Deler du og din partner samme seng hver natt?

Av og til når barna er syke eller vi er syke så sover den andre på gjesterommet eller i senga til barnet som er sykt (og da det syke barnet i vår seng sammen med en av oss). Så hender det en av oss (stort sett meg) går å legger seg i en annen seng på natta om en (eller to) av unga har kommet inn å lagt seg hos oss, da kan det gjerne bli litt trangt om plassen i vår seng ;) Gjerne om jeg også er oppe på do når det har havnet en unge i vår seng, for da er det plutselig ikke plass i det hele tatt når jeg kommer tilbake for da har de breia seg ut og jeg tar ikke sjansen på å vekke dem med å skyve dem lenger inn i senga.

Om unga har omgangssyke har vi gjerne bare lagt madrasser på gulvet i stua eller noe for å forhindre mest mulig vask.
 
Ja, så lenge begge er hjemme[emoji4] men veldig sjeldent noen er borte.
 
Sover i samme seng 99% av tiden
 
Alltid, men hvis han er forkjøla blir han forvist til gjesterommet for da snorker han enda mer enn vanlig :)
 
Her hos oss er det like vanlig at mamma tar barnerommet og 4-åringen sover i dobbeltsengen med far som at mor og far sover sammen. Enkelt og grei løsning som gjør at alle får alle sove om noen ikke er helt i form etc.

Siste døgn har 4åringen hatt høy feber og vil ikke sove alene - så mor tok barnerommet (har 90cm rammemadrass) og far tok "nattevakten" med sjuk unge. Jeg, som er høygravid, får dermed sove i fred de timene jeg klarer å sove. Andre ganger har det vært en av oss voksne som ikke får sove og "bytter" rom med 4-åringen.

Vi har hatt slik "fordeling" siste årene i helt tilfeldig rykk og napp etter hva vi trenger av søvn etc. Funker utmerket hos oss.
 
Ja, det gjør vi :) Di eneste gangene vi ikke har sovet i samme seng, er når en av oss har vært på tur eller di to gangene rett før jeg fødte og han måtte ligge på sofaen fordi jeg visstnok snorket så høyt :D Kan godt være at han legger seg i stuen denne gangen også; om jeg begynner å snorke så høyt igjen:p Men sover best med han ved siden av meg :happy: Når jeg samsov med andremann , så sov vi alle tre i samme seng ( samsov i 11 mnd) og samboer sa han hadde aldri sovet bedre fordi da lå lillegutt i sengen og lå og spise av meg omtrent hele natten og gråt omtrent aldri.. Jeg derimot sov ikke sånn kjempe mye men gikk greit :)
 
Ja! Og det til tross for at han snorker som bare det...folk kan høre han gjennom tykke vegger, men jeg sover gjennom det :)
 
Er mannen hjemme, så sover vi i samme seng. Noe annet er ikke aktuelt med mindre en av oss er skikkelig dårlig:)
 
Jeg har den siste tiden vært veldig sjaber, og har sovet lite/dårlig om nettene da dem går med til å springe på badet for å kaste opp. Holder mannen våken med mine nattlige krumspring, mens når jeg først får til å falle til ro for å sove, så begynner han å snorke, slik at jeg ikke får sovet særlig. Løsningen for at vi begge skal få noe søvn, særlig han mtp. at han skal på jobb hver dag, har ført til at en av oss har sovet på gjesterommet. Synes det er veldig kjipt og kjedelig begge to, men det føles som en nødvendighet for en periode. Håper så klart at formen min tar seg opp snart, slik at vi kan få sovet inntil hverandre om nettene igjen, og ikke bare når det er helg, som i de siste par ukene, for det er jo et savn!

Mannen mener at dette er veldig vanlig for mange, han kjenner visst til både kolleger og kamerater som tidvis/ofte sover på separate rom pga. sykdom/barn osv. Jeg har aldri hørt om at folk ikke sover i samme seng hver natt?

Hender det at dere sover på hvert deres rom?

Vi sover hver for oss så og si hver natt. Vi er langt ifra de eneste. :)

Mannen snorker helt infernalskt (ikke noe å gjøre noe med), noe som gjør at jeg ikke sover, og sønnen vår på 2 år og 8 mnd sover mesteparten av natten i vår seng. Derfor sover mannen på det som etterhvert blir junior sitt rom, og junior og jeg sover i dobbeltsengen.
Når junior skal over på eget rom får vi se hva slags løsning vi finner.

Savner det ikke, for på natten sover vi bare uansett, og vi har aldri sovet inntil hverandre, da mannen sover som en sjøstjerne med tourettes. :p
Vi er jo sammen på dagen, og koser på kvelden. :)
 
Mannen sover på gjesterommet, jeg og 2,5 åringen samsover. Mannen snorker veldig så jeg trives egentlig godt med denne ordningen.
 
Back
Topp