Den store babydrømmen

Håper det blir en bedre time enn du frykter. :) Han jeg var til hadde også fått endel forskjellige tilbakemeldinger, men jeg syns han var helt grei. :)
 
54AFF060-299F-451B-A843-87B9E0A84373.jpeg
3B84003E-3567-4FF7-A9D7-28607B3C9870.png


503A0C89-52DE-4E25-A039-C8D447D09B41.png





Jeg tror jeg har eggløsning i dag.
Men, de avanserte monitoren er ikke helt enig ;)
Den hadde nok vist max i ettermiddag :)
 
Håper det blir en bedre time enn du frykter. :) Han jeg var til hadde også fått endel forskjellige tilbakemeldinger, men jeg syns han var helt grei. :)

Ja, jeg håper virkelig hun er hyggelige enn tilbakemeldingene hennes tilsier :)
 
Håper du får en god opplevelse av legen.
Vi var hos en lege da vi fikk påvist ma, han var veldig rar og lite imøtekommende da vi kom inn for det vi da trodde var en tul.
Men jeg måtte endre oppfatningen min, det viste seg å være en høyst sympatisk og dyktig lege.
Noen ganger blir ting feil, uansett. Mens andre ganger må man bare få endret sin oppfatning.
Og så tenker jeg at man ofte ikke skriver en vurdering av legen om man er fornøyd.
 
Håper du får en god opplevelse av legen.
Vi var hos en lege da vi fikk påvist ma, han var veldig rar og lite imøtekommende da vi kom inn for det vi da trodde var en tul.
Men jeg måtte endre oppfatningen min, det viste seg å være en høyst sympatisk og dyktig lege.
Noen ganger blir ting feil, uansett. Mens andre ganger må man bare få endret sin oppfatning.
Og så tenker jeg at man ofte ikke skriver en vurdering av legen om man er fornøyd.

Nei, det har jeg tenkt litt på også. Alle kan ha en dårlig dag og nordmenn er ikke akkurat kjent for å rope høyest hvis de er fornøyde.
Jeg skal gi henne en sjanse og håpe på det beste :)
 
Jeg er kjempe forvirret.
Har ikke fått positiv EL test med de på monitoren som dere ser, men gamle viser peak og avanserte viser kun høy.
La jeg igjen lik temp som i dag, i morgen så får jeg rødt kryss og vil da være 3 DPO i morgen.
Jeg fikk ikke EL smerter før i natt. Kjenner det nå og at jeg er øm der inni.

Hva er dere logiske forklaring? EL? ikke EL?
Kroppen prøvde, men fikk det ikke til?
Gleder meg til jeg kan få skikkelige svar fra GU
emoji848.png
emoji848.png




be28642df8e5c6e3d13f57716b3b46e8.jpg


ff8116de8dafa596e9947356f134894b.jpg


8df01591c3e80243a6738bae957f2853.png


54a91b42ff361402d8870d559b42a780.png




Jeg skal forsøke en ny test i ettermiddag for å se hva den sier.
Veldig kjedelig hvis jeg ikke har EL.
Gleder meg til GU time!
 
9181f98e2ae6ab115f8304e165d3dd3d.jpg


e35c2d91a92a77c45d9f1d92e40eefc9.jpg


Tror jeg har fått svaret på hvorfor jeg ikke blir gravid. Tror ikke jeg har LH topp.
emoji20.png
emoji24.png
emoji174.png
 
Beklager om jeg spør dumt i dagboka di, men hva er LH topp?

Ingen dumme spørsmål i min dagbok! :D Her er det bare å spørre :D

LH topp (luteiniserende hormon) er hormonet som gjør at egget slippes kort fortalt.
Siden jeg ikke får LH topp, er jeg redd eggene mine ikke slippes. Men at kroppen fortsetter syklusen som "normalt" med temp økning etc selv om egget ikke ble sluppet.
 
2213BB90-F855-4FD6-A596-1813708F2139.jpeg



Tempen sank igjen i natt. Håper den stiger igjen i natt.
Jeg våkna av at jeg har ekstremt tissetrengt ved 4 tiden + at jeg måtte lukke vinduet halvtime før alarmen ringte. Bygningsarbeid rett utenfor soverommet.
Så, tempen er ikke helt rett ☹️
 
Bestilte nye EL tester fra e-bay. Håper de kommer raskt :)
 
5 DPO 12/01 -

Jeg er fremdeles like trøtt, hormonell og steinkåt som jeg har vært siden hva jeg tror er EL.
PMS monsteret flyttet inn samme dag som EL krysset poppet frem. Rart, men men :)
Er nok hormonene mine som er virkelig på styr.
Pluss at jeg kjenner jeg begynner å bli smådeprimert.
Det er en enorm påkjenning å være ufrivillig barnløs i tillegg til alle "hverdagsproblemer"
I tillegg til å være veldig mye alene (bor på et helt nytt sted), har en sambo som gamer ekstremt mye og at savner familien og vennene mine hjemme på Østlandet gjør at hverdagen ikke blir så ålreit.
Har snakket med sambo ang å redusere antall timer med gaming. Jeg er ganske ensom for å være ærlig.
Det går naturligvis hardt ut over humøret. Når man ikke har noen å snakke med.
Håper det blir bedre når jeg begynner på skolen neste uke og får muligheten til å bli kjent med andre mennesker.

Ang tempen så ligger ting velig likt som de siste par syklusene.
Vi får se i morgen om tempen stiger. Jeg håper virkelig det for å si det slik ;)




291c1d08d5544b4cc93d95bd4f32c379.png


e560b566a70df8214431be501a07a65c.png
 
Tidligere syntes jeg det var så utrolig koselig å se på de voksende magene inne på terminforumene.
Nå blir jeg bare trist :(
 
*klem*


Nå har jeg endelig fått lest hele dagboka di.

Det er veldig vanlig med de tankene du snakket om her i jula. Det er liksom så naturlig og "enkelt" å få barn så det føles som et nederlag når man ikke får det til. Man føler man ikke er verdt noe eller fortjener noe bra...

Sa ikke du i starten av dagboka di at du for lenge siden fikk vite at kroppen din ikke klarer modne egg ordentlig? Det kan jo virke som at du ikke har full/riktig effekt av Letrozol. Du får jo tydelig stigning i LH siden testene blir sterkere og sånn, men kan jo virke som at de fremdeles ikke modnes nok eller slippes.... Bare teorier fra min side altså.

Masse lykke til hos gyn! Håper virkelig du kan få noe mer hjelp så du kan få oppfylt drømmen din.
 
Tidligere syntes jeg det var så utrolig koselig å se på de voksende magene inne på terminforumene.
Nå blir jeg bare trist :(
Uff ja, terminforum holder jeg meg langt unna. Synes det er hardt nok å se alle magene rundt meg i hverdagen. Venner, familie og folk på gata...

Ensomhet er virkelig hardt. Jeg var plaget med det før, men har heldigvis fått noen gode venner her jeg bor nå også. Exen min gamet også mye, og det gikk veldig mye ut over mitt humør, så kjenner til det der. Du har ikke noen hobbyer du da, som det kanskje er flere som holder på med? Søke opp lag, foreninger og grupper. Så kan du drive med «ditt», gjerne i en sosial setting, mens kjæresten gamer? Å starte skolen vil nok også hjelpe ja.
Men uansett, det å være ny en plass er aldri lett! Men det går heldigvis over som oftest. Jeg heier på deg!
 
Jeg kjenner igjen følelsen av å være ensom når man er sammen med noen som gamer mye. Man kan være i samme hus, samme rom til og med, og føle seg helt alene. Min eks spilte mye.

Jeg har flyttet til samboeren min sin hjembygd, så jeg kjenner INGEN her. Hadde han spilt i timesvis hadde jeg nok også følt meg veldig ensom. Men som Ilia sier, det hjelper når skolen starter. Jeg har jobb og skole, og det er herlig å komme seg ut noen timer. Har ikke tid til å kjede meg.
 
*klem*


Nå har jeg endelig fått lest hele dagboka di.

Det er veldig vanlig med de tankene du snakket om her i jula. Det er liksom så naturlig og "enkelt" å få barn så det føles som et nederlag når man ikke får det til. Man føler man ikke er verdt noe eller fortjener noe bra...

Sa ikke du i starten av dagboka di at du for lenge siden fikk vite at kroppen din ikke klarer modne egg ordentlig? Det kan jo virke som at du ikke har full/riktig effekt av Letrozol. Du får jo tydelig stigning i LH siden testene blir sterkere og sånn, men kan jo virke som at de fremdeles ikke modnes nok eller slippes.... Bare teorier fra min side altså.

Masse lykke til hos gyn! Håper virkelig du kan få noe mer hjelp så du kan få oppfylt drømmen din.

Hei :)

Så hyggelig at du leste hele :D

Jo, det stemmer det ang ikke modne egg så det er absolutt mulig at letrozol ikke får full virkning. Det skal jeg absolutt høre med GU om :)
Det er veldig mulig og absolutt noe jeg skal undersøke videre :D
Tusen takk for gode innspill! :Heartred:Heartred

Klem :Heartred
 
Uff ja, terminforum holder jeg meg langt unna. Synes det er hardt nok å se alle magene rundt meg i hverdagen. Venner, familie og folk på gata...

Ensomhet er virkelig hardt. Jeg var plaget med det før, men har heldigvis fått noen gode venner her jeg bor nå også. Exen min gamet også mye, og det gikk veldig mye ut over mitt humør, så kjenner til det der. Du har ikke noen hobbyer du da, som det kanskje er flere som holder på med? Søke opp lag, foreninger og grupper. Så kan du drive med «ditt», gjerne i en sosial setting, mens kjæresten gamer? Å starte skolen vil nok også hjelpe ja.
Men uansett, det å være ny en plass er aldri lett! Men det går heldigvis over som oftest. Jeg heier på deg!

Nei, har ikke så mange hobbier skal jeg ærlig innrømme. Jeg liker å trene litt også går jeg tur med hundene. Men, det tar ikke like mange timer som gaming ;)

Når skolen starter, vil det ta opp veldig mye av tiden min og det synes jeg er veldig veldig bra :p
Jeg håper jeg klarer å bli kjent med nye mennesker snart :)

klem :)
 
Jeg kjenner igjen følelsen av å være ensom når man er sammen med noen som gamer mye. Man kan være i samme hus, samme rom til og med, og føle seg helt alene. Min eks spilte mye.

Jeg har flyttet til samboeren min sin hjembygd, så jeg kjenner INGEN her. Hadde han spilt i timesvis hadde jeg nok også følt meg veldig ensom. Men som Ilia sier, det hjelper når skolen starter. Jeg har jobb og skole, og det er herlig å komme seg ut noen timer. Har ikke tid til å kjede meg.

Jeg har gjort det samme :p Flytta til sambo sin hjemmebygd, og helt ærlig? I hate it! Jeg er ikke ei bygde jente. Jeg er ei byjente. Jeg må nærmere sentrum for å ha det bra! Må være avhengig av buss, tog eller andre til å kjøre?
Nah, nei. Jeg liker å klare meg selv..

Men, det skal bli godt å komme seg på skolen ja :) Få brukt hodet litt igjen :p
 
Back
Topp