Den store barnevogn-tråden

Har emaljunga Mondial De luxe med understell duo s og e4 veldig fornøgd med den! Stor og god bag som min gutt ikkje ville ligge i [emoji23] så då kjøpte vi en baby jogger city elite når han var 3 mnd og den likte han frå første stund! Bruker begge enda han er 14 mnd, emaljunga e veldig digg på shopping da han ser oss og vi kan underholde han heile tida (utolmodig kar)! Men baby jogger sover han i og e fantastisk på trilleturer i skogen/grus [emoji4]
Så hvilken som blir mest brukt til neste veit eg ikkke, skal kjøpe hard bag til baby joggeren også!
Kan hende vi må kjøpe søsken vogn! Da trur eg valget blir baby jogger [emoji6]
 
Kunne ikke vært mer enig!! Jeg har samme vogn. Syns bagen er helt topp og den er forholdsvis god å kjøre, men altfor tung. Og sportsdelen er crap [emoji12]

Har såå lyst til å selge denne og kjøpe bugaboo buffalo, men mannen bare himler med øynene...Hvis jeg får en grei pris for emmaljungaen og kjøper buffaloen brukt får jeg kanskje lov.

Vi kjøpte babyjogger city elite også etterhvert, og den var så mye bedre på mange områder, men jeg syns jenta mi var for liten til å sitte fremovervendt da hun var 6 mnd [emoji57]

Jeg lurer på hva som gjør at dere ikke liker sportsdelen. Jeg liker emmaljunga vognene, men har jo ikke prøvd noen :)
 
Den delen man bygger om, varer nok maks til ett år. Jeg har sett den live, men ikke testa den selv, så skal ikke uttale meg skråsikkert, men synes barnet sitter veldig lite skjerma for vær og vind og at den ombygde delen ikke er helt optimal for soving.
Men om du vil ha en trehjulsvogn med mange av de samme egenskapene, ville jeg heller gått for TFK Lite. Den er ganske nett, sånn som MB, og har mulighet for en bag som heter Multi X, som kan brukes fra 0 til 1,5 år (avhenger litt av hvor store barn man får tror jeg). Synes den bagen ser mye mer komfortabel ut enn den ombygde til MB.
Når det er sagt, har jeg trilla mye MB (med sportsdel) og det er virkelig en av de beste vognene å trille :)

Takk for svar. Jeg er mest ute etter en vogn jeg kan jogge med som har bagdel sånn at den kan brukes fra baby blir født (ikke det at jeg tror jeg kommer til å jogge med bakvognen, men mer at jeg har tenkt å bare kjøpe en vogn), og jeg usikker på om jeg får tak i TFK der jeg bor. Ikke sett den noe sted. Tenker at den sportsdelen som følger med MB vil ta over for bagsportsdelen i god tid før barnet blir 3 år
 
Sniker fra januar. De nye bagene til MB kan man visstnok bygge om slik at de blir en sportsdel som skal vare opp til 3 år. Ikke sett det live og de ser litt små ut på bilde, men det kan vel funke i starten av sportsdeltiden kanskje? Jeg vurderer MB Terrain selv.

Ja har også sett det, men trodde også det bare var et "mellomstadie".. må sjekkes ut [emoji2][emoji1319] kan bare snakke varmt om MB terrain fantastisk vogn [emoji1319][emoji1319]
 
Sikler mer og mer på Emmaljunga nxt90f [emoji85] Må få dratt i en butikk og prøvd den, så jeg slipper å være opphengt i den hvis den ikke er noe fin "live".
Noen flere som vurderer den? [emoji4]
f77d6b8bd0560fef7fb6db5624bfa5a5.png

a79155d0abeb1451f9ec6eded9cc1f1d.png
 
Jeg lurer på hva som gjør at dere ikke liker sportsdelen. Jeg liker emmaljunga vognene, men har jo ikke prøvd noen :)

For min del er det størrelsen på sportsdelen som er problemet som bidrar sterkt til den uhamslige størrelsen på vogna totalt sett. Jenta mi var klar for sportsdel da hun var 6 mnd og jeg følte hun druknet i den i begynnelsen...
Den tar opp all plass i bagasjerommet (og bilen vår har godt med plass). Det gjør den jo forsåvidt med bagdelen også, men det er så praktisk med stor bag at det gjør opp for størrelsen [emoji12]

Ei i den forrige barselgruppa mi kjøpte emmaljunga super viking 2014 modell, men "kranglet" seg frem til å få med sportsdelen til 2015 modellen som er veldig lik den til bugaboovognene fordi hun ikke likte den gamle modellen som lik den til edge duo [emoji23]
 
Vi har bugaboo Donkey! Og den eeeeelsker jeg! Verdt hver eneste krone! Som jeg sier det er verdt å investere i en god vogn [emoji7]
 
Ja har også sett det, men trodde også det bare var et "mellomstadie".. må sjekkes ut [emoji2][emoji1319] kan bare snakke varmt om MB terrain fantastisk vogn [emoji1319][emoji1319]

Min erfaring fra de to eldste er hvertfall at det er det første året de kan være interessert i å sitte mot meg. Etter det var det over og ut [emoji23] og de satt knapt i vogn etter at de var halvannet.
Men alle unger er forskjellige, så nå som jeg tror jeg "kan" det så får jeg vel en som er heeeeelt motsatt fra storesøstrene.
 
Vurdere denne vognen, men finner ingen tilbakemeldinger på den. Ble helt forelsket <3
 

Vedlegg

  • Screenshot_20170723-003056.png
    Screenshot_20170723-003056.png
    970,5 KB · Visninger: 100
Har vanskelige vognkrav så aner ikke[emoji28]
Vil ha svingbart(svingbare) lufthjul og mulighet til å ha baby vendt mot meg. Den skal ikke være for stor og tung heller. Heller mot TFK og den bagen som kan gjøres om til sportsvogn:) skal sjekke ut den nye til MB også, har hatt MB urban Jungle før og var veldig fornøyd med den, bortsett fra det med at den kun er vendt fra den som triller:-/
 
Var i dyreparken med ungene for et par uker siden, der leide jeg en Stokke vogn til minstemann og likte egentlig den veldig godt! Men er det noen som har erfaring med den på vinterføre?:)
 
Min erfaring fra de to eldste er hvertfall at det er det første året de kan være interessert i å sitte mot meg. Etter det var det over og ut [emoji23] og de satt knapt i vogn etter at de var halvannet.
Men alle unger er forskjellige, så nå som jeg tror jeg "kan" det så får jeg vel en som er heeeeelt motsatt fra storesøstrene.

Ja jentungen her nektet å sitte i vogn når hun lærte å gå, men nå elsker hun det så lenge den er i bevegelse.. [emoji848][emoji23] 1 år og 9mnd nå. Hun har 100% bhg plass så jeg er veldig usikker på om det er vits i å investere i en søskenvogn [emoji848]
 
Jeg har i tillegg til baby jogger city elite så har jeg sett på Britax smile 2. Den er med 4 hjul og de 2 fremme er svingbare. Har noen av dere erfaring med den fra Britax?
 
Vi har en emmaljunga city cross som vi kjøpte til eldste. Den blir brukt denne gangen også. Så vurderer vi søskenvogn.
 
Har Baby Jogger City Elite, men savnet å kunne ha sittedelen mot meg. Ellers er vogna helt suveren! Lett, god å trille, god demping, tar liten plass i bilen og god plass inni.
 
Spennende tråd skal flytte rett etter oul, så da kan jeg begynne innkjøpene! Gleder meg vilt!
 
Vi skal ha TFK joggster twist lite, eller som i nytt design heter trail. Jeg ville ha den i sort, og lette derfor opp fjorårets modell for å slippe turkise sømmer ;)

Elsker håndbremsen, god å ha i bratte bakker og på norsk vinterføre. Samtidig er det god plass i sportsdelen når barnet blir større, og den er kjempe god å jogge med :)
 
Sikler mer og mer på Emmaljunga nxt90f [emoji85] Må få dratt i en butikk og prøvd den, så jeg slipper å være opphengt i den hvis den ikke er noe fin "live".
Noen flere som vurderer den? [emoji4]
f77d6b8bd0560fef7fb6db5624bfa5a5.png

a79155d0abeb1451f9ec6eded9cc1f1d.png
En venninne av meg har den i grå og er såå fornøyd! Tar liten plass i bilen og kommer til overalt :) Og ikke minst fin!!
 
Back
Topp