Dagpenger på NAV og gravid

Frumommy

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei, jeg har mistet jobben pga "oljekrisen" og går på dagpenger. I 2016 hadde jeg 1 årsverk offshore som vikar. I dag er jeg i uke 8 av graviditeten.
Min mann har sjekket opp at jeg får "barselspenger" fra NAV når jeg er i permisjon hvor dagpenger stoppes, men noen som vet når jeg må melde dette inn til NAV? Hvis de ringer å vil ha meg ut på jobb i uke 12 er jeg usikker på om jeg er i form til å reise på en så fysisk jobb og må jeg da få sjukemelding fra legen?

Noen som har vært borti lignende hendelser? Tips og triks setter jeg stor pris på [emoji1]
 
Har dessverre ingen kjennskap til dette, så håper noen andre kan gi deg gode råd. Ville bare tipse deg om at NAV foreldrepenger har ei egen side på FB, hvor man kan sende inn spm. daglig til dem, som dem svarer fortløpende på.

https://www.facebook.com/navforeldrepenger/

Gratulerer med spiren og lykke til! :)
 
Du kan bli sjuemeldt om legen mener det er nødvendig, da får du sykepenger istedenfor dagpenger. Jeg er sykemeldt nå, men går egentlig på dagpenger. For helt andre grunner da.
Om jobben er for krevende når du er gravid, men du ellers er frisk kan man få svangerskapspenger, men usikker på hvordan dette fungerer når man i utgangspunktet får dagpenger.
Sykepenger gir rett til foreldrepenger, og dagpenger gjør også det. Du må søke på et eget skjema.

Men ta kontakt med nav, de kan helt sikkert svare på spørsmålene dine.
 
Ville undersøkt svangerskapspenger, når jeg jobbet offshore fikk jeg ikke reise ut etter uke 20, og gikk da over på svangerskapspenger [emoji4] snakk med jordmor [emoji4]
 
Back
Topp