Den lange veien........

Ord dekker ikke over hva en skal si i denne situasjonen - forferdelig lei for at det gikk galt [:(]

Ta vare på hverandre, og IKKE gi opp
 
Takk jenter for den støtten jeg har fått her inne de siste ukene gjennom en vanskelig tid.
Ting går mye bedre nå.
Har siste dag med sykemelding hjemme i morgen. Tenkte jeg skulle holde gutten hjemme fra barnehagen da.
Han har sett alt for lite til en god mamma den siste tiden. [:(][:(][:(]
I morgen skal vi kose oss sammen. [:D][:D][:D]
I dag ville han ikke dra i barnehagen ville bare kose med mamma, i morgen vil han få lov. [:D][:D][:D]
Jeg gleder meg virkelig [:D][:D][:D][:D]
 
Åh det hørtes kos ut[:D]
Det blir vel godt for begge dere å bare ha en kose dag sammen[:)]
Og med en sånn sjarmør som du har blir nok det en hærlig dag[;)]
Kos dere masse
 
Da var det tilbake på jobb i morgen.
Gruer meg skikkelig.
Har tross alt vært sykemeldt i nesten 4 uker.
Først 2 uker for truende abort, så 2 dager på jobb, 1 uke for MA, så ut uken etter utskrapningen siden pillene ikke fungerte.

Vet jeg ikke må si noe, de har ikke noe krav på å vite, men....
Det er alltid et men....
Mine kollegaer kommer til å lure noen kommer til å spørre.
Hva skal jeg si?
Er ikke sikker på om jeg orker å fortelle.
De to forrige gangene hadde jeg ikke noe problemer med å fortelle, denne gangen knyter det seg inni meg med tanke på å fortelle.

Skal likevel være deilig å komme igang igjen.
Få normalisert livet igjen
 
Det gikk fint på jobb idag, selv om jeg har hatt en dårlig dag.
Bestemte meg for å være ærlig.
Fikk "streng" beskjed om at dersom jeg følte for det kunne jeg godt lukke døren til kontoret (har en åpen dør politikk), eller gå meg en tur.
Det var også helt greit at jeg ikke var helt 100%. Om jeg tok det litt med ro på dårlige dager var det greit.
Og så klart de 2 ukene i ferien jeg var sykemeldt, får jeg valget mellom å få dem utbetalt, overføre til neste år eller ta senere.
Jeg kommer til å ta noe i september og noe i desember, og så overføre resten til neste år.
Er utrolig sliten nå, men det går på et vis.
 
I dag var den dagen jeg egentlig skulle ha hatt 1. svangerskapskontroll.
Isteden ble det en time siden jeg mistet igjen.
Jeg må igjen skryte av legen min.
Hun tar meg alltid seriøst, og tar seg god tid.
Tror jeg var inne i 45 min.
Vi snakket mye om hva som hadde skjedd, det er 3. gang på rad nå.
Jeg sa som det var at jeg hadde snakket med mannen min og vi hadde kommet frem til at vi ønsket en utredning før vi bestemmer oss om vi vil prøve en gang til, og ønsker å bruke resultetet av en utredning til å bestemme oss.
Hun syns det hørtes ut som en god ide.
Leste papirene min og se rett ut at på slike saker har hun bedre erfaring med riksen enn Ahus, og kommer til å sende søknaden min om utredning direkte dit. Av hennes erfaring gir de også veldig god oppfølging, om man er i systemet, når man blir gravid igjen, og om jeg ikke får det av dem kommer hun til å gjøre hva hun kan for at jeg skal få UL en gang i uken ut 1. trimester.
Det er ikke snakk om at jeg igjen skal gå med død spire i magen i ukesvis igjen.

Jeg føler meg veldig beroliget nå.
Ja, vi har mistet 3 ganger, og er selvfølgelig triste for det, men føler også etter legebesøket før i dag en lettelse.
Nå kommer vi i det minste en vei......
 
Så bra at legen din er så forståelsesfull og hjelpsom[:)]
Håper dere får den hjelpen dere trenger for at lillebror/lillesøster skal bosette seg i 9mnd[:)]
Det fortjener du[:)]
 
Mai 1997
Jeg var ung.
Jeg var student.
Jeg tok en øl.
Jeg var på rett sted til rett tid.
Det var fredag.
Noen sa de kunne skaffe meg en bedre jobb ved siden av studiene.
Tirsdagen etter begynte jeg.

Jeg gikk oppover...
Startet med timelønn, endte med 100% faststilling

I dag gikk jeg ut døren etter min siste dag.
I dag spiste vi kake.
I dag fikk jeg gave.

I morgen begynner jeg i ny jobb.
Riktignok innen samme firma, men en helt annen avdeling.
I morgen skal jeg møte opp et annet sted.
Det føles utrolig rart.
Det føles uvirkelig.

Skal også igang med utredning for hvorfor vi mister.
Første legetime på sykehuset 9. november.
Trenger bare å få igjen mensen.

En ny start.
Jeg tenker på Alf Prøysen

Du ska få en dag i mårå, som rein og ubrukt står
med blanke ark og fargestifter tel........................
 
Så spennende med ny jobb[:)] Gratulerer[:D]
Og så flott at du er i gang på sykehuset[:)] Håper mensen finner veien til deg fort[:)]

 
Var på sykehuset i går og tok blodprøver, 12 glass til sammen.
Og flere skal tas når mensen kommer.
Mannen har prøvd å få bestilt time for å ta sine prøver, men klarte ikke får tak i dam i går. Prøver igjen på mandag.

Har legetime 9/11.
Håper prøvene som blir tatt forut for denne timen kommer til å gi svar.
Håper det er neo som vil være lett å fikse.
Håper vi snart kan begynne å prøve igjen.
Håper jeg ved neste graviditet slipper å miste.
 
ORIGINAL: GunnElin

Ønske dæ så mye lykke til å håpe virkelig ønskan dine kommer i oppfyllelse.
Klem


Ja, ikke sant.
Gleder med veldig til uten "regnfrakk"
Gruer meg til månedene mensen kommer før ||.
Har vært utrolig deilig egentlig de siste månedene hvor vi ikke har hatt dette stresset med å prøve.
Har blit mye mer avslappet. Fått mer tid til å ta vare på kjærligheten, ikke bare tenke på

Hvordan går det med deg?
 
Trodde aldri jeg skulle juble for det [8D][8D]
9,5 uker siden utskrapning. Syns det var på tide nå.
 
ORIGINAL: FruStina

verdens kjedeligste ting å vente på tanta, så godt hu kom !! [;)]


Ja, ikke sant.
Hun kom i siste liten også.
Skal ta masse blodprøver forskjellige steder i syklusen i forbindelse med utredningen. Ut av kalenderen ser jeg at jeg kommer til å ta siste blodprøve dagen før lege timen.
 
Håper det gir noe svar da, og du kan få hjelp, slik at gogutten din får sant, han SKAL bli storebror en dag
 
En uke igjen før vi skal til legen.
Fy f*** som jeg gruer meg.
Fy f*** som jeg gleder meg til den er ferdig
Åååå som jeg håper de har svar allerede da.

Hva viss de sier at gutten vår bare er ren og skjær flaks som aldri burde ha eksistert?
Hva om vi ikke kan få en til?

Hva viss de bare gir oss en resept og sier dette vil hjelpe dere?
Hva om vi kan bli gravide igjen uten å være redd for å miste igjen?

Hva viss de ikke har noen svar?
 
Huff, for noen forferdelige tanker og spørsmål, må være megatøft, men vet du hva, dere har fått et mirakel, hvorfor skal det ikke skje igjen ? Jeg håper av hele mitt hjerte dere får svar, positive og støttende, som gjør at du kommer i gledes hyl inn hit med oppdatering !
 
ORIGINAL: FruStina

Huff, for noen forferdelige tanker og spørsmål, må være megatøft, men vet du hva, dere har fått et mirakel, hvorfor skal det ikke skje igjen ? Jeg håper av hele mitt hjerte dere får svar, positive og støttende, som gjør at du kommer i gledes hyl inn hit med oppdatering !


Det er liksom slik, man håper det beste, men frykter det verste.
Jeg gruer meg skikkelig. Svarene vi til slutt får, om det så er i morgen, eller en annen dag, vil være grunnlag for om vi tør prøve igjen. Har så veldig lyst på en til, men frykter jeg må forlate dere uten.
På en måte har en innfunnet meg litt med den situasjonen. Er forberedt på at det kanskje bare blir med den gutten vi har. Selv om jeg håper på noe helt annet. Kommer med oppdatering i morgen
I mellomtiden trøster jeg meg med denne [:D]
 
aaaw....blir litt lei meg når du skriver slik, men evig optimist som jeg er, så krysser jeg alt jeg har for at positive ting vil skje for dere fremover. Men aaaaaaaaaaaaawe.....veldig godt du har en slik prins å trøste deg med, smelter hvert et hjerte han !!!
 
Følger spent med på oppdatering i morgen !!!
 
Alle blodprøvene og prøvene fra mannen var fine.
De manglet svar på kromosom prøvene, men siden vi har et friskt barn fra før er sjansen for at det er noe galt med dem utrolig små.
Det var endel prat frem og tilbake. En ting hun reagerte på av at gutten vår bare hadde veid 2734 g ved fødsel selv om han kom på termin. Det hun sa var at det kan skyldes at egget ikke har borret seg så langt det burde inn i livmorveggen. Det kan også være grunnen til at vi mister.

Jeg snur meg mot gutten som sitter trykt på pappa sitt fang, får en tåre i øyekroken, vi kunne ha mistet han også....

Den gode nyheten at det kan fikses. Jeg har fått med meg resept på progesteron og blodfortynnende. Det skal fikse det.
Skal begynne å ta det så fort jeg sitter med en positiv test.
Fikk også beskjed om at når jeg ble gravid igjen, skal jeg sende dem et brev så får jeg tidlig UL uten å måtte gå gjennom fastlegen [:D][:D]

Prøvingen begynner igjen om en månedstid. Håper det går fort denne gang...
 
Back
Topp