen til en "sportsdel" du kan ha babyen i opp til 9kg [emoji4]. Den kan du ha mot deg :). Vi var kjempe fornøyde med den, men vår jente var ikke så stor av seg. Baggen til MB er ganske liten i lengden [emoji85].
 
Du kan lage bagen til en "sportsdel" du kan ha babyen i opp til 9kg [emoji4]. Den kan du ha mot deg :). Vi var kjempe fornøyde med den, men vår jente var ikke så stor av seg. Baggen til MB er ganske liten i lengden [emoji85].

Vår jente var veldig stor. Men det er absolutt en mulighet å vurdere. Denne ganga kommer jo våren og sommeren fortere da er det kanskje lettere å bytte over til den "sportsdelen". Sist hadde vi emmaljunga frem til hun var ca 5mnd og vi byttet til sportsdel og MB.
 
Har egentlig vært bestemt på å kjøpe Britax Go Next. Men etter å ha lest om Stokke trailz så heller jeg faktisk mer mot denne!! Samboer er 190 lang, så er viktig at ikke vognen blir alt for lav! Noen erfaringer med Stokke trailz?[emoji4]

Jeg har ingen erfaring med stokke trailz selv. Eller prøvde å trille den litt når vi var på barnas hus, og den var superlett å trille. Men vet ønskemamma har den vognen og hun har skrevet litt om den her :) http://www.onskemamma.no/2017/07/26/hvordan-er-den-vogna/
 
Har egentlig vært bestemt på å kjøpe Britax Go Next. Men etter å ha lest om Stokke trailz så heller jeg faktisk mer mot denne!! Samboer er 190 lang, så er viktig at ikke vognen blir alt for lav! Noen erfaringer med Stokke trailz?[emoji4]

Jeg har Trailz! Den er veldig god å trille, bra med høyde slik at barnet sitter høyt og nær deg. Men den er stor og tung og absolutt ingen vogn man tar ut og inn av bilen hele tiden. Til det synes jeg den er for tung og stor til. Også er det det med solskjermingen som er altfor kort, ellers super vogn.
 
Hvordan går det med dere alle ift å bestemme seg for barnevogn?

Vi var på en stor runde i flere butikker i går og prøvde alle modellene vi har hatt lyst å teste.
Nå er vi enige om at vi går for Wave Silver Cross :D

IMG_1845.jpg
 
Jeg har Trailz! Den er veldig god å trille, bra med høyde slik at barnet sitter høyt og nær deg. Men den er stor og tung og absolutt ingen vogn man tar ut og inn av bilen hele tiden. Til det synes jeg den er for tung og stor til. Også er det det med solskjermingen som er altfor kort, ellers super vogn.

Må bare tipse deg om tinkafu sin solskjerm[emoji7] Denne kan du enkelt knyte på trailz, og er en forlengelse av kalesjen. Så slipper man den parasollen [emoji1303]
La ved bilde jeg fant på Google [emoji6]
ce43a77056d2e1969ba6a6d40e818e53.png
 
Vi har bestemt barnevogn, men lurer på hvilken farge vi skal ha på kalesjen.
Hvilken liker dere best?
Jeg synes egentlig det er kulest med rød, men blir det crazybananas for babyen å ha den rødfargen å stirre opp i når han skal sove? :hilarious: Babyer liker jo farger, så det har kanskje ikke så mye å si :p

IMG_1013.jpg
IMG_1012.jpg
 
Hadde først Silver Cross elegance (nydelig vogn men ble litt for ting de meh) så fikk nå Brio Happy / britax smile og er super fornøyd!!!
Kjøpte med babybagen også så den puttes på når lille snupp nr 2 kommer ;)
Lett og god, god plass under og ellers veeeeldig grei vogn:) Super grei kollektivt og lett å få ibil.
0ec66cf83a2e06ad60e1fbb100189a65.jpeg


Har også den mest geniale vogna ever, Babyzen yojo- håndbagasje på fly og heeeelt genial på reise, elsk elsk elsk:):):) brukes også på shopping senter etc.




Hadde noen mnd ei vogn fra Teutonia, men det er den mest ustabile farlige vogna jeg har sett og den gikk rett i søpla:/
 
Vi hadde Simo til førstemann, men etter at Simo har blitt kjøpt opp av firma i utlandet, har de nok ikke samme kvaliteten som før. Vil derfor ha en annen vogn denne gangen, men usikker på hvilken.
 
Kjøpte Emmaljunga brukt av ei på jobb. Litt tung og stor, så blir en vogn vi kommer til å bruke mye hjemme og hvis vi skal på steder hvor jeg tenker det er kjekt med litt robust vogn. Det jeg synes er fint med den er at den har relativt stor bag. Kommer nok til å kjøpe en trehjuling som er lett og mer håndterlig for å hive i bilen hvis man skal en kjapp tur et sted. Hvis vi også finner det brukt får vi jo nesten 2 vogner som prisen av 1 ny. [emoji16]
 
Vi har bestemt barnevogn, men lurer på hvilken farge vi skal ha på kalesjen.
Hvilken liker dere best?
Jeg synes egentlig det er kulest med rød, men blir det crazybananas for babyen å ha den rødfargen å stirre opp i når han skal sove? :hilarious: Babyer liker jo farger, så det har kanskje ikke så mye å si :p

Vis vedlegget 232677
Vis vedlegget 232678

Utrolig fresh i rød... men ja tenkt tanken jeg også at det må være utrolig slitsom farge å sovne i :)

Jeg har petrol og kremhvit å velge mellom :) har begge og elsker petrol på høst og vinter, og kremhvit på sommeren så det ikke skal bli så varmt nedi vogna :)
 
vi har kjøpt denne for en stund siden :) god å trille å tar nesten ikke noe plass når den blir slått sammen. i tillegg har den en god bilstol som virker som at babyen vil sitte godt i :) (med isofix). praktisk med at det både er bag/sportsdel og at bilstolen enkelt kan klikkes på vognunderstellet.
til en rimelig pris:)
 

Vedlegg

  • 20170925_093250.png
    20170925_093250.png
    721,8 KB · Visninger: 122
Back
Topp