Den store babydrømmen

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Jeg vil også starte en liten dagbok [emoji4]
Er ei 30år gammel kvinne som er i et samboerskap med en meget fin mann [emoji6]
Vi har bestemt oss for å prøve å få en liten en.



For ca 8år siden fikk jeg vite at jeg vil få store problemer med å kunne få barn på egenhånd.
Jeg har eggløsning, men slipper umodne egg.
Samme problemstilling enda.
Skal starte på femar i oktober-syklusen og håper det vil gjøre piffen.
Må innrømme at jeg er god og rund [emoji6] 164cm høy og 89kg. Tenker at det å legge om kostholdet samtidig som jeg starter opp igjen med trening vil hjelpe masse.
Jeg snakker ikke om en skikkelig slankekur, men velge mat utifra hvilket næringer maten gir meg og hva goder den gir kroppen min.
Det var det jeg ble rådet til av ernæringsfysiolog. [emoji1]

Første pp starter når jeg får mens nå i sept, men starter altså på femar i oktober-syklusen [emoji4]

Klem fra meg [emoji4]

Oppdatering 27/10 - Har bestilt privat GU time 03/01. Da har Letrozol fått et par mnd å prøve seg på og jeg kan få et skikkelig svar.
Fått et svar fra lege, et svar fra en GU og et annet svar fra annen GU. Veldig fortvilende når man ikke vet hva man skal forholde seg til og resultatet uansett er ufrivillig barnløs.

Oppdatering 26/11.
PP3 er et faktum, men her er charten fra min første ff. [emoji5][emoji5]
Håper den sitter på neste [emoji256][emoji319]
7330315cb3d45715c77f651fc422b8ce.png


Desember chart:

a62872b84f0c53c25c60457365e4e954.png



Januar Chart


637c3faf5b97ee16f689cf7444671ebe.png



Handleliste for baby: (Kommer til å endre farge til svart etterhvert som det er handlet inn)
  • Bbhugme
  • TFK sportsdel
  • Kommode
  • Ergobaby
  • Babysittedel til Stokke
  • Vippestol
  • Babygym
  • Leketeppe
  • 4 pysjer i hver størrelse. 2 i ull og 2 i bomull
  • Babyseng
  • Sengekant
  • Tisselaken x2
  • Laken x2
  • Sengesett x2
  • Uro
  • Babymadrass
  • Babybadekar
 
Last edited:
Venter på å starte på første pp enda :p
TR er nå en dag sen. Så typisk at den er sen når jeg vi at den skal starte :p Jeg vet jeg ikke er gravid nå, så venter utrolig utålmodig ;)
Ble tilbudt ny jobb i dag som jeg starter i på tirsdag, så håper jeg slipper å stå med de verste menssmertene når jeg skal stå i ny jobb :p
 
Da kom TR. På dag 33, så da er vi gang med første pp.
 
Masse lykke til i første pp! :happy:
 
Da er første pp snart over og jeg forventer at tanta skal komme mellom i morgen til lørdag en gang. Jo før jo bedre. Tok g-test i dag som var neg :( håper virkelig letrozol gjør susen.
Bestilt legetime for ny utredning også.
Jo fortere tanta kommer, jo bedre ;)
 

Vedlegg

  • 1127E902-7A10-4D28-BB7B-20EA2DF0DB0E.jpeg
    1127E902-7A10-4D28-BB7B-20EA2DF0DB0E.jpeg
    419,2 KB · Visninger: 397
TR kom endelig i går :D
CD2 og i morgen begynner jeg på Letrozol. Jeg er så spent på om det faktisk skjer noe. Skal ta enkle kurer de første 2 syklusene og deretter doble de neste to. Håper virkelig det holder med enkel :)
Er litt spent på bivirkningene også. Det må jeg ærlig innrømme :)
 
I dag tok jeg første Letrozol-tabletten. Spennende måned. Jeg vet at muligheten er liten, men nå er det faktisk en mulighet der. Det er jeg så takknemlig for :Heartpink:Heartpink
 
Jeg vet helt ærlig ikke om det er letrozolen eller en hormonell TR runde, men jeg er veldig emosjonell i dag. Veeeldig emosjonell. Begynte å gråte litt når jeg gikk tur med hundene i dag tidlig.
Vært mye å tenke på i det siste, men det går seg til :)
 
Siste Letrozol tatt for denne pp. Jeg kjenner stikkinger og litt ubehag i eggstokkene, så jeg har et håp at det er tegn på at tablettene fungerer. Kanskje gullegget slippes denne mnd? Er lov å håpe :Heartred
Jeg lever som vanlig frem til positiv test, det må jeg innrømme.
Når det er sagt, må jeg legge til at jeg ekstremt sjeldent rører alkohol, jeg snuser ikke og jeg røyker heller ikke.
Min store last er sjokolade :biggrin:laughing002
 
f5f1a149183d54de1472ddf1132e572d.jpg


Jeg er nå på CD8 og det ser ut som kroppen min allerede er klar for eggløsning [emoji15][emoji15][emoji15] jeg er ikke ferdig med på spotte en gang [emoji33][emoji33][emoji33]
Øverste er fra i går CD7. Nederste fra i dag.
Skal ta en test til når jeg kommer hjem etter kveldsjobbing.
Spennende
 
f5f1a149183d54de1472ddf1132e572d.jpg


Jeg er nå på CD8 og det ser ut som kroppen min allerede er klar for eggløsning [emoji15][emoji15][emoji15] jeg er ikke ferdig med på spotte en gang [emoji33][emoji33][emoji33]
Øverste er fra i går CD7. Nederste fra i dag.
Skal ta en test til når jeg kommer hjem etter kveldsjobbing.
Spennende
Så spennende!! Sjokolade er farlig last ja Tenker og jeg vil gå ned i vekt. Veie like mye som de andre 2 svangerskapene. Blir spennende å følge her ;)
 
Så spennende!! Sjokolade er farlig last ja Tenker og jeg vil gå ned i vekt. Veie like mye som de andre 2 svangerskapene. Blir spennende å følge her ;)

Sjokolade er rett og slett farlig ;)
Hvordan var din vekt da du var gravid I forhold til nå? :)
 
Sjokolade er rett og slett farlig ;)
Hvordan var din vekt da du var gravid I forhold til nå? :)

Ja nå er det 6 kilo mer. Men for meg er det mange kg og det er tungt å gå gravid så jeg har tenkt på det så mange ganger å få time hos en ernæringfysiolog :)
Kan liksom ikke slanke seg når man er gravid
 
Ja nå er det 6 kilo mer. Men for meg er det mange kg og det er tungt å gå gravid så jeg har tenkt på det så mange ganger å få time hos en ernæringfysiolog :)
Kan liksom ikke slanke seg når man er gravid

Nei, men det er jo forskjell på å (unnskyld uttrykket) stappe i seg 2000kcal med junk enn å spise mat til samme kalorimengde, men basert på næring :)
Det er min tankegang. Ikke slanke seg, kutte ned på kcal eller overtrene. Bare velge mat som er bra for kroppen :)
 
Nei, men det er jo forskjell på å (unnskyld uttrykket) stappe i seg 2000kcal med junk enn å spise mat til samme kalorimengde, men basert på næring :)
Det er min tankegang. Ikke slanke seg, kutte ned på kcal eller overtrene. Bare velge mat som er bra for kroppen :)
Yes. Enig ;)
Leve sunt då;). "Slanke seg"
 
Ååh, dette tar sååå lang tiiiiid. Jeg skulle virkelig ønske jeg viste når jeg ville få baby :Heartpink:sign19:Heartblue
 
CD11. Dagene snegler seg avgårde, men jeg er nok mer hormonell enn vanlig. Merker at jeg er mer sliten også.
Satser på at det bedrer seg :)
 
Back
Topp