Den store barnevogn-tråden

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Denne må vi vel ha? ;)

Sikkert så tidlig at mange ikke har tenkt på det enda, men før eller siden blir det jo aktuelt. :)
Allerede lenge før vi starta prøvingen tittet jeg på barnevogner og vurderte hvilken jeg/ vi vil ha (mannen bryr seg lite så lenge håndtaket er mulig å justere høyt nok[emoji23]). Bestemte meg i forrige svangerskap, men siden det var mye usikkerhet ble det aldri til at vi kjøpte noe vogn. Tror ikke jeg tør å kjøpe noe som helst før etter OUL, men det er jo gøy å drømme da.

Så, hva slags vogn skal du ha?
Sleng gjerne med bilde til inspirasjon :)
 
Last edited:
Vi har Emmaljunga Mondial DeLuxe i marineblå fra førstemann vi kommer til å bruke [emoji7] gleder meg til å trille med bag igjen [emoji173]
 
Er altså 99,9% sikker på at det blir denne.
Bugaboo Buffalo:
2f6ca50f802e96c164c3eeecf683e725.png


Den koster flæsk, i likhet med mange andre vogner på markedet. Men utenom vogna kommer vi til å kjøpe mye brukt.
 
Jeg er så blank på alt sånt som dette! Så glad jeg har deres vurderinger å lese meg opp på :joyful:
 
Jeg har en emmaljunga fra eldstemann, men den er fortsatt like fin, så tenker å bruke den. Skiftet understell til forrige, men han brukte knapt vogn, så denne gangen kommer vi ikke til å skifte noe. Tror jeg...
 
bc9de2ddded961149799687a11bb8351.png


Denne skal vi ha[emoji5]
 
Er altså 99,9% sikker på at det blir denne.
Bugaboo Buffalo:
2f6ca50f802e96c164c3eeecf683e725.png


Den koster flæsk, i likhet med mange andre vogner på markedet. Men utenom vogna kommer vi til å kjøpe mye brukt.
Den vil vi også ha! Går mye tur i skog og mark, og er generelt ganske aktive, så virker midt i blinken! Så får det heller være det vi bruker mest penger på for babyen vår. Vil du ha rød?
 
Vi har denne som hovedvogn nå:
e29a346480aa448f3b85f90540f72c1d.jpg

Bugaboo Buffalo i shiny chevron som var en limited edition.
Verdens beste vogn.
Nå trenger vi en søskenvogn, og siden vi er ihuga fans av Buffaloen er valget ganske lett :)
Bugaboo Donkey, og den kommer nå i mørk blå <3 sukk :)
7fbf00e3a634fbadca423d94bec78308.jpg

bf049cd61abcfa1e1112bbd62c7897c2.jpg

acc0e0d565b650c9a4d124ef25b33ef7.jpg


Så nå spørs det bare om jeg får overtalt samboer til at vi trenger begge vognene, for jeg vil ikke selge Buffaloen [emoji85][emoji85]
 
Vi har denne som hovedvogn nå:
e29a346480aa448f3b85f90540f72c1d.jpg

Bugaboo Buffalo i shiny chevron som var en limited edition.
Verdens beste vogn.
Nå trenger vi en søskenvogn, og siden vi er ihuga fans av Buffaloen er valget ganske lett :)
Bugaboo Donkey, og den kommer nå i mørk blå <3 sukk :)
7fbf00e3a634fbadca423d94bec78308.jpg

bf049cd61abcfa1e1112bbd62c7897c2.jpg

acc0e0d565b650c9a4d124ef25b33ef7.jpg


Så nå spørs det bare om jeg får overtalt samboer til at vi trenger begge vognene, for jeg vil ikke selge Buffaloen [emoji85][emoji85]

Hva ligger Donkeyen på i pris? Har sikla litt på den jeg også, vi trenger vel også søskenvogn - kanskje!
 
Den vil vi også ha! Går mye tur i skog og mark, og er generelt ganske aktive, så virker midt i blinken! Så får det heller være det vi bruker mest penger på for babyen vår. Vil du ha rød?

Ja, den virker godt egnet på flere områder, og også enkel å ha med på kollektiv transport. Også kan sittedelen være vendt mot meg. Det synes jeg er fint, for babyen er jo sikkert ikke så veldig gammel når vi går bytter vekk fra bagen. Ja, tror jeg vil ha rød :) men akkurat der har vi ikke bestemt oss helt, men den vogna blir det!
 
Hva ligger Donkeyen på i pris? Har sikla litt på den jeg også, vi trenger vel også søskenvogn - kanskje!

Den er uforholdsmessig dyr synes jeg, sånn egentlig, den mørkeblå har ikke kommet enda så den vet jeg ikke hvor mye vil koste, men den vanlige sorte som komplett søskenvogn koster rett i underkant av 16k.... den mørkeblå er et par tusen dyrere enn den vanlige i Buffalo så er vel sikkert noe av det samme i Donkey. [emoji200]dyrt!!
 
Her blir det å kjøpe bagdel til Babyjogger City Elite vogna vår, og ståbrett til mini [emoji4]
 
Den er uforholdsmessig dyr synes jeg, sånn egentlig, den mørkeblå har ikke kommet enda så den vet jeg ikke hvor mye vil koste, men den vanlige sorte som komplett søskenvogn koster rett i underkant av 16k.... den mørkeblå er et par tusen dyrere enn den vanlige i Buffalo så er vel sikkert noe av det samme i Donkey. [emoji200]dyrt!!

Nei, det er jammen for dyrt! :eek: syyyykt!
 
Jeg kjøpte en Emmaljunga Classic Sport med tilhørende mykbag til førstemann i 2010, og har brukt samme vogna til nr 2 og nr 3. Jeg er strålende fornøyd, og kommer til å bruke samme til nr 4. Den er godt brukt, men fordelen når man har kjøpt kvalitetsvogn er at den varer :)

Jeg likte spesielt det å ha mykbag inni vogna, for da kunne man lett velge å ta den ut og bruke den som seng om man var på besøk eller hytta

Den er kanskje ikke den beste som kjøpesentervogn, men den er super her ute på landet og som hjemmevogn
 
Last edited:
Ja, den virker godt egnet på flere områder, og også enkel å ha med på kollektiv transport. Også kan sittedelen være vendt mot meg. Det synes jeg er fint, for babyen er jo sikkert ikke så veldig gammel når vi går bytter vekk fra bagen. Ja, tror jeg vil ha rød :) men akkurat der har vi ikke bestemt oss helt, men den vogna blir det!
Så digg at den er enkel på kollektiv! Takk for tips ;) Kul i rød!!
 
Ja fytti! Jeg fikk litt bakoversveis nå, har ikke tenkt pris engang, men 18k for en vogn er bare for mye. Hjælpes!!

Ja, det er galskap! [emoji85] Vi betalte mye for vår Emmaljungavogn, tviler på at samboer går med på en sånn en ;)
 
Back
Topp