Den store barnevogn-tråden

Jeg har emmaljunga edge duo med svingbare hjul. Likte godt at baggen var så stor og romslig, men ellers angret jeg ganske mye på at vi valgte akkurat den. Syns den er veldig stor og uhamslig. Tung å bære og styrete å slå sammen i motsetning til baby jogger feks. Vi har stor bil, men likevel tar den heeele bagasjerommet. Akkurat på babystadiet er den grei, men det er ikke mange månedene før en går over til sportsdel, og da rekker ikke denne helt opp syns jeg.
 
Noen som har erfaringer med barnevogn fra denlillebarnebutikken.no og catherinesbarneutsstyr.no? Begge har butikk, så skal selv sjekke ut.
 
Jeg har emmaljunga edge duo med svingbare hjul. Likte godt at baggen var så stor og romslig, men ellers angret jeg ganske mye på at vi valgte akkurat den. Syns den er veldig stor og uhamslig. Tung å bære og styrete å slå sammen i motsetning til baby jogger feks. Vi har stor bil, men likevel tar den heeele bagasjerommet. Akkurat på babystadiet er den grei, men det er ikke mange månedene før en går over til sportsdel, og da rekker ikke denne helt opp syns jeg.

Kunne ikke vært mer enig!! Jeg har samme vogn. Syns bagen er helt topp og den er forholdsvis god å kjøre, men altfor tung. Og sportsdelen er crap [emoji12]

Har såå lyst til å selge denne og kjøpe bugaboo buffalo, men mannen bare himler med øynene...Hvis jeg får en grei pris for emmaljungaen og kjøper buffaloen brukt får jeg kanskje lov.

Vi kjøpte babyjogger city elite også etterhvert, og den var så mye bedre på mange områder, men jeg syns jenta mi var for liten til å sitte fremovervendt da hun var 6 mnd [emoji57]
 
Dette er spennende! Får jo masse nyttig info hos dere! Vurderer selv å kjøpe brukt, er ei på jobb som skal selge ei vogn. Får se hva det blir. Får vel følge med litt her først.
 
Her er vi litt motsatt, jeg er egentlig ganske uinteressert, mens samboer har søkt opp og ned i mente på disse barnevognene og han har kommet fram til at han helst vil ha en Emmaljunga Edge Duo (tror jeg) i spesialfarger til 17! tusen, jeg ramlet nesten av stolen :p
 
Jeg bestilt Baby Jogger City Elite på babybanden (salg) på tirsdag - er kun 12+5 i dag! :O Litt skummelt å bestillt noe før oul, men optimismen slo til.. :D
 
Litt sykt å tenke at vognene går til samme pris som en bruktbil! :eek: altså det er jo helt syke priser de tar! var fast innstilt på at vi skulle finne brukt eller noe rimelig, men nå når vi trenger til to så spørs det om det er så mye utvalg ifht pris og brukt :nailbiting::hungry:
 
Litt sykt å tenke at vognene går til samme pris som en bruktbil! :eek: altså det er jo helt syke priser de tar! var fast innstilt på at vi skulle finne brukt eller noe rimelig, men nå når vi trenger til to så spørs det om det er så mye utvalg ifht pris og brukt :nailbiting::hungry:

Ja, barnevogn er ikke billig..
Vi tenker å spare penger på andre områder av innkjøpene, og kjøpe mye brukt. Men når 3 år gamle vogner legges ut for salg kun 20-25% billigere enn en ny, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe brukt. Det selges jo så dyrt fordi noen kjøper det, men med flere års bruksslitasje, så synes jeg prisene er for høye selv om vogna skulle være godt vedlikeholdt.
Tenker at vogn er noe som blir brukt nesten daglig en periode, og vil gjerne bruke den til flere barn :)
 
bc9de2ddded961149799687a11bb8351.png


Denne skal vi ha[emoji5]


Hvordan tror du denne er i trille i terrenget? Vi bor på bygda, men kommer nokk stort sett til å trille på asfalt. Blir den liten når mna legger den sammen?

Jeg hadde SIMO vogn sist gang, det var en flott vogn, men syns de er så store å tunge!
 
Kjøpte emmaljunga Edge duo til førstemann, det angret vi fort på. Den var så tung og uhåndterlig. Solgte den når Snuppa var ca 5 mnd og kjøpte oss heller en mountain buggy terrain. Den elsker jeg! Nå står valget i å kjøpe bag og tilbehør til den eller gå for noe helt annet/ søsken vogn. Savner veldig at man ikke kan ha barnet mot seg i MB'en. Sikler fælt på bugaboo donkey og bugaboo buffalo, men det er jo også en stiv pris [emoji85]
 
Hvordan tror du denne er i trille i terrenget? Vi bor på bygda, men kommer nokk stort sett til å trille på asfalt. Blir den liten når mna legger den sammen?

Jeg hadde SIMO vogn sist gang, det var en flott vogn, men syns de er så store å tunge!

Det er ikke den mest stabile i terreng syns jeg, siden den har tre hjul og hvis ikke forhjulet har kontakt føler jeg den kan tippe til en av sidene.. Men helt fantastisk på asfalt, grus, gress ++. Litt bred bak når man er i butikk og kjøpesenter, men samtidig er det derfor den føles så trygg og stabil på rett bakke da..
Enkel å pakke sammen med en hånd, og blir veldig kompakt[emoji4]
Eneste minuset er at den kun er framover i sportsdelen.
 
Det er helt grotesk hvor dyre enkelte vogner er. Jeg sikler på en bugaboo buffalo, men mannen holdt på å få sjokk da jeg sa hvor mye den kostet ny. Han sa jeg kunne då lov til å kjøpe en brukt HVIS jeg fikk solgt emmaljunga edge duoen vår til en bra pris.

Problemet er jo at buffaloen er ikke særlig billig som brukt (og de ryker fort da folk er gale etter dem), og Emmaljungaen ikke har så god bruktpris [emoji20]
 
Kjøpte emmaljunga Edge duo til førstemann, det angret vi fort på. Den var så tung og uhåndterlig. Solgte den når Snuppa var ca 5 mnd og kjøpte oss heller en mountain buggy terrain. Den elsker jeg! Nå står valget i å kjøpe bag og tilbehør til den eller gå for noe helt annet/ søsken vogn. Savner veldig at man ikke kan ha barnet mot seg i MB'en. Sikler fælt på bugaboo donkey og bugaboo buffalo, men det er jo også en stiv pris [emoji85]

Sniker fra januar. De nye bagene til MB kan man visstnok bygge om slik at de blir en sportsdel som skal vare opp til 3 år. Ikke sett det live og de ser litt små ut på bilde, men det kan vel funke i starten av sportsdeltiden kanskje? Jeg vurderer MB Terrain selv.
 
Ja, barnevogn er ikke billig..
Vi tenker å spare penger på andre områder av innkjøpene, og kjøpe mye brukt. Men når 3 år gamle vogner legges ut for salg kun 20-25% billigere enn en ny, så ser jeg ikke poenget med å kjøpe brukt. Det selges jo så dyrt fordi noen kjøper det, men med flere års bruksslitasje, så synes jeg prisene er for høye selv om vogna skulle være godt vedlikeholdt.
Tenker at vogn er noe som blir brukt nesten daglig en periode, og vil gjerne bruke den til flere barn :)

Ja ikke sant. Tenkte det ikke kunne stemme når jeg så litt på finn, hvor som du sier, det nesten ikke er noe avslag! Men da er det altså sånn ja! Ja det er vel bedre med en ordentlig vogn enn en du irriterer deg over hver dag i flere år :p DET kjenner jeg at jeg ikke gidder i hvert fall :p
 
Litt sykt å tenke at vognene går til samme pris som en bruktbil! :eek: altså det er jo helt syke priser de tar! var fast innstilt på at vi skulle finne brukt eller noe rimelig, men nå når vi trenger til to så spørs det om det er så mye utvalg ifht pris og brukt :nailbiting::hungry:
Ja tvillingvogn blir jo bare enda dyrere! Har så vidt begynt å se litt.
 
Ja tvillingvogn blir jo bare enda dyrere! Har så vidt begynt å se litt.

Ja ikke sant :eek: og så har jeg ikke akkurat planer om å få bruk for det neste gang heller :p men det er kanskje greit med en slik de kan ha når de er større, da man ikke akkurat kan ha dem sammen i en søskenvogn med eventuelt nestemann heller hehe.

Og vi som til og med nylig hadde kjøpt bil som skulle ha (akkurat) plass til en (enkelt) barnevogn :hilarious: elsker at man rett og slett ikke kan planlegge alt i livet, selv om man (jeg) prøver! :cat:
 
Sniker fra januar. De nye bagene til MB kan man visstnok bygge om slik at de blir en sportsdel som skal vare opp til 3 år. Ikke sett det live og de ser litt små ut på bilde, men det kan vel funke i starten av sportsdeltiden kanskje? Jeg vurderer MB Terrain selv.

Den delen man bygger om, varer nok maks til ett år. Jeg har sett den live, men ikke testa den selv, så skal ikke uttale meg skråsikkert, men synes barnet sitter veldig lite skjerma for vær og vind og at den ombygde delen ikke er helt optimal for soving.
Men om du vil ha en trehjulsvogn med mange av de samme egenskapene, ville jeg heller gått for TFK Lite. Den er ganske nett, sånn som MB, og har mulighet for en bag som heter Multi X, som kan brukes fra 0 til 1,5 år (avhenger litt av hvor store barn man får tror jeg). Synes den bagen ser mye mer komfortabel ut enn den ombygde til MB.
Når det er sagt, har jeg trilla mye MB (med sportsdel) og det er virkelig en av de beste vognene å trille :)
 
Ja ikke sant :eek: og så har jeg ikke akkurat planer om å få bruk for det neste gang heller :p men det er kanskje greit med en slik de kan ha når de er større, da man ikke akkurat kan ha dem sammen i en søskenvogn med eventuelt nestemann heller hehe.

Og vi som til og med nylig hadde kjøpt bil som skulle ha (akkurat) plass til en (enkelt) barnevogn :hilarious: elsker at man rett og slett ikke kan planlegge alt i livet, selv om man (jeg) prøver! :cat:
Nei det er ikke alt man kan planlegge:hilarious: Jeg har sett litt på bugaboo donkey. Den kan gjøres om til vogn for ett barn. Men den er jo dyr:facepalm:
 
Back
Topp