Dehydrert..

Krösa Maja

Forumet er livet
Jeg er konstant dehydrert i denne varmen her.
Jeg synes selv jeg drikker mye, men tydeligvis ikke nok.
Jeg tisser brunt bare ett par ganger om dagen og det lukter veldig konsentrert, slik har jeg nå hatt det siden førsten av mai. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få i meg mer væske, jeg blir så kvalm å presse i meg masse vann. Har prøvd å kjøpe meg noe frisk men finner ingen gode drikker. Ikke så glad i kullsyre.
Har dere noen gode forslag på god drikke som er litt frisk som er lett å få i seg? [emoji5]
Tenker hodepinen vil gi seg litt om jeg får opp væskenivået i kroppen min [emoji57]
 
Vann med sitron i , eller jordbær eller annen frukt du liker godt og isbiter. Liker du saft? Det er bedre å drikke det enn å få for lite væske i seg. Saft is o.l. Jeg er selv lite flink å drikke så har installert en drikke app på tlf så får jeg varsel om å drikke.
 
Vannmelon inneholder mye væske å er i tilegg sunt og veldig godt å spise i varmen :) ellers synes jeg det er veldig godt medt med vann med isbiter, sitron og/eller mynteblader i :)
 
Vann med sitron i , eller jordbær eller annen frukt du liker godt og isbiter. Liker du saft? Det er bedre å drikke det enn å få for lite væske i seg. Saft is o.l. Jeg er selv lite flink å drikke så har installert en drikke app på tlf så får jeg varsel om å drikke.

Liker saft, men finner bare fun light og annen sukkerfri drikke i butikkene. Synes de smaker lite godt.
Kanskje jeg bør få en drikke app jeg også. Lettere å få i seg jevnt kanskje enn da man kommer på det[emoji1303]
Vann med litt frukt skal jeg prøve på [emoji1]
 
Prøv fun light med pasjonsfrukt. Jeg blander den veeeldig tynn, og da er den god.
Knaske isbiter, det hjelper.
Spis noe salt, da blir du tørstere.

Ellers er den isteen på bunnpris i kartong (fersken) helt ufattelig god.
 
De siste ukene så har jeg tatt halvliters flasker med litt vann i og lagt i fryseren også fyller jeg opp resten med vann. Så har jeg kaldt vann i veska hvis jeg skal noe. Mye enklere å drikke iskaldt vann enn lunka synes jeg :)
 
Vannmelon inneholder mye væske å er i tilegg sunt og veldig godt å spise i varmen :) ellers synes jeg det er veldig godt medt med vann med isbiter, sitron og/eller mynteblader i :)

Det er nok denne som ha reddet meg tidligere, alltid spist mye av det. Men jeg tåler den ikke lenger [emoji20]Får veldig vondt i magen og kaster opp av vannmelon. Den er frisk, god og masse væske. Så ett veldig godt råd.
Her jeg bor er de tomme for isbiter og isbiterpose, folk har tydeligvis tømt hyllene. Så til uka skal jeg prøve å finne noe jeg kan lage isbiter i[emoji1303]
 
Prøv fun light med pasjonsfrukt. Jeg blander den veeeldig tynn, og da er den god.
Knaske isbiter, det hjelper.
Spis noe salt, da blir du tørstere.

Ellers er den isteen på bunnpris i kartong (fersken) helt ufattelig god.

Kan de ha den ett annet sted også? For er ikke bunnpris her tror jeg[emoji848]
 
Det er nok denne som ha reddet meg tidligere, alltid spist mye av det. Men jeg tåler den ikke lenger [emoji20]Får veldig vondt i magen og kaster opp av vannmelon. Den er frisk, god og masse væske. Så ett veldig godt råd.
Her jeg bor er de tomme for isbiter og isbiterpose, folk har tydeligvis tømt hyllene. Så til uka skal jeg prøve å finne noe jeg kan lage isbiter i[emoji1303]
Åh det var jo synd du ikke tåler lenger :( Vet de har silikon isbit former på ikea å kanskje biltema hvis du bor i nærheten av en av de :) Disse her er også praktiske: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenutstyr/920200640/chillfactor-slushymaker
 
Vanne ut ulike juice. Ellers fylle opp flaske med iskaldt vann og drikke litt og litt. Jeg elsker vann men merker også godt at det er varmt og man ikke gidder. Også pleier jeg å spise vannmelon. Blir alltid tissetrengt av det. Så Har jeg sett at man kan male vannmelon opp og drikke det. Jeg spiser lett en hel vannmelon på en dag haha

Ops nå så jeg du ikke kan ha vannmelon:/
Jeg blir sår i munnen selv av mange frukt.
 
Får du i deg nok salter? Det binder vann i kroppen og hindrer dehydrering. Farris er bra å drikke :)
Unngå vann med sitrusfrukter da det ikke er bra for tennene og syre tørrer også ut huden, ergo ikke bra om du allerede er dehydrert.
 
Jeg er konstant dehydrert i denne varmen her.
Jeg synes selv jeg drikker mye, men tydeligvis ikke nok.
Jeg tisser brunt bare ett par ganger om dagen og det lukter veldig konsentrert, slik har jeg nå hatt det siden førsten av mai. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få i meg mer væske, jeg blir så kvalm å presse i meg masse vann. Har prøvd å kjøpe meg noe frisk men finner ingen gode drikker. Ikke så glad i kullsyre.
Har dere noen gode forslag på god drikke som er litt frisk som er lett å få i seg? [emoji5]
Tenker hodepinen vil gi seg litt om jeg får opp væskenivået i kroppen min [emoji57]

Jeg har vært slik du beskriver, har også ofte vondt i hodet, løsningen her ble isbitmaskin. Da smaker alt mye bedre med en gang og man går fort å knasker isbiter i varmen[emoji5]
 
Jeg har vært slik du beskriver, har også ofte vondt i hodet, løsningen her ble isbitmaskin. Da smaker alt mye bedre med en gang og man går fort å knasker isbiter i varmen[emoji5]
Elsker isbiter! Spiser masse av det daglig. Isbitmaskin ja.. Hva koster noe slikt?
 
Hva med smoothies eller juice? Saft er jeg glad i ... Pluss iskaldt vann og pepsi max :D Drikker mye selv, men mye hodepine og tisser myyye mindre enn vanlig :( Man svetter jo gjerne mye mer i varmen også ...
 
Hvis du har brun urin så kan du umulig få i deg noe særlig. Siden du blir dårlig av så lite væske, så må du jo bare tvinge det i deg.
 
Her har vi fryst oppskåret ananas vannmelon kiwi og sitron som vi bruker å ha i kaldt vann.

Smaker friskt og holder vannet kaldt litt lengre.


Vi skal ha drikke en liter om dagen og opp mot to liter vann når det har vært så varmt. Mye å fordøye når man ikke er vant til det :/
 
Får du i deg nok salter? Det binder vann i kroppen og hindrer dehydrering. Farris er bra å drikke :)
Unngå vann med sitrusfrukter da det ikke er bra for tennene og syre tørrer også ut huden, ergo ikke bra om du allerede er dehydrert.

Er nok ikke så flink med salt heller, jeg er generelt dårlig på å spise i varmen. Går hele dagen uten å kjenne sult, kommer på til kvelds at jeg har ikke spist noe. Mannen er flink til å sette frem glass med vann osv så drikker litt men tydeligvis ikke nok
Farris er kullsyre i, sliter sånn med vann med kullsyre [emoji85][emoji23]
Holde meg vann og sitrus sammen da [emoji1303]
 
Back
Topp