De beste og dårligste kjøpene

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Når dere har fått testet litt, hva er de beste og dårligste innkjøpene dere gjorde før babyen kom?

Kanskje de som fremdeles venter kan snappe opp noen tips også :)
 
Beste:
Vogna, emmaljunga super viking
Diverse refleks til vogna fra tinkafu
Lillelam ulldress
Ullklær
Babynest
Ammepute
Leandervugge
Bilstolpose
Gulpekluter

Unødvendig:
Kjøpte mange brukte klær, har alt for mye i bomull.
Brystpumpe, har lånt en kjempebra en fra neo, går an å låne mange steder om en ikke er melkegiver også. Jeg pumper mye, så hadde nok vært veldig fint med en liten en ellers.
Diverse flasker
 
Vi elsker:
- Vognposen (Voksi City)
- Bilstolposen (Voksi Move)
- Stellematta (Leander)
- Ullklærne! Hun er så kald av seg at ull har virkelig vært gull.
- Lillelam ulldressen. Helt perfekt inne i posene.
- Brystpumpa (Medela Swing). På grunn av lite melk er den MYE brukt allerede.
- Lillelam ullteppe. Det er SÅ mykt og ganske tynt.
- Stativet til badebaljen.
- Vogna (Emmaljunga Mondial Deluxe). Ja, den er tung men så god å trille, romslig og super på skogsvei og snø.

Foreløpig er det ingenting som ikke har fungert som vi vil eller som føles unødvendig.
Signerer Leander stellematte. Har ikke tatt den i bruk ennå, men den er pen, bunnsolid og ikke minst: lett å vaske av!
 
Signerer Leander stellematte. Har ikke tatt den i bruk ennå, men den er pen, bunnsolid og ikke minst: lett å vaske av!

Det er også veldig fint at det er bittelitt helling på den så hodet kommer litt lenger opp :) Og den virker jo så myk og god å ligge på!
 
Hva med lue, votter og varme sokker? Hva bruker dere utendørs? Sliter med å finne noe varmt, men vet jo ikke om det er nødvendig at det er så veldig varmt heller
 
Hva med lue, votter og varme sokker? Hva bruker dere utendørs? Sliter med å finne noe varmt, men vet jo ikke om det er nødvendig at det er så veldig varmt heller

Vi har en vinterdress men foreløpig har vi kun brukt vogn/bilstol med dunpose og da har vi på ulldress (Lillelam så den er myk og ikke veldig tykk), ull”tøfler”, tynn ullue og votter.
 
Hva med lue, votter og varme sokker? Hva bruker dere utendørs? Sliter med å finne noe varmt, men vet jo ikke om det er nødvendig at det er så veldig varmt heller
På trilletur bruker jeg hjemmestrikkede luer, beste er "hjelmluene" og hjemmestrikkede tøfler. Alt i ull. Votter trenger hun ikke foreløpig, drar dressen litt frem, og har et strikket ullpledd med hull i som jeg legger opp mot ansiktet (passer selvfølgelig på at hun får puste).[emoji4]
 
Vi elsker:
- Vognposen (Voksi City)
- Bilstolposen (Voksi Move)
- Stellematta (Leander)
- Ullklærne! Hun er så kald av seg at ull har virkelig vært gull.
- Lillelam ulldressen. Helt perfekt inne i posene.
- Brystpumpa (Medela Swing). På grunn av lite melk er den MYE brukt allerede.
- Lillelam ullteppe. Det er SÅ mykt og ganske tynt.
- Stativet til badebaljen.
- Vogna (Emmaljunga Mondial Deluxe). Ja, den er tung men så god å trille, romslig og super på skogsvei og snø.

Foreløpig er det ingenting som ikke har fungert som vi vil eller som føles unødvendig.

Så kjekt å se hva som ble tatt i bruk og som dere er fornøyd med! Ble glad når jeg så stellematte på listen. Har kjøpt den jeg og, men satt langt inne siden jeg syns det var mye penger å bruke på det. Satser på at den blir en suksess her i huset og [emoji4]
 
Så kjekt å se hva som ble tatt i bruk og som dere er fornøyd med! Ble glad når jeg så stellematte på listen. Har kjøpt den jeg og, men satt langt inne siden jeg syns det var mye penger å bruke på det. Satser på at den blir en suksess her i huset og [emoji4]

Ja, jeg vurderte det veldig frem og tilbake en stund men jeg har ei venninne som var så fornøyd og jeg liker den kjempegodt så langt :)
 
Unødvendig: bæresele fra ergo baby. Brukt toppen 2 ganger. Og vi kjøpte den til førstemann. OG stellekommode med badekar oppi.... slangen er aldri tett og det som lå oppi kommoden måtte kastes og eller vaskes om igjen.
 
Ett godt kjøp: Swaddler fra Ergobaby. Baby blir rolig og avslappet. Ikke var den dyr heller.
 
Et bomkjøp som plutselig ble en av de beste er stellematten.
Bestilte på nett, ergonomisk stod det, supert tenkte jeg. Fikk i posten og den virket veldig upraktisk da den er med små kuller inni( som saccosekk, ikke normal stellematte), men mini elsker å ligge der:D Han hatet stellematten de hadde på sykehuset( de normale).
 
Beste kjøp/gave:
- Babycall
- Vognen North
- Bilstolposen (Voksi Move)
- Stellematta (Ergonomisk, former seg etter kroppen så lillegull elsker å ligge på den)
- Alt av ulltøy, ullteppe vi fikk av ei venninne var gull verdt på sykehuset og hjemme. Og ulldress, samt ullbody og ullbuksen vi fikk i gave fra Woolland.
-Bæresele/sjal Baby K’tan - lille elsker å ligge i den
- alle bodyer som IKKE må tas over hodet..
 
Jeg hørte at alle sa det men jeg har ikke skjønt før nå HVOR upraktisk det er med de som ikke er omslag eller som ikke har knapper på skuldrene.
Jeg er selv ikke så glad i omslagsbodyene, liker bedre de som skal over hodet:p og svigermor ble like oppgitt hver gang frøkna hadde på seg omslag, var jo et puslespill for henne :hilarious:
 
Back
Topp