De første dagene etter fødselen... renselse

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Hvordan er det for dere som har født nylig?
Hvor mange dager blødde dere mye slik at dere måtte bruke bleie?
Når gikk dere over til vanlige bind? Hvor ofte må dere bytte dem?
Når var blødningen til å leve med? Altså at dere orket lengre turer utenfor hjemme, dra på og få besøk osv.?

Hilsen, førstegangs som ikke har født enda og lurer på mange rare ting :)
 
Sniker fra April forum.
Jeg brukte bleie de 2 første dagene etter fødsele. Dag 3 gikk jeg over til noen store bind som bind som de hadde på sykehuset. Da var blødningen mer som en kraftig mensen. Da vi dro hjem på dag 4, brukte jeg nattbind. Det brukte jeg den første ukav og så gikk jeg over til vanlig bind. Brukte det også i en uke. 2 uker etter fødselen kun truseinnlegg.
Blødningen var hele tida til å leve med, men man Føler seg ikke spes. fresh nedentil den første tida. Jeg var veldig heldig med fødselen og fikk kun noen få invendige sting. Men det ingen hadde fortalt meg var hvor vondt det var å sitte de første dagene etter fødselen. Var heller ikke forberedt på hvor vondt det kunne være å sitte på do. Fikk så nedtrykk. Svie ved vannlating og frykt for å måtte nr.2. Gikk forresten helt fint, var frykten som var verst. Jeg koste meg veldig etter fødselen, men kunne ønske jeg var litt bedre forberedt på dette.
Akkurat når jeg brukte bleie, var det kun mamma og pappa som kom på besøk. Men siden vi lå på barsel hotell, måtte man jo ut offentlig for å spise. Det gikk helt fint med litt stor joggebukse syntes jeg. Eneste var at det var så jæ... vondt å sitte.
Vi hadde besøk hjemme og gikk på turer fra første stund. Var på butikken samme dag som jeg kom hjem og ute og spiste på dag 6. Blødningene er ikke så store, og jeg skiftet bind ved hvert dobesøk. Blødde aldr igjennom. Er bare å kaste seg ut i det. Ofte er tankene mye skumlere en virkeligheten. Jeg var også førstegangs, og er overrasket over hvor fint det har gått. Vi koser oss masse!

Håper dette var litt svar på det du lurte på. Hilsen førstegangs med mini på 4 uker
 
Brukte bleie mens jeg var på barsel som vil si 3 døgn første gangen og 2 døgn nå. Blødde mer første gang så da måtte jeg bruke nattbind en stund, hadde også mye mer smerter der nede da. Var heller smertene enn bleiene/bindet som hindret meg i å komme meg ut på lengre turer. Denne gangen brukte jeg vanlige bind fra jeg kom hjem fra barsel og har nå 2,5 uker siden fødsel gått over til truseinnlegg. Var nede i kantina på barselhotellet og spiste frokost dagen etter fødselen. Hadde på haremsbukse og lang cardigan som skjulte bleien så det var ikke noe problem :) Du går som ei gås og det kan være ordentlig ubehagelig å sitte de første dagene/uka [emoji12]
 
Last edited:
Ps; stingene var vonde når hevelsen gikk ned. For meg ble dag 14 en milepæl. Det var første dagen jeg tenkte at nå, nå begynner jeg å føle meg som mitt gamle jeg igjen. Så ta tida til hjelp. Ligg mye og unngå for mye sitting på harde spisestuestoler.
 
Brukte bleie fra sykehuset de to første dagene etter fødsel, da vi kom hjem holdt nattbindene fra LIbresse. Etter ca 1,5 uke kunne jeg bytte til vanlige bind. Nå 14 dager etter blør jeg nesten ikke :)
 
brukte bleie to dager etter fødselen, så nattbind neste to-tre dagene. Nå er det gått 10 dager og jeg bruker vanlige små libresse. Føler meg heller ikke veldig fresh, men det er ikke vondt lenger. Synes ikke det var så mye nedpress og sånt fra dag to egentlig, har hatt mest vondt i halebeinet og litt ovenfor der.
 
Brukte bleie i 2 døgn, gikk så over til tena maxi i 1 døgn og har siden brukt libresse sin maxi.
4 dager siden fødsel
 
tror det er veldig individuelt dette med renselsen, husker jeg brukte sånne stooore bind hele tida på barsel, var der i tre dager, kunne gå over til nattbind før jeg reiste fra sykehuset og i hele 4 uker etter fødsel før jeg kunne bruke vanlige bind de 2 siste ukene

fikk noen sting med nr 2 (har 3 barn) så det var rimelig vondt å sitte de første dagene etter fødsel,måtte bruke sånn sittering
 
Jeg synes ikke renselsen var noe ille.. brukte bleie de første to dagene, gikk deretter over til nattbind. Nå (3 uker etter fødsel) blør jeg ingenting.
Det som derimot var veldig vondt var å sitte etter fødsel, jeg ble klippet og fikk en god del sting. I tillegg gikk stingene mine opp noen dager etter fødsel, så det er først nå de har begynt å gro[emoji4]
 
Back
Topp